Darko Bradarić: Da li je citatima iz Kur'ana mjesto na bilboardima?
Radiosarajevo.ba
Svaki Musliman ima obavezu širenja religije, njenog afirmisanja kod što više nevjernika ili onih čija je vjera nečim pokolebana. Aferim.
Isto tako se i sama religija oduvijek širi štampanjem svetih knjiga te propovjedima za propovijed školovanih autoriteta kao i ne tako humanim metodama utjelovljenim u inkvizicijskim metodama tokom tamnog doba ljudske civilizacije - srednjeg vijeka.
Dakle ili govorom ili perom ili prinudom...religija se širi, a evo, od neki dan, i bilboardima.
Prostora za kritiku ima itekako. Kritikovati se može i društvo koje se hrani bilboard sadržajima (u principu splačinama); kritikovati se mogu i oni koji u službi sistema te sadržaje serviraju ali se itekako može kritikovati i „dobrotvor“ koji „suptilno“ riječ Božiju lijepi na svakom čošku u XXL formatu.
Ja bih da kritikujem ovog potonjeg.
Prije svega ne trivijalizira li se na ovaj način riječ Božija? Ne poistovjećuje li se Islam/Kur'an na ovaj način sa nekim tamo brendom, koncertom, filmom. Opšte je poznato da su bilboard-i sredstvo oglašavanja novih modela automobila, kaladonata; najave sisatih koncerata... Je li Muhammedovom imenu mijesto u toj aleji novovjekovnih vjetrenjača? Ne svodi li se riječ Božija na ovaj način na nivo grafitti-a?
Drugo pitanje je moralističko: nisu li se iste pare potrošene na marketing vjere mogle potrošiti u implementaciju iste po uzvišenom principu pomozi bližnjem svom? U vremenu kada u ovoj napaćenoj zemlji ljudi mahom gladuju, neki prosvjetljeni vjernik (ili još gore organizacija vjernika) odlučila je malo love spiskati na bilboardovanje riječi Prorokove...da gladnima bude lakše valjda. Nije to puno drugačije od problema hiperizgradnje džamija gdje ljudima treba hrana a ne mjesto gdje će Boga moliti za istu, no džamija ima kulturološku značaj i primjenu jer će trajati vječno akobogda i u nju se može ući i duhovno pročistiti/uzdignuti , porazgovarati sa duhovnim učiteljem, sresti se sa svojima itd itd. ...ali džambo plakati/grafitti?! Koliko u košta jedna objava na bilboardu u trajanju od 7 ili mjesec dana?...Koliko je to u kilama brašna?...litrima ulja...paštetama...kozama/kravama/motokultivatorima/crijepovima/penzijama/Imaret obrocima???
Treće... Jedan od bilboarda kaže/citira „Ko vjeruje u Boga i Sudnji dan neka ničim ne uznemirava komšiju!“ Možda bi njega organizatori ove akcije trebali malo podrobnije prostudirati jer kako ne biti uzmemiren džambo printom dijelova Kur'ana u gradu u kojem džamije niču ko' gljive poslije kiše i gdje su Vehabije postali bitan demografski faktor, a deda mraz persona non grata. Ne ide li ovaj grad ovakvim potezima u pravcu suprotnom od multietničkog i multikulturalnog, kosmopolitskog i demokratskog? Je li ovo samo puka demonstracija sile? Masa sarajlija se protivi hiperizgradnji džamija u ovom gradu – je li im ovo odgovor?
Dakle i sa vjerskog i sa humanističkog i sa građanskog aspekta ovdje je riječ o promašaju...Ali da bi nešto okarakterisali kao promašaj, mora se znati cilj... Ako je cilj bio devalvacija vjere, devijacija morala i uznemiravanje nepodobnih...onda su autori pogodili u sridu.
Vezano: Projekat NVO Nahla: "Osoba koju vrijedi upoznati"
radiosarajevo.ba
Isto tako se i sama religija oduvijek širi štampanjem svetih knjiga te propovjedima za propovijed školovanih autoriteta kao i ne tako humanim metodama utjelovljenim u inkvizicijskim metodama tokom tamnog doba ljudske civilizacije - srednjeg vijeka.
Dakle ili govorom ili perom ili prinudom...religija se širi, a evo, od neki dan, i bilboardima.
Prostora za kritiku ima itekako. Kritikovati se može i društvo koje se hrani bilboard sadržajima (u principu splačinama); kritikovati se mogu i oni koji u službi sistema te sadržaje serviraju ali se itekako može kritikovati i „dobrotvor“ koji „suptilno“ riječ Božiju lijepi na svakom čošku u XXL formatu.
Ja bih da kritikujem ovog potonjeg.
Prije svega ne trivijalizira li se na ovaj način riječ Božija? Ne poistovjećuje li se Islam/Kur'an na ovaj način sa nekim tamo brendom, koncertom, filmom. Opšte je poznato da su bilboard-i sredstvo oglašavanja novih modela automobila, kaladonata; najave sisatih koncerata... Je li Muhammedovom imenu mijesto u toj aleji novovjekovnih vjetrenjača? Ne svodi li se riječ Božija na ovaj način na nivo grafitti-a?
Drugo pitanje je moralističko: nisu li se iste pare potrošene na marketing vjere mogle potrošiti u implementaciju iste po uzvišenom principu pomozi bližnjem svom? U vremenu kada u ovoj napaćenoj zemlji ljudi mahom gladuju, neki prosvjetljeni vjernik (ili još gore organizacija vjernika) odlučila je malo love spiskati na bilboardovanje riječi Prorokove...da gladnima bude lakše valjda. Nije to puno drugačije od problema hiperizgradnje džamija gdje ljudima treba hrana a ne mjesto gdje će Boga moliti za istu, no džamija ima kulturološku značaj i primjenu jer će trajati vječno akobogda i u nju se može ući i duhovno pročistiti/uzdignuti , porazgovarati sa duhovnim učiteljem, sresti se sa svojima itd itd. ...ali džambo plakati/grafitti?! Koliko u košta jedna objava na bilboardu u trajanju od 7 ili mjesec dana?...Koliko je to u kilama brašna?...litrima ulja...paštetama...kozama/kravama/motokultivatorima/crijepovima/penzijama/Imaret obrocima???
Treće... Jedan od bilboarda kaže/citira „Ko vjeruje u Boga i Sudnji dan neka ničim ne uznemirava komšiju!“ Možda bi njega organizatori ove akcije trebali malo podrobnije prostudirati jer kako ne biti uzmemiren džambo printom dijelova Kur'ana u gradu u kojem džamije niču ko' gljive poslije kiše i gdje su Vehabije postali bitan demografski faktor, a deda mraz persona non grata. Ne ide li ovaj grad ovakvim potezima u pravcu suprotnom od multietničkog i multikulturalnog, kosmopolitskog i demokratskog? Je li ovo samo puka demonstracija sile? Masa sarajlija se protivi hiperizgradnji džamija u ovom gradu – je li im ovo odgovor?
Dakle i sa vjerskog i sa humanističkog i sa građanskog aspekta ovdje je riječ o promašaju...Ali da bi nešto okarakterisali kao promašaj, mora se znati cilj... Ako je cilj bio devalvacija vjere, devijacija morala i uznemiravanje nepodobnih...onda su autori pogodili u sridu.
Vezano: Projekat NVO Nahla: "Osoba koju vrijedi upoznati"
radiosarajevo.ba
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.