Dizajn kroz formu happeninga

Radiosarajevo.ba
Dizajn kroz formu happeninga
Sinoć je u foajeu Narodnog pozorišta u Sarajevu održana izložba radova pod nazivom NERAAD, čiji su autori pet dizajnera i jedan ilustrator. Svi mladi umjetnici su diplomci i studenti ALU Sarajevo.


Izložba je zamišljena kao interaktivan odnos između izlagača i posjetilaca, kao simbolika odnosa između dizajnera i klijenta, odnosno njihove slobodne komunikacije.

U Narodno pozorište, gdje su bili izloženi radovi (među kojima su bile i raznobojne lizalice sa natipisima Buy me!, Love me!, i sl.) uveo nas je pantomimičar, koji je svojim nastupom pokazao kako se može razbiti i monotoni, pasivni odnos koji se inače javlja na izložbama: izlagač – posjetilac.

Izloženi radovi nisu bili tematski povezani, već predstavljaju individualne radove šest umjetnika, njihove lične peference i stavove o tome kako treba pristupiti umjetnosti dizajna.

Nermina Filipović svoj dizajnerski izraz pronalazi u ambijentu anarhije, koju vizuelizira ekspresionističkim obrascima. Ona kreće iz distorzije oblika, koji su proizišli iz njemačkog ekspresionizma, pa sve do apstraktnih izraza Morrisa Louisa, s kraja 50-ih i početka 60-ih godina dvadesetog stoljeća.


Radovi Edite Gazibare predstavljaju sintezu pop-art elemenata i jabanske drvorezbarske tehnike – ukiyo. Na jedinstven način spaja duhovnost, konzumerizam i senzibilitet za urbanu kulturu.


U radovima Ruse Trajkove nalazimo tragove dadaizma. U njenim je plakatima osnovni elemenat fotografija, a karakteriziraju ih brutalna iskrenost. U ilustracijama vješto barata svijetom dječije mašte.


Preciznošću, izborom likovnih elemenata i kompozicijom, Azra Mujkić stvara zanimljiv iskaz koji se u britanskom dizajnu pojavljuje osamdesetih godina dvadesetog stoljeća, te svojim dizajnerskim rukopisom stvara osjećaj stabilnosti i čvrstoće.
 

Adnan Ćelahmetović ispoljava svoj umjetnički senzibilitet kroz umjetnost ilustracije, koja je često važan elemenat grafičkog dizajna. Njegovi crteži odražavaju izuzetan crtački talent, te izraženu moć imaginacije. Sve su to kvaliteti koji mogu biti ključni za unapređenje vizualnog identiteta kampanje ili proizvoda.


Dina Ćerić u svojim radovima vješto barata sa opuštajućom atmosferom naivnog slikarstva – što sve ima jako poželjan efekat u psihologiji marketinga. Vrlo je vješta u osmišljavanju vizuelnog identiteta događaja i kampanja, istovremeno unoseći svoj vlastiti dizajnerski identitet, što rezultira izuzetno zanimljivim rješenjima.


Prema riječima Aide Bucaković iz Centra za interdisciplinarno istraživanje vizuelne kulture, koja je na sebe preuzela kratke deskripcije dizajnerskog i ilustratorskog identiteta ovih umjetnika, „Kvalitet proizvoda ili usluge je pitanje na koje odgovara proizvođač, dok je identitet proizvoda 'posao' dizajnera.“

radiosarajevo.ba

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije