APOSO radionica: Poboljšanje obrazovanja znači razvoj cijele zemlje
U Sarajevu je održana radionica Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje Bosne i Hercegovine na kojoj je razgovarano o unaprijeđenju školstva.
Učenici i roditelji ne moraju strahovati od TIMSS istraživanja - ne utiče na ocjenu
Teme konferencije su bili i međunarodna istraživanja o kvaliteti obrazovanja.
Prošle godine u Bosni i Hercegovini je provedeno PISA istraživanje, a ove godine TIMSS istraživanje kojim su bili obuhvaćeni učenici četvrtog razreda osnovne škole.
TIMSS istraživanje je provjerilo znanje učenika iz matematike i prirodnih nauka.
Prvi put je ovo istraživanje provedeno prije više od 12 godina.
Foto: Dženan Kriještorac / Radiosarajevo.ba: Radionica APOSO-a u Sarajevu
Rezultati istraživanja su tada pokazali da je funkcionalno znanje bosanskohercegovačkih đaka ispod prosjeka u poređenju sa njihovim vršnjacima u regiji i drugim dijelovima svijeta.
Shodno tome, Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje ulaže velike napore da se pomenuta i druga istraživanja provode.
To je značajno iz razloga što rezultati istraživanja pokazuju stvarno stanje znanja većina učenika pomažući poboljšanju školstva.
Poboljšavanjem školstva, što bi prije svega trebalo podrazumijevati omogućavanje funkcionalnih znanja za učenike, doprinosi se razvoju svakog segmenta društva tj. države u cijelini.
Praksa je pokazala da stanovništvo koje ima iznimno razvijeno obrazovanje ima živi u blagostanju.
Najbolji pokazatelj za to su zemlje poput Finske i Norveške.
Foto: Dženan Kriještorac / Radiosarajevo.ba: Radionica APOSO-a u Sarajevu
Svjesni toga, UNICEF je podržao današnju radionicu Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje.
Predstavnica UNICEF-a u Bosni i Hercegovini Geeta Narayan je u razgovoru za portal Radiosarajevo.ba istakla da je bila neprijatno iznenađena nedostacima domaćeg školstva.
Geeta Narayan: Kvalitetno obrazovanje je jedan od najvećih prioriteta u BiH
Između ostalog, upozorila je na neuskađenost obrazovnog sistema sa potrebama 21. vijeka.
Narayan je naglasila da se djeca moraju podsticati da kritički razmišljaju tj. da propituju.
Radionici je prisustvovalo 70 profesionalaca iz oblasti obrazovanja iz cijele Bosne i Hercegovine.
Rezultati PISA istraživanja bi trebali biti objavljeni 3. decembra ove godine.
Već 2021. godine bi trebalo biti opet provedeno PISA i PIRLS istraživanje.
Pomenuta istraživanja Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje provodi uz pomoć Ambasade Sjedinjenih Američkih Država, UNICEF-a, Evropske unije, OSCE-a, Save the Childrena i Fonda za otvoreno društvo.
O PISA istraživanju
PISA istraživanje koje se svake treće godine provodi u 80 zemalja na svijetu daje priliku obrazovnim vlastima da dobiju objektivne i mjerljive pokazatelje u međunarodnom kontekstu.
Mnoge ekonomski stabilne države (poput Njemačke, Norveške, Singapura), ali i manje razvijene zemlje koje teže napretku, kontinutirano vrše poboljšanja svojih obrazovnih sistema na osnovu pokazatelja međunarodnih istraživanja /na osnovu pokazatelja PISA istraživanja.
PISA istraživanje mjeri stvarno, funkcionalno znanje, primjenjivo na stvarni život.
PISA rezultati ne utiču na školsko ocjenjivanje učenika i nastavnika, već daju mjerljive pokazatelje stanja u obrazovnim sistemima i uspješnosti obrazovnih politika.
Međunarodno istraživanje PISA nam pomaže da saznamo u kolikoj su mjeri učenici nakon završenog obaveznog obrazovanja pripremljeni za nastavak školovanja, uključivaje u proces rada i aktivno učešće u društvu.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.