Dosadne kutije cigareta učinkovitije od strašnih

Radiosarajevo.ba
Dosadne kutije cigareta učinkovitije od strašnih

Američka Agencija za hranu i lijekove (FDA) je prije nekoliko dana javnosti predstavila zastrašujuće fotografije koje će se uskoro naći na pakovanjima cigareta, a koje za cilj imaju odgovoriti pušače od njihove potencijalno pogubne navike. Američki mediji su iskoristili tu priliku da podsjete na kanadsko istraživanje rađeno prije nekoliko godina, a koje je dokazalo da više efekta, naročito na mlađe pušače, imaju kutije cigareta bez ikakvog dizajna, potpuno prazne.

Istraživanje rađeno na Univerzitetu u Torontu i Univerzitetu u Illinoisu se zasnivalo na analiziranju veza koje tinejdžeri i adolescenti vide među pušačima i brendovima cigareta koje oni puše. Grupa volontera koja je učestvovala u istraživanju bila je starosti između 12 do 17 i već je imala svoje omiljene brendove: mladi Kanađani su preferirali Maurier i Player's, dok su američki tinejdžeri bili privrženi Marlboru i Newportsu. Većina njih je potvrdila da su svoje cigarete izabrali i tako da im se uklapaju u imidž koji su željeli pokazati drugima: crvena kutija je, na primjer, značila sofisticiranost.

Grupa mladih volontera redom je potvrdila da su im kultna pakovanja kakva imaju Camel ili Marlboro mnogo zanimljivija od kutija cigareta obojenih u jednu boju, bez ikakvog dizajna, pomno izabranog fonta ili simbola. Ove posljednje su okarakterisali kao dosadne, ružne, a one koji su ih pušili opisali su kao dosadne i jeftine, bez stila, dok su pušači koji su u rukama imali uobičajena, brendirana pakovanja označeni kao zabavni, popularni, kul i zgodni. 25 posto ispitanih mladih ljudi reklo je da bi takva dosadna pakovanja cigareta uticala na mlade pušače da prestanu pušiti ili da puše manje, a 35 posto je reklo da misle da nepušače nikad ne bi privukla takva pakovanja.

Novije britansko istraživanje otkrilo je da 'dosadne' kutije cigareta nepušače ili neredovne pušače tjeraju da više obraćaju pažnju na upozorenja na kutiji, dok su se višegodišnji pušači pokazali prilično imunim na njih: istraživanje nije potvrdilo bilo kakav efekat koji su ova upozorenja imala na strastvene pušače.

Kanada razmatra ideju zabrane brendiranja cigareta i uvede upravo takva jednobojna i jednolična pakovanja, a kad se uzme u obzir da većina ljudi počinje pušiti upravo u tinejdžerskim godinama, da bi bila kul i djelovala starije, onda bi ovo mogla biti uspješna taktika i za ostatak svijeta.

 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije