Sarajevske večeri muzike: Jednosatni put oko svijeta sa 'RomAn Duom'
Treći po redu kamerni koncert u sklopu 29. izdanja Sarajevskih večeri muzike donio je nešto drugačiju atmosferu u kontekstu repertoara. Na posljednjem u nizu kamernih koncerata u okviru festivala sarajevskoj publici predstavio se dvojac RomAn koji čine istaknuti umjetnici iz susjedne Srbije oboistkinja Sanja Romić i gitarist Zoran Anić.
Piše: Senka Hodžić za Radiosarajevo.ba
Sanja Romić umjetnica je sa bogatom koncertnom i pedagoškom karijerom, a na ljepotu njene interpretacije nije ostao ravnodušan ni čuveni Zubin Mehta. Zoran Anić, čije su interpretacije okarakterisane kao virtuozne i nadahnute nastupao je na velikom broju koncerata širom Evrope i Amerike.
Zelenski pred najtežom odlukom, ovako više ne ide: Amerika je dala jasan zahtjev, može li ispuniti?
Za sarajevski koncert umjetnički dvojac publiku je odlučio povesti na jednosatni put oko svijeta odabravši interesantan kaleidoskop kompozitorskih imena sa prostora obje strane Atlantika kao što su: Béla Bártok (1881-1945), Máximo Diego Pujol (1957), Celso Machado (1953), Maurice Ravel (1875-1937), Laurent Boutros (1964), Heitor Villa-Lobos (1887-1959) i Ástor Piazzola (1921-1992).
Obzirom da se neobičan spoj oboe i gitare na koncertnim dešavanjima u domaćoj kulturnoj sredini nema priliku često čuti, time je ovaj događaj zaslužio pažnju publike i stručne javnosti. Publika svih generacija u ispunjenoj sali "Cvjetko Rihtman" prisustvovala je ovom repertoarski i izvođački jedinstvenom koncertu. Vrijedi spomenuti i da su umjetnici sami govorili o svakom djelu prije izvođenja, što je koncertnoj atmosferi dodalo dozu prijatne neposrednosti.
Sarajevske večeri muzike: Etleva Karadža i Sonja Radojković održale koncert
Koncertnu večer RomAn Duo otvorio je Bártokovim "Rumunskim plesovima" Sz. 68, BB 76. Djelo je originalno napisano za klavir, a potom i za orkestar, te sadrži citate rumunskih napjeva. Dvojac je ovom izvedbom najavio način svog muziciranja u ostatku koncerta, odsviravši kompoziciju smireno i koordinirano.
Nakon Bartoka, RomAn Duo poveo nas je preko okeana predstavivši djelo savremenog argentinskog kompozitora Máxima Diega Pujola izvevši lirski intoniran II stav pod nazivom "Palermo" iz poznate svite "Buenos Aires". Tokom ove izvedbe, dvojac je interpretaciju obogatio zanosom i ležernošću, kako u zajedničkim, tako i u solističkim dijelovima stava.
SVEM: Sanja Romić i Zoran Anić vode nas na put oko svijeta svojim večerašnjim koncertom
Naredno djelo na koncertnom programu bila je "Popularna muzika Brazila" brazilskog virtuoza na gitari i perkusioniste Celsa Machada. Bogatstvo uticaja koje odlikuje brazilsku muziku još jednom se pokazalo i kroz izvedbu stavova "Paçoca", "Pé de Moleque" i "Piazza Vittorio".
Ritmičnost, te dinamička, ali i gradacija u temperamentu, kao karakteristike koje krase intepretaciju ove kompozicije, došle su do izražaja u interpretaciji umjetničkog dvojca, koji je prikladnom smjenom intepretativnog zanosa i smirene suptilnosti pronašao mjeru za prezentovanje djela publici.
Nakon boravka u muzičkim horizontima Argentine i Brazila, djelima velikog Ravela i francuskog savremenog kompozitora Boutrosa, uslijedio je povratak na evropski kontinent. Pri tome je RomAn Duo prvo izveo Ravelovo djelo "Pièce en forme de Habanera", koje svjedoči kompozitorovoj tadašnjoj fascinaciji španjolskim folklorom, a potom djelo savremenog francuskog kompozitora Boutrosa pod nazivom Amasia. Nježnost i sofisticiranost dionice oboe, uz konciznu podršku gitarske dionice koja je sadržavala karakterističnu ritamsku okosnicu popularnog španskog plesa, odlikovala je izvedbu Ravelovog djela. Upustivši se u izvođenje Boutrosove Amasie, RomAn Duo je donio dašak istočnjačkog zvuka, što je u kompoziciji zastupljeno kroz karakterističnu strukturu melodije i bogato ornamentiranje u dionici oboe.
Pored toga, vješto manevrisanje oboistkinje u različitim registrima instrumenta učinilo je izvedbu ovog djela izuzetno uspješnom.
Za kraj koncerta RomAn Duo je napravio još jedan okret ka južnoameričkom kontinentu izvevši poznatu "Ariu" iz djela "Bachianas Brasileiras" br.5 velikog brazilskog kompozitora Heitora Villa-Lobosa, a za kraj ostavivši dva stavka iz čuvene kompozicije "Histoire du Tango" argentinskog velikana Piazzole koji je umjetničko uobličavanje ove plesne forme doveo do vrhunca. Villa-Lobosova "Aria" djelo je primarno napisano za vokalnu dionicu uz pratnju, zbog čega je bilo jasno da je ekspresivnost izvođenja i način fraziranja primarna karakteristika pristupa izvođača u ovom djelu. Dvojac je postavljeni interpretativni zadatak donio sa velikim uspjehom, donijevši neophodnu emotivnost na tehnički izvrsnom nivou.
Odabravši iz Piazzoline kompozicije stavove "Cafe 1930" i "Night Club 1960", umjetnici su temperamentnom i tehnički i koordinacijski usaglašenom izvedbom na najbolji način pokazali kako zvuči kada jedan ples u rukama vrhunskog kompozitora preraste u umjetničku formu najvišeg nivoa. Za kraj je publika umjetnike nagradila dugotrajnim aplauzom, a oni su se zahvalili kratkim baroknim bisom.
Koncert RomAn Dua posebno je značajan ima li se u vidu da spoj oboe i gitare na koncertnim podijima naše sredine nije česta pojava. Aranžmani kompozicija prijemčivih za širu publiku, koje su umjetnici sami priredili, uz visoku tehničku izvedbu, učinili su koncert RomAn Dua događajem koji umjetnicima može poslužiti kao poticaj za proširenje ideja u smislu organizacije sastava i repertoara nekih budućih koncertnih događaja.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.