Učiteljica Sabina Solaković: Čas 40 minuta... Može i kraće...
Velika je rasprava oko prijedloga da se časovi u sarajevskim školama skrate sa 45 na 40 minuta. Ministarstvo za obrazovanje i odgoj Kantona Sarajevo je zatražilo od prosvjetnih radnika i roditelja da se očituju o ovom prijedlogu.
Piše: Učiteljica Sabina Solaković za Radiosarajevo.ba
"Može naš čas trajati i kraće, mogli bi učenici ići u školu i rjeđe, neka bude više online sedmica - nije dovoljno četiri sedmice u toku jedne školske godine; možemo dozvoliti što više slobodnih dana učenicima, može biti i više skupih privatnih škola, sve može, ali šta dobijemo?
Borjana Krišto podnijela zahtjev za sredstva iz EU: Novac namijenjen poplavljenim područjima u BiH
Dobićemo neobrazovano, nesocijalizirano društvo, nehumano, neće biti inkluzivno- Društvo socijalno podijeljeno, koje ne poznaje prave vrijednost, ne poznaje druge i drugačije, društvo bez poštovanja...
Kome to odgovara?
Već jednom sam pisala o tome kako nikada nisam čula, niti čitala, o društvima koji žele da im građani imaju što kraći period obaveznog školovanja. Tek je završena besmislena rasprava o ukidanju devetogodišnjeg obrazovanja, a počela je rasprava o skraćenju dužine trajanja časa.
Resorno ministarstvo predlaže: U osnovnim školama u KS čas treba trajati 40 minuta
Kome to odgovara?
Zašto smo uveli inkluzivno obrazovanje, ako ćemo skratiti period boravka djece u školama?
Kome to odgovara?
Naša djeca su obrazovana, vrijedna, inovativna, ali ne i funkcionalna, praktična, opuštena. Nekomunikativni su, ispunjeni kompleksima da su neki drugi bolji, moderniji, interesantniji... Zato bježe u svijet društvenih mreža gdje mogu biti neko drugi ili niko.
Kome to odgovara?
Naša reforma je spora, neefikasna, nedovoljna, VJEČNA. Slažem se da su školski sistemi i u drugim, naprednijim državama podložni različitim promjenama, ali tek nakon istraživanja, praćenja, analiziranja, a nikada ishitreno i neplanski.
Danas imamo učenike prvih razreda osnovne škole koji imaju više nastavnih predmeta nego godina života. Naši učenici imaju predmete Demokratija, Građansko obrazovanje, a ne znaju šta je filozofija, etika, estetika, logika... Naučne discipline od kada je svijeta i vijeka, ali mi imamo nešto novo, kvazinauke.
/ Anketa
Da li treba skratiti časove u sarajevskim školama na 40 minuta?Kome to odgovara?
Vrijeme je da razmislimo kako se povezati sa svim školskim sistemima u Bosni i Hercegovini. Potpuno smo se odvojili, napravili zaseban sistem u odnosu na druge kantone i RS. Teško je učenicima koji iz raznih razloga prelaze iz jedne škole u drugu iz jednog kantona u drugi, a osobito teško onima koji prelaze iz entiteta u entitet. Prinuđeni su pojedine predmete polagati, naknadno slušati, učiti...
Kome to odgovara?
Ja znam kome to odgovara to znam, vidim i osjetim, a vjerujem i veliki broj vas.
Promjene nisu nužne, ako ništa ne donesu društvu, zajednici, pojedincu.
Vrijeme je da razmislimo o vrlo efikasnim, jednostavnijim metodama kako rasteretiti učenike, ali i privući ih da što duže vremena borave u školi, da škola bude dio njihovog identiteta... Ali sigurno to nije skraćenje dužine trajanja časa!
Ministrica Hota-Muminović objasnila zašto bi školski čas trebao trajati 40, a ne 45 minuta
Pojednostavimo, reducirajmo sadržaje iz svih predmeta, smanjimo broj časova, izbacimo nepotrebne, izmišljene nastavne predmete, ponudimo sadržaje u sklopu škole koji će biti učenicima interesantni, savremeni, inovativni...
Pokušajmo vratiti život u školu gdje će različite aktivnosti biti dio zadovoljstva i interesovanja svakog učenika, umjesto vanškolskih organizacija koje nisu svima dostupne.
Kada napravimo sve ove izmjene, provjerimo njihove efekte, korigujemo što treba i tek onda možemo razgovarati i o času koji može biti kraći, a i ne mora.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.