Ove njemačke firme zaobilaze matičnu zemlju, a investiraju u Srbiju Mađarsku i Slovačku: Zašto?

0
Radiosarajevo.ba
Ove njemačke firme zaobilaze matičnu zemlju, a investiraju u Srbiju Mađarsku i Slovačku: Zašto?
Foto: DPA / DW / Ilustracija / Fabrika

Njemački koncerni kao što su Bosch ili Continental spadaju u najveće svjetske proizvođače komponenti za automobile. Njihove nove fabrike nastaju uglavnom u evropskom inostranstvu.

Poslije iskustva sa prekinutim lancima snabdijevanja u pandemiji, automobilska industrija je počela da regionalizuje svoju proizvodnju. Ali, Njemačka nije uspjela da profitira od tog trenda. Konsultantska firma Berils (Berylls Strategy Advisors), koja analizira razvoj najvećih liferanata za automobilsku industriju u svijetu, jednom godišnje predstavlja te brojke, piše Deutsche Welle.

„Snabdjevači su trenutno veoma uzdržani što se tiče Njemačke kao mjesta za proizvodnju, s izuzetkom proizvođača akumulatora iz Azije, kao što je CATL ili proizvođača poluprovodnika kao što je Infineon, koji kod nas pokreću proizvodnju“, kaže Aleksandar Timer konsultant u Berilsu. „Razlog za to je što su procesi proizvodnje u ove dvije oblasti visoko automatizovani i time su skoro nezavisni od visokih troškova radne snage“, dodaje on.

Vjetar divlja Zagrebom: Limeni krov visi s Lidla, vatrogasci imaju pune ruke posla

Vjetar divlja Zagrebom: Limeni krov visi s Lidla, vatrogasci imaju pune ruke posla

Prijeti li kolaps srednje klase?

Prijeti li kolaps srednje klase?

Proizvodnja akumulatora zahtijeva mnogo energije

Ali, za jedan baterijski kilovat-čas potrebno je u proizvodnji 40 kilovat-časova energije. „Troškovi energije u Njemačkoj su osam do devet puta veći nego u drugim zemljama. To je razlog podizanja proizvodnih kapaciteta za akumulatore u drugim zemljama EU", kaže Timer. Od tog trenda naročito profitira Mađarska. „Trend pojačavaju proizvođači automobila, koji svoje pogone takođe podižu u Mađarskoj. Primjer je BMW s novim pogonima u Debrecinu.“

Prema godišnjoj analizi konsultantske firme, brojna su velika imena iz branše liferanata za automobilsku industriju iz Kine, Južne Koreje i Kanade koja zaobilaze Njemačku. Pored Mađarske, radije se investira u Slovačku ili Srbiju.

Manji profit njemačkih firmi

Njemačka preduzeća su neznatno smanjila promet, ali je značajan gubitak profita od 4,9 odsto u posljednjih pet godina. Oblasti u kojima su njemački proizvođači tradicionalno jaki izgubile su na značaju. I promet i profit su tu sve manji, a trend će se nastaviti. „To se odnosi prije svega na tradicionalne komponente iz motora za unutrašnje sagorijevanje, kao što su klipovi, koljenasta vratila i slično, iz prenosnog mehanizma ili za kočnice i osovine“, kaže Aleksandar Timer.

Ni u Njemačkoj više nije bajno:  Cijene hrane obaraju rekorde, pogledajte kolika su poskupljenja

Ni u Njemačkoj više nije bajno: Cijene hrane obaraju rekorde, pogledajte kolika su poskupljenja

Svi liferanti koji su do sada snabdijevali automobilsku industriju dijelovima za motore sa unutrašnjim sagorijevanjem, pokušavaju da što duže budu profitabilni uz minimalne investicije, kako bi dobili posljednje porudžbine od proizvođača automobila. „Takvo ponašanje je poznato kao 'Last Man Standing'. Time se onda finansira prelazak na električnu mobilnost“, kaže taj savjetnik u konsultantskoj firmi.

To nije samo stvar njemačkih snabdijevača, već je globalni fenomen. „Njemačke firme su na osnovu strukture troškova na domaćem tržištu u nepovoljnijem položaju u odnosu na konkurenciju iz Azije. Posljedica je povećanje konkurentskog pritiska na marže i promet ili su oni već u opadanju“, objašnjava Timer.

Kineska liferantska branša na putu do liderstva

Od promjena u branši prema rezultatima ove analize najviše profitiraju kineske firme, ali i preduzeća iz Južne Koreje. Prema tom papiru, kineske firme napreduju krupnim koracima ka vodećoj poziciji u snabdjevačkoj oblasti proizvođača automobila. A tamošnja preduzeća su tek odnedavno ojačala da budu među velikim konkurentima.

Četiri europske zemlje zabranile ulaz Rusima, evo o kome se radi

Četiri europske zemlje zabranile ulaz Rusima, evo o kome se radi

Za nekoliko godina softverske komponente će iznositi 80 odsto dodatne vrijednosti u proizvodnji automobila. Najveće njemačke firme u ovoj branši kao što su Boš, Kontinental ili ZF Fridrihshafen dobro su se pozicionirale i u takvom razvoju proizvodnje vide svoju šansu, jer su već konkurentni ili na putu da to postanu.

Softverski potencijal

U softverskim tehnologijama savjetnici konsultantske firme Berils ne vide kineske proizvođače na istom nivou kao globalne lidere u branši. „Oni su više brzi sljedbenici nego što su inovativni, do sada više proizvode masu, a ne klasu“, navodi se u analizi.

Međutim, to nije razlog za njemačke firme srednje veličine da odahnu, jer se nalaze u teškoj situaciji, između azijskih softverskih kompanija koje će u godinama koje slijede povećati svoju kompetentnost u softverskim rješenjima i zaista velikih igrača koji su u branši već danas jaki. Postoji opasnost da njemačke firme izmoždi pritisak i jednih i drugih konkurenata koji imaju dobru finansijsku osnovu.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije