Ima se, može se: Koliko su bh. političari i stranke platili oglase na društvenim mrežama?

2
L. M.
Ima se, može se: Koliko su bh. političari i stranke platili oglase na društvenim mrežama?
Foto: Siniša Pašalić / Ringier / Novac / Ilustracija

Društvene mreže postale su u posljednjih nekoliko godina način bh. političara da komuniciraju s građanima, ali i mjesto njihove samopromocije.

Posebno je to vidljivo u predizbornim kampanjama kada je zastupljen ogroman broj sponzorisanih sadržaja od strane političkih stranaka ili pojedinaca.

Ekspanzija društvenih mreža u svrhu političkog oglašavanja počela je u pandemiji koronavirusa pred lokalne izbore. Meta, koja je i vlasnik Facebooka, javno objavljuje podatke o tome koliko je plaćenih oglasa plasirano na ovoj društvenoj mreži.

'Mi smo sada prepušteni Bogu': Jeftini izvoz za Srbiju raste, kao i cijene za domaće građane

'Mi smo sada prepušteni Bogu': Jeftini izvoz za Srbiju raste, kao i cijene za domaće građane

Jasno je da pojedini bh. političari nisu štedjeli, a mnogi su bili i kažnjavani kršeći pravila Izbornog zakona tako što su plaćali oglase na Facebooku prije početka zvanične izborne kampanje.

Prema podacima Meta Ad Libraryja, od 22. marta 2022. do 8. februara 2024. godine u oblasti društvenih pitanja, izbora i politike je plaćen čak 38.391 oglas, a na to je potrošeno 1.022.548 KM.

Od marta 2022. godine najviše novca za oglašavanje na Facebooku izdvojio je gradonačelnik Banje Luke Draško Stanivuković. On je platio 69.230 KM za oglase na ovoj društvenoj mreži.

Draško Stanivuković
Radiosarajevo.ba: Draško Stanivuković

Na drugom mjestu je Stranka nezavisnih socijaldemokrata (SNSD). Stranka čiji je lider Milorad Dodik platila je 53.753 KM. Ni ministar sigurnosti BiH Nenad Nešić nije štedio. On je platio 26.905 KM za usluge plaćenog oglašavanja na Facebooku.

Naša stranka izdvojila je 18.782 KM u ove svrhe, a gradonačelnik Starog Grada Sarajevo Irfan Čengić 11.065 KM.

Sve ove podatke možete sami provjeriti na stranici Meta Ad Library, dovoljno je samo da imate Facebook profil.

Šta su pokazali podaci Transparency International: Stranke trošile pare i "šakom i kapom"

Šta su pokazali podaci Transparency International: Stranke trošile pare i "šakom i kapom"

Važno je podsjetiti da je Izbornim zakonom BiH zabranjeno vođenje plaćene izborne kampanje putem elektronskih i printanih medija, ili bilo kojeg oblika plaćenog javnog oglašavanja, osim održavanja internih skupova organa i statutarnih tijela političkih subjekata, u periodu od dana raspisivanja izbora do dana službenog početka izborne kampanje.

Tako je Centralna izborna komisija, između ostalog, 2020. godina kaznila devet političkih stranaka jer su vodile plaćenu izbornu kampanju prije zvaničnog početka kampanje.

SDA je morala platiti 3.000 KM jer su Asocijacija mladih SDA Teslić, te njeni kandidati Admir Ljeskovica i Kenan Agić vodili plaćenu kampanju na Facebooku prije službenog početka kampanje.

Po 1.000 KM platili su Pokret demokratske akcije /PDA/ i SNSD jer su njihovi kandidati Alen Kamerić, odnosno Miroslav Vujić platili oglas na Facebooku prije službenog početka kampanje.

CIK novčano kaznio tri političke stranke: Među njima i Dodikov SNSD

CIK novčano kaznio tri političke stranke: Među njima i Dodikov SNSD

CIK je utvrdio da su Gradski odbor SBB-a Tuzla i Socijaldemokrate BiH Zenica vodili plaćenu kampanju na Facebooku prije službenog početka izborne kampanje, čime je prekršen Izborni zakon, te ih kaznio sa po 1.000 KM.

Sa po 1.000 KM kažnjeni su i Socijalistička partija Srpske /SPS/ i DF, takođe, zbog plaćene kampanje njihovih kandidata na Facebooku prije početka službene kampanje.

Utvrđeno je da je i Odbor DNS-a u Tesliću vodio plaćenu kampanju na Facebooku prije službenog početka kampanje, zbog čega je kažnjen sa 1.000 KM.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Komentari

Prikaži komentare (2)

/ Povezano

/ Najnovije