MESS: Galeb
Radiosarajevo.ba
Izvodi: Srpsko narodno pozorište Novi Sad
„Predstava Galeb je rezultat šesnaestomesečnog kreativnog procesa koji se temelji na glumačkom i ličnom iskustvu učesnika. Čitanje Čehova tj. analiza teksta dešavala se kroz praktičan rad – radnja u prostoru, pri čemu su se koristili različiti glumački pristupi i psihodramske tehnike.
Predstava tematizuje samu kreativnost i pokušava da se bavi temama ne samo na nivou sadržaja nego i u scenskom, oblikovnom smislu, različitim pozorišnim sredstvima. Pored samog sadržaja drame – pozorište, gluma, pisanje, kreativnost, veze između zaljubljivanja i stvaranja, međusobni odnosi, mehanizmi i obrasci u vezama, tenzija među generacijama, staro prema novom, pitanja priznavanja, očekivanja, želje – kroz proces su se iskristalisale i teme koje određuju svaki od četiri čina. One su determinisale i sugerisale izbor scenskog postupka, strategije i fokusa. Prvi čin predstave “vrti” se oko teme pozorišta i umetnosti, drugi je vezan za temu zaljublivanja, fantazije i snova. U trećem činu kao tema pojavljuju se predmeti, posedovanje predmeta i ljudi, tretiranje drugog kao predmet. Dok se četvrti čin bavi pitanjem sudbine i/ili slučajnosti i kako odluke i događaji utiču na život pojedinca. Tako je nastala predstava koja bi zapravo mogla da bude četiri različite predstave, jer činovi su sadržinski, tematski i scenski zaokružene celine.“ (Katja Legin)
Trajanje: 6 sati (dvije pauze)
Režija, scenografija, dizajn svjetla:
- TOMI JANEŽIČ
Igraju:
- JASNA ĐURIČIĆ
- FILIP ĐURIĆ
- DUŠAN JAKIŠIĆ
- MILICA JANEVSKI
- DENEŠ DEBREI
- DRAGINJA VOGANJAC
- IVANA VUKOVIĆ
- BORIS LIJEŠEVIĆ
- BORIS ISAKOVIĆ
- DIMITRIJE DINIĆ
- JOVAN ŽIVANOVIĆ
- MILICA TRIFUNOVIĆ
- TIJANA MARKOVIĆ
- DUŠAN MAMULA
Dramaturgija:
- KATJA LEGIN
Kostimografija:
- MARINA SREMAC
Kompozitorka:
- ISIDORA ŽEBELJAN
Dizajn zvuka:
- TOMAŽ GROM
Redatelj Tomi Janežič rođen je 1972. u Ljubljani. Pozorišnu režiju diplomirao 1998. i magistrirao 2001. na ljubljanskoj Akademiji za pozorište, radio, film i televiziju, gdje predaje glumu i praktičnu režiju. Dodatno se edukovao u Sloveniji i u svijetu, prije svega na području različitih glumačkih tehnika. Kao pozorišni reditelj u posljednjih deset godina režirao je u nacionalnim, gradskim i drugim pozorištima i nezavisnim produkcijama u većini država na prostoru bivše SFRJ, a njegove predstave gostuju po čitavoj Evropi. Tomi Janežič je od 2004. direktor Studija za istražavanje umjetnosti i glume u Ljubljani u okviru kojeg se bavi istraživanjem na području glumačke igre. Od 2005. bavi se međunarodnim istraživačkim programom Potencijali glume, a od 2008. međunarodnim programom Umjetničke rezidencije i edukacije za mlade glumce. Afirmisan je kao jedan od rijetkih istraživača glumačke igre danas u Evropi, „slovenski Piter Bruk“, „autor savršene predstave“, „savremeni pozorišni Mocart“. U posljednje vrijeme istraživao psihodramu, edukovao se šest godina u toj oblasti i stekao zvanje psihodramskog psihoterapeuta. Osvojio je više, uglavnom međunarodnih nagrada i priznanja, među kojima Prešernova, Borštnikova, Nagrada Judita splitskog festivala, dvije nagrade Dr Đuro Rošič riječkog festivala, dva Gran prija Zlati lev festivala u Umagu, Diploma festivala Balkan Theatre Space, dvije agrade Ardalion za najbolju predstavu i režiju (M. Marković, Šuma blista, 2010) i druge.Trostruki dobitnik Sterijine nagrade za Nahoda Simeona M. Marković, 2007: najbolja predstava, režija i scenografija. Na Sterijinom pozorju učestvuje i režijama Putujućeg pozorišta Šopalović Lj. Simovića (Atelje 212, 2008) i Šuma blista M. Marković (Atelje 212, 2009).
PRODUKCIJA: Korijeni Srpskog narodnog pozorišta sežu daleko u 1861. godinu kada je, na sjednici Srpske čitaonice, kojom je predsedavao Svetozar Miletić, donesena odluka o osnivanju Srpskog narodnog pozorišta. Novi Sad postaje kolijevka srpskog teatra i biva prozvan „Srpska Atina”. Glumci/ice teatra su također bili kulturni misionari/ ke, koji su imali presudan utjecaj na kulturni identitet i svijest nacije. 1868. direktor i glumci/ice Srpskog narodnog pozorišta bivaju pozvani da osnuju Narodno pozorište u Beogradu. 1946. osnovana je Opera Srpskog narodnog pozorišta. 1950. osnovan je Balet Srpskog narodnog pozorišta. 1956. SNP je inicijator i osnivač jednog od najvećih teatarskih festivala u zemlji Sterijinog pozorja. 28. marta 1981. Srpsko narodno pozorište se useljava u sadašnju zgradu. Taj dan proglašen je Danom Srpskog narodnog pozorišta. Glavni ciljevi Srpskog narodnog pozorišta su promocija i očuvanje nacionalnog i internacionalnog teatarskog i kulturnog nasljeđa, te predstavljanje najvrijednije savremene kulturne kreativne prakse. Stoga, postavljaju velike, ambiciozne produkcije u svoja tri segmenta: Dramu, Operu i Balet. Srpsko narodno pozorište predstavlja srpsku kulturu po čitavoj državi, ali i inostranstvu, sa više od 100 predstava izvedenih u Njemačkoj, Mađarskoj, Poljskoj, Češkoj, Slovačkoj, Rumuniji, Ukrajini, Rusiji, Bugarskoj, Italiji, Holandiji, Belgiji, Luksemburgu, Iraku, Egiptu, Sloveniji, Makedoniji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini… Srpsko narodno pozorište je član Europske teatarske konvencije.
Ulaznice: Blagajna Narodnog pozorišta u Sarajevu 033-221682
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.