Polupana stakla i počupano ukrasno bilje na otvorenju prve sarajevske žičare

Radiosarajevo.ba
Polupana stakla i počupano ukrasno bilje na otvorenju prve sarajevske žičare
Foto: Oslobođenje / Ilustracija, Otvorenje prve sarajevske žičare 1959.
Danas će nakon 26 godina u Sarajevu ponovo krenuti gondole žičare prema Trebeviću. Još jedan od simbola grada vraća se građanima grada na Miljacki.

Šesti april: Sudbonosni datum grada podno Trebevića

No, vratimo se u 1959. godinu kada je puštanje žičare u saobraćaj veliki broj Sarajlija pratilo iz svojih kuća, okolnih ulica i bašti.

Nedjelja je, 3. maj 1959. godine, među stanovnicima ulica Nurije Pozderica, Ivana Markovića Irca, Dimitrija Tucovića, Voje Dokića, Džavida Haverića i još nekoliko ulica na području opštine Stari grad bilo je življe nego obično. Planirano je otvaranje žičare koju će, kasnije, građani Sarajeva i drugi, zvati ili sarajevska ili trebevićka žičara.

Piše: Dragan Golubović, Media.ba

Podaci iz Oslobođenja koje se pojavilo dan poslije na kisocima svjedoče nam o tehničkim detaljima. Od polazne tačke u Sarajevu do dolazne tačke na Trebeviću putnici su putovali 12 minuta. Žičara je imala kapacitet od 50 kabina sa kojima je u toku 60 minuta bilo moguće prevesti oko 800 putnika u oba pravca. U tekstu se nalazi važan podatak da je u žičaru ukupno uloženo 221.000 tadašnjih dinara, piše media.ba

Ilustracija, Otvorenje prve sarajevske žičare 1959. - undefinedIlustracija iz Oslobođenja, 1959. godine / Historijski arhiv Sarajevo

Prva korpa na put ka Trebeviću krenula u 12.20 a njoj su sjedili Grujo Novaković, Nisim Albahari kao predstavnici Izvršnog komiteta Centralnog komiteta Bosne i Hercegovine i gradonačelnik Ljubo Kojo. Arhivski članici, prije svega iz Oslobođenja, ukazuju da su nadležni imali mnogo problema.

U izdanju od 7. aprila izvještač Oslobođenja navodi da su članovi Komisije za prijem radova na žičari bili skeptični da će planirano otvaranje biti početkom maja. Problema je bilo mnogo, posebno na gornjoj stanici na Trebeviću. Komisija je ustanovila da stanica nije niti blizu spremna za testne vožnje.

Na stanici nije bilo krova jer ga je tokom zime odnio vjetar, nije bilo pristupnog puta do stanice i svi molerski radovi unutar stanice nisu bili završeni.

Ilustracija, Otvorenje prve sarajevske žičare 1959. - undefinedTekst iz Oslobođenja, 1959. godine / Historijski arhiv Sarajevo

No ako partija planira otvaranje za neki datum onda tako mora da bude.

Žičara je svečano otvorena prema planu a dvadesetak dana radila je u smanjenom kapacitetu. Dvadesetprvog maja je zvanično puštena u rad, a planovi da se nakon otvaranja žičare do Vidikovca, ista produži do vrha Trebevića, nisu nikada nisu ispunjeni.

 Evakuacija sa Sarajevske žičare: Pripadnici FUCZ-a održali vježbu spašavanja

Na dan svečanog otvaranja građani su pokazali veliki interes da žičarom dođu do "pluća grada“ kako je Trebević definiran u novinama i taj dan je prevezeno tri hiljade građana a dvije hiljade se nije uspjelo ukrcati u korpe. 

Nastavak teksta pročitajte OVDJE

 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije