Provjerili smo: Ovo će biti cijene električnih automobila u BiH nakon subvencija

6
N. Žunić
Provjerili smo: Ovo će biti cijene električnih automobila u BiH nakon subvencija
Foto: Pexels / Električni automobili

Električni automobili su budućnost svijeta. Masovna ulaganja, ali i veliki napredak koji je učinjen u ovom polju, dovoljno govore o tome šta je sljedeća etapa automobilske industrije. 

Osim što su puno bolja ekološka opcija, električni automobili pružaju mnoge druge beneficije. Mogućnost autopilota, koja nije izvodiva s automobilima na gorivo, se nameće kao glavna, mada mnoge automobilske kompanije širom svijeta rade i na drugim mogućnostima koje će pružati električni automobili u budućnosti. 

Kupovina električnih automobila, kao alternativa vozilima na 'klasični' pogon, već dugo vremena je navedena kao jedan od glavnih ciljeva vlasti svih nivoa širom Europe, ali i ostatka zapadnog svijeta. Kompanije koje proizvode električne automobile dobijaju mnoge povlastice, dok su sami kupci obično potaknuti subvencijama, koji pokrivaju dio cijene ovih automobila.

Nihad Uk otklonio sve sumnje o Vladi KS. Govorio i o poziciji gradonačelnika Sarajeva

Nihad Uk otklonio sve sumnje o Vladi KS. Govorio i o poziciji gradonačelnika Sarajeva

Ovim smjerom krenula je i Vlada Federacije Bosne i Hercegovine. Na sjednici održanoj 7. novembra, donesena je odluka o subvencioniranju kupovine električnih automobila za građane u ovom entitetu. Ukupno je izdvojeno 498.000 KM, a predviđeno je da će biti podijeljeno ukupno 89 iznosa pomoći građanima koji se odluče na kupovinu električnog automobila ili hibrida (kombinacija električnog i motora na unutrašnje sagorijevanje). 

Ovo je svakako potez za pohvalu. Električni automobili su odlični za okoliš i u državi gdje mnogi gradovi imaju problema sa zagađenjem, svakako je pohvalno pokušati to barem djelomično sanirati subvencioniranjem kupovine automobila koji neće stvarati dodatno zagađenje. 

Međutim, puno toga se ne zna za ovu subvenciju. Najvažnije pitanje je svakako da li će subvencija biti omogućena i kupcima polovnih električnih automobila, ili se odluka odnosi samo na one koji se odluče na kupovinu novog vozila. 

'Popust' od jedva 10 posto

Još veći problem predstavlja činjenica da, ako podijelimo izdvojeni iznos iz budžeta s brojem planiranih kupovina koje će biti subvencionirane, dolazimo do brojke od 5595,50 KM. Pitanje se samo nameće: Koliko će stvarno pomoći ovaj iznos

Ako pogledamo ponudu električnih automobila u Bosni i Hercegovini, stanje je daleko od idealnog. Ukupno su 24 modela putničkih vozila dostupna za kupovinu, ako govorimo samo o novim automobilima. Od ovih 24, Volkswagen nudi čak 12 modela, većinom njihovu ID.3 i ID.4 seriju automobila. 

Kada pogledate cijene, najpovoljnija opcija je Dacia Spring, i to osnovni model. Cijena ovog automobila je 47,5 hiljada KM, što znači da će bi sa subvencijom od Vlade FBiH cijena pala na nešto više od 40 hiljada KM. 

Cijena Renault Twingo modela nije daleko. Ukupno bi platili 51,5 hiljada KM, odnosno nešto manje od 45 hiljada KM, u slučaju da dobijete jednu od 89 subvencija iz Federalne vlade. 

Sljedeći na listi povoljnijih, ako se to tako može reći, električnih automobila je MG4. On će vas koštati minimalno 58,5 hiljada KM bez subvencije, odnosno oko 53 hiljade KM sa subvencijom.

Tu se negdje nalaze i Peugeot automobili. Tačnije, njihov električni model 208 čija cijena se kreće od 63,7 hiljade KM (58 hiljada KM sa subvencijom) i model 2008 čija cijena također počinje od oko 63 hiljada KM

Vrtoglave cijene koje idu i preko 100 hiljada KM

Naredna opcija je Renault Megane E-Tech koji već košta 75,6 hiljada KM (70 hiljada KM sa subvencijom), a tu je i Renault Zoe koji košta 83,5 hiljada KM (oko 78 hiljada KM sa subvencijom). 

Zatim ide osnovni paket Volkswagen ID.3 automobila, koji će vas koštati 87 hiljada KM (oko 81 hiljade KM sa subvencijom). Modeli Volkswagena se kreću i do 126 hiljada KM, a u njihovom rangu je i Škoda Enyaq 𝗶V, koja bi vas koštala minimalno 89 hiljada KM (oko 83 hiljade KM sa subvencijom). 

Cijena električne verzije modela Audi Q4, za osnovni paket, je 170 hiljada KM, dok model Q8 košta 249 hiljade KM. Audi e-Tron GT Quattro košta 260 hiljada KM, što opet nije najskuplje u BiH. Ta čast pripada Porsche Taycanu, čija cijena počinje od 290 hiljada KM za najosnovniji paket. 

Dakle, u velikoj većini slučajeva, subvencija od nekih 5,6 hiljada KM ne pravi ogromnu razliku. Naravno, odlično je imati neku vrstu pomoći i svakako je da će se neki vozači odlučiti na promjenu koja će pospješiti ekološko stanje u BiH upravo zbog ove subvencije. Ipak, kada subvencija kod većine modela ne pokriva ni 10 posto, a kod nekih se ne približava ni brojci od pet posto ukupne cijene, onda je teško očekivati veliki boom kupovine električnih automobila. 

Cijene polovnih električnih automobila u BiH

Novi modeli su možda van kupovne moći mnogih građana u našoj zemlji, ali je moguće pronaći dobru cijenu polovnih električnih automobila u BiH. 

Jedan pogled na platformu Olx otkriva da se neki manji modeli automobila mogu pronaći po cijenama od oko 20 hiljada KM

Radi se mahom o gradskim automobilima, čiji je domet negdje od 300-350 kilometara na jednom punjenju. 

Ako želite veći automobil, najpovoljnija opcija je MG, koji će vas koštati negdje oko 40-45 hiljada KM. 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (6)

/ Povezano

/ Najnovije