Romobili nesvrstani u saobraćaju: Vozi ga ko hoće i gdje hoće, u zakonu praktično - ne postoje

3
A. Kapo
Romobili nesvrstani u saobraćaju: Vozi ga ko hoće i gdje hoće, u zakonu praktično - ne postoje
Foto: A. K. / Radiosarajevo.ba / Ilustracija (na slici nije događaj opisan u tekstu)

Upotreba električnih romobila rasprostranjena je svugdje u svijetu.

Osim što predstavlja pozitivan primjer za očuvanje životne sredine, istovremeno se smanjuju i saobraćajne gužve. Korisnici romobila dodat će još jedan faktor - ekonomska isplativost, jer je potrebno mnogo manje novca, nego što je to slučaj sa drugim prevoznim sredstvima.

Prava pomama za ovim prevoznim sredstvom u posljednje vrijeme je i u Bosni i Hercegovini.

Danas se obilježava Dan sjećanja na 1.601 ubijeno dijete u opkoljenom Sarajevu

Danas se obilježava Dan sjećanja na 1.601 ubijeno dijete u opkoljenom Sarajevu

Međutim, kao i mnoge druge priče u našoj domovini i ova ima "drugu stranu medalje".

U našoj zemlji zbog nepostojanja zakonske regulative koja određuje ko ih može voziti i kuda, ali i neodgovornih pojedinaca, vožnja ovim prijevoznim sredstvom je izuzetno opasna. To se ne odnosi samo na vozače romobila, već i za druge učesnike u saobraćaju, prvenstveno pješake.

Voze i djeca

Dodatni problem je i taj što romobile nerijetko voze i djeca bez roditeljskog nadzora. Zbog svega navedenog i ne čudi što su mišljenja građana i građanki o upotrebi ovog prijevoznog sredstva podijeljena.

Struka je ranije u više navrata upozoravala na ovu problematiku te naglasila da je nužnost uvođenje zakonske regulative. Romobili su, praktično, "nesvrstani" u saobraćaju!

Zakonom o osnovama bezbjednosti saobraćaja (ZOOBS) na putevima u BiH nije definisano da li osoba koja upravlja romobilom mora imati položene saobraćajne propise, dobna uzrast korisnika romobila, čak ni zaštitna sredstva koja se prilikom korištenja romobila trebaju koristiti, površina kojom se kreću romobili...

Ipak, stvari su krenule da pomjeraju sa "mrtve tačke". Ministarstvo unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo (MUP KS), kao i drugi nadležni organi koji se bave sigurnošću saobraćaja, pokrenuli su inicijative kako bi se putem Ministarstva komunikacija i prometa BiH, donijele izmjene i dopune ZOOBS-a, a kojim bi se regulisala ova oblast.

Ilustracija (na slici nije događaj opisan u tekstu)

"Ministarstvo saobraćaja Kantona Sarajevo je donijelo izmjene i dopune Zakona o uređenju saobraćaja na području Kantona Sarajevo ("Sl. novine Kantona Sarajevo", br. 1/22), kojim se između ostalog zabranjuje kretanje bicikala, mopeda i električnih balansirajućih prijevoznih sredstava na površinama koje su namijenjene za kretanje pješaka", naveli su iz MUP-a KS za portal Radiosarajevo.ba.

Dakle, zakon je donekle korigovan, ali samo za područje Kantona Sarajevo, gdje je, vjerovatno, i najveći problem sa romobilima. Građani i građanke sve glasnije govore da pješaci moraju imati "oči na leđima".

I pored izmjene Zakona, skoro svakodneno smo svjedoci da romobile voze po trotoarima. Iz MUP-a KS naglašavaju da će takve osobe biti sankcionisane u skladu sa Zakonom.

"Osoba koja upravlja električnim balansirajućim prevoznim sredstvom i za kretanje koristi površine koje su namijenjene za kretanje pješaka, čini prekršaj iz člana 37. stav 5. Zakona o uređenju saobraćaja na području Kantona Sarajevo ("Sl. novine Kantona Sarajevo", br. 30/2017, 46/2017 i 1/2022), te se istom može izreći novčana kazna u iznosu od 50 do 250 KM", decidni su iz MUP-a KS.

Sve češće nesreće

Osim što predstavljaju opasnost za druge učesnike u saobraćaju, vozači romobila često i sami ispaštaju zbog zbog nesmortrenih poteza.

Tako, recimo, česte su situacije da istovremeno na jednom romobilu budu dvije ili čak tri osobe. O opasnom izazovu vožnje na glavnim saobraćajnicama u kontra smjeru čiji snimci su preplavili društvene mreže, da i ne govorimo...

Romobil / Ilustracija

Sve navedeno ima za posljedicu da saobraćajne nesreće u kojima učestvuju romobili sve češće pune stupce rubrike crne hronike. To potvrđuju i zvanični podaci koje je portal Radiosarajevo.ba dobio od MUP-a KS.

"Od početka 2023. godine, na području Kantona Sarajevo evidentirano je oko 30 nesreća u kojim su učestvovale osobe koje su koristile romobile", naveli su iz MUP-a KS.

I tu nije kraj. Vozači koji iznajmljuju romobile, nakon vožnje ostavljaju ih gdje stignu, najčešće na trotoarima. U nekim situacijama pješaci moraju praviti "akrobacije" ili silaziti na saobraćajnu traku, kako bi prošli.

Nema sumnje da se nadležni moraju pozabaviti sa ovom problematikom, dok ne bude kasno...

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (3)

/ Povezano

/ Najnovije