Ahmed Bulbul, pilot iz Sarajeva školuje se na prestižnoj akademiji u Grčkoj

7
L.S.
Ahmed Bulbul, pilot iz Sarajeva školuje se na prestižnoj akademiji u Grčkoj
Privatni album / Ahmed Bulbul

Usuditi se, to je cijena uspjeha.

Malo je onih koji mogu reći da žive svoj san. Jedan od njih je mladi Sarajlija Ahmed Bulbul, pilot koji se odlučio na profesionalnu obuku u prestižnoj pilotskoj akademiji Egnatia Aviation.

Za portal Radiosarajevo.ba ispričao je kako je počeo svoju obuku za pilota, koji su uslovi da bi se uopšte moglo pristupiti edukaciji za pilota, kako izgleda jedan radni dan ali i koji su njegovi planovi za budućnost.

Savez kolumnista | Prof. dr. Armin Kržalić: Doktor Smrt

Savez kolumnista | Prof. dr. Armin Kržalić: Doktor Smrt

"Odrastao sam u porodici u kojoj su neki članovi na razne načine uključeni u avijaciju, tako da sam odrastajući u tom okruženju veoma rano razvio želju da istražujem sve vezano za to. Vremenom moja motivacija je samo rasla i usmjeravala me na bavljenje aktivnostima koje su povezane sa avijacijom.

Prvi put sam konkretno zakoračio u taj svijet u sedamnaestoj godini počevši obuku za sportskog pilota, odnosno pilota jedrilica, pri Aeroklubu Sarajevo 2013. godine", priča Bulbul za portal Radiosarajevo.ba.

Osnovnu obuku završio je u Prijedoru iste godine te stekao svoje prvo iskustvo upravljajući letjelicom.

"Kasnije sam dobio priliku da radim na Međunarodnom Aerodromu Sarajevo za Flydubai i Euro Jet Intercontinental na pozicijama koordinatora službi na zemlji. Tu sam unaprijedio svoje znanje u određenim zrakoplovnim oblastima što se pokazalo izuzetno korisnim za moje obrazovanje.

S obzirom na to da sam još davno postavio za cilj da postanem profesionalni pilot, prije dvije godine mi se ukazala prilika da apliciram za pilotsku akademiju, gdje sam uspješno primljen i gdje se sada trenutno školujem", pojašnjava Bulbul.

Koji su uslovi da bi se uopšte moglo započeti školovanje za pilota, kakva je procedura osposobljavanja do konačne pozicije pilota, Ahmed ističe:

"Prvi uslov koji svi zainteresovani moraju ispuniti je obavljen ljekarski pregled za pilota. Oni koji žele da se bave avijacijom u rekreativnom smislu prolaze kroz nešto slabije ljekarske kriterije od onih koji žele da lete profesionalno. U mom slučano je potrebna Klasa 1 ljekarskog pregleda za pilote koji se može obaviti u Zavodu za zdravstvenu zaštitu radnika u saobraćaju u Sarajevu. Sljedeći korak je, naravno, pilotska obuka koja se vrši u odobrenoj organizaciju za obuku pilota.

Zavisno od toga da li neko želi da leti rekreativno ili profesionalno izabrati će odgovarajući školu, odnosno akademiju. Naravno, profesionalne obuke su mnogo zahtjevnije i dugotrajnije od rekreativnih. U Bosni i Hercegovini trenutno postoji nekoliko organizacija (škola) koje vrše obuku za pilote, ali zbog nepostojanja opcije zaposlenja struke profesionalnog pilota u Bosni i Hercegovini, odnosno nepostojanja avioprevoznika, ne postoji ni organizacija za obuku profesionalnih pilota. Zbog toga oni koji žele da se bave ovim poslom, na žalost, moraju tražiti i školovanje i zaposlenje van Bosne i Hercegovine".

Ahmed Bulbul - undefined

Privatni album: Ahmed Bulbul

Profesionalna obuka podrazumijeva teorijsku i praktičnu nastavu. U teorijsku nastavu spada polaganje 13 predmeta: Instrumentacija, Generalna navigacija, Meteorologija, Ljudske performanse i ograničenja, Radio navigacija, Opšte poznavanje zrakoplova, Zrakoplovno pravo, Planiranje leta i Prećenje leta, Komunikacije, Operativne procedure, Masa i balans, Teorija leta, te Performanse.

"Svi ovi predmeti se polažu u državnoj agenciji/direkciji civilne avijacije. Praktični dio obuke podrazumijeva letenje i sticanje iskustva u letenju te eksploataciju zrakoplova u svim okolnostima u kojima se pilot može pronaći. Sve ukupno, ova obuka traje između 18 i 24 mjeseca, nakon toga se polaže za određeni tip zrakoplova nakon čeka se započinje pilotska karijera za odabranog avioprevoznika.

Po regulativi jedan pilot može letjeti maksimalno 60 sati sedmično, definisano kao uzastopno 168 operativnih sati, dok mjesečno pilot ne smije preći 290 operativnih sati, od čega ne smije biti više od 100 sati letenja", tvrdi Bulbul.

Kako se odlučio na školovanje u akademiji sa sjedištem u Grčkoj, Ahmed pojašnjava:

"Prije otprilike dvije godine sam odabrao akademiju u kojoj ću se školovati. Nakon toga bio je jedan duži selekcijski proces koji sastojao od tri dijela. Prvi dio je uključivao osnovno znanje iz matematike, fizike, engleskog jezika, te testova inteligencije. Drugi dio je obuhvatao testove psihomotoričkih sposobnosti, ocjenjivanje rada u grupi i razgovor sa psihologom. Treći dio je tehnički intervju sa ispitivačima koji podrazumijeva osnovno zrakoplovno znanje koje kandidati mogu vrlo lako pronaći putem interneta ili drugih dostupnih izvora".

Ističe kako je najvažniji dokument svakog profesionalnog pilota ljekarski pregled koji se vrši jednom u godinu dana kroz cijelu karijeru. "Nakon što se stekne zvanje profesionalnog pilota, potrebno je godišnje sticati određeni broj sati naleta da bi dozvola ostala validna. Osim toga pri zaposlenju avioprevoznik obavlja redovna ocjenjivanja aktuelnog znanja i vještina pilotiranja", kaže Bulbul.

Za kraj razgovora ističe kako očekuje zaposlenje u nekoj od aviokompanija nakon završene edukacije za profesionalnog pilota.

"Nakon što završim akademiju stičem zvanje profesionalnog pilota te se nadam zaposlenju pri nekom avioprevozniku. Mogućnosti zaposlenja u Bosni i Hercegovini postoje, ali moramo biti svjesni da je riječ o malom tržištu te su takve mogućnosti rijetke i ograničene", kazao je Bulbul za portal Radiosarajevo.ba. 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (7)

/ Povezano

/ Najnovije