Vrhunske predstave u Narodnom pozorištu u posljednjoj sedmici januara

Radiosarajevo.ba
Vrhunske predstave u Narodnom pozorištu u posljednjoj sedmici januara
Foto: Narodno pozorište Sarajevo / Gazi Husrev-beže ili Bukagije

Kraj januara u Narodnom pozorištu u Sarajevu donosi sjajne pozorišne predstave, svi koji odluče da odu uživat će u vrhunskim ostvarenjima.

U utorak, 22. januara 2019. sa početkom u 19:30 sati, na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo, bit će izveden baleta "Okovani Prometej" u koreografiji i režiji Belme Čečo Bakrač koje je napisala i libreto prema motivima Eshilove tragedije „Okovani Prometej“.

Okovani - undefined

Foto: Narodno pozorište Sarajevo: Okovani Prometej

U predstavi učestvuju solisti i ansambl Balet NPS uz goste iz Beograda Milana Rusa i Igora Pastora, hor Oper NPS i Sarajevska filahrmonija pod dirgentskom palicom Nade Matošević Orešković.
Što je dopušteno Jupiteru nije dopušteno volu“, kaže stara latinska izreka. Da li postoje manje vrijedni i više vrijedni, da li oni koji se smatraju više vrijednim mogu da tlače i iskorištavaju slabije, da li manipulacija strahom može ljude okrenuti jedne protiv drugih i dovesti ih do njihovog samouništenja? Baletna predstava „Okovani Prometej“ pokušava naći odgovore na ova pitanja, ali istovremeno i provjeriti gdje je danas emaptija i šta se desilo sa srećom i nadom.

Na tom neizvjesnom putu traganja nailazimo na lik Prometeja koji kao buntovnik izrasta u simbol borbe za pravdu i slobodu mišljenja. Zbog potrebe da pomogne drugom, da ustane protiv tiranije, Prometej postaje žrtva neprikosnovenog sistema vladanja na čijem čelu se nalazi gospodar života i smrti, veliki Zeus. Unutrašnja energija Prometeja u kriku onog koji pati, trpi i vjeruje osnovna je inspiracija za koreografiju ove predstave. Kompozitor Marjan Nećak kroz svoju magičnu muziku donosi fantastične svjetove bogova i ljudi, te kreacijom začudnih atmosfera postavlja pred koreografa veliki izazov. Posebnost ovog komada, u muzičkom i koreografskom smislu, je ritual koji je od egzistencijalne važnosti za likove u predstavi i koji se nametnuo kao osnova za kreiranje koreografske koncepcije.

U srijedu, 23. januara. u 19:30 sati, bit će izvedena dramska predstava „Gazi Husrev–beže ili: Bukagije“ rađena prema tekstu Džemaludina Latića. Adaptaciju teksta i dramaturgiju je uradio Hasan Džafić, a režiju potpisala Tanja Miletić-Oručević.

Gazi Husrev-beže ili Bukagije - undefined

Foto: Narodno pozorište Sarajevo: Gazi Husrev-beže ili Bukagije

„Iz samog naslova komada jasno je da su u njemu tematizirani događaji iz života Gazi Husrev-bega, plemića bosanskohercegovačkog porijekla, koji je, uz dva kraća prekida, bio namjesnik otomanske imperije u Bosni u periodu od 1521. do 1541. godine, čovjeka koji je bio izuzetan vojni strateg, i koji je, po mišljenju stručnjaka, jedan od najznačajnijih bosanskih vladara, ktitor i neimar koji je bitno uticao na sveukupni razvoj Bosne i Hercegovine, a naročito grada Sarajeva... Pažljivim odabirom i kombiniranjem fikcije i fakcije i njihovom umjetničkom obradom Latić je historijskim tokovima i njihovim sudionicima dao širi krug univerzalnih značenja, utisak općih istina koje nadilaze vrijeme o kojem drama govori“, kazao je dramaturg predstave Hasan Džafić.

Predstavu „Gazi Husrev–beže ili: Bukagije“ možete pogledati i u utorak, 29. 1. 2019. u 19:30 sati.

U subota, 26. januara. 2019. u 19:30 sati, na sceni NPS bit će izvedna opera Wolfganga Amadeusa Mozarta „Čarobna frula“ u režiji Muhamdea Hrustanovića. U predstavi učestvuju solisti i hor Opere Narodnog pozorišta Sarajevo uz pratnju Sarajevske filharmonije kojom će dirigovati Josip Šego.

Čarobna frula - undefined

Foto: Narodno pozorište Sarajevo: Čarobna frula

Kao obavezna operska literatura, a pogotovo u teatrima njemačkog govornog područja, ističe se jedno posebno djelo komponovano od strane fenomena umjetničke muzike - Wolfganga Amadeusa Mozarta. „Čarobna frula“, opera namijenjena svim generacijama, naći će se ponovo na repertoaru Opere Narodnog pozorišta Sarajevo. Mozart je bio revolucionar. U svoje opere vješto je šifrirao poruke i pouke koje su imale snagu da mijenjaju svijest gledalaca. Na prvi pogled opera zapostavlja žene, društvo ih izoluje od vodećih položaja, posmatra kao manje bitna bića. Međutim, pažljivo oko shvati da sve prepreke postavljene pred muškarca nije moguće savladati bez vodeće ruke žene! Da li je muški istovremeno i „jači“ spol? Ova opera briše sve konzervativne linije ražmišljanja, te pokazuje da u biti vlast bez žena nije moguća. Takođe, primjetna je kritika društva i društvenog poretka, te generalno kritika ljudske vrste koja često zaboravlja da je svaka individua prvenstveno „čovjek“ i u skladu sa time bi se trebali ophoditi jedni prema drugima. Uzajamno poštovanje, bez površinskih protokola i tradicija, je temelj suživota na planeti Zemlji. U „Čarobnoj fruli“ se brišu granice između dobrog i lošeg, svaki čovjek ima dva lica koja, ovisno o situaciji, dolaze na vidjelo. Ova opera je i ljubavna priča dvoje djece koji tokom dramske radnje „odrastaju“ i postaju zreli kako bi na kraju bili u mogućnosti isključivo u zajedništvu preuzeti moć nad dobrim, te vladati pravedno, vođeni ljubavlju“, istaknuo je režiser predstave Muhamed Hrustanović.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije