Donosimo 10 najvažnijih preporuka za građane u slučaju toplotnog udara

0
Radiosarajevo.ba
Donosimo 10 najvažnijih preporuka za građane u slučaju toplotnog udara
Foto: Pexels / Vrućine / Ilustarcija

Ljeto donosi visoke temperature koje mogu predstavljati ozbiljan izazov za zdravlje, posebno za osjetljive skupine kao što su starije osobe, djeca i osobe s određenim zdravstvenim stanjima.

Toplotni udari su ozbiljno stanje koje može biti opasno po život, stoga je važno biti informiran i pripremljen. 

Toplotni udar - simptomi i prva pomoć

  • Ako imate vrtoglavicu, slabost, nemoć, tjeskobu ili ste izrazito žedni i imate jaku glavobolju, tražite pomoć, što prije otiđite u hladniji prostor i mjerite temperaturu, popijte vodu ili nezaslađeni razrijeđeni voćni sok više puta po nekoliko gutljaja
  • Smirite se i lezite u rashlađenu prostoriju ako imate bolne grčeve, najčešće u nogama, rukama ili trbuhu, često nakon fizičkog rada ili vježbe za vrlo vrućeg vremena
  • Pijte tekućinu koja sadrži elektrolite (npr. juhu, smoothie od povrća i dr.), a u slučaju da grčevi traju duže od jednog sata, zatražite medicinsku pomoć (savjetujte se s liječnikom u slučaju drugih tegoba ili ako opisane tegobe duže traju)
  • Ako neki član vaše porodice ili osobe kojima pomažete imaju vruću suhu kožu ili delirij (nerazumno razgovaraju i nemirni su), zujanje u ušima, probleme s vidom i malaksalost, grčeve i/ili su bez svijesti, odmah zovite doktora ili hitnu pomoć
  • Dok čekate ljekara ili hitnu pomoć, smjestite ugroženu osobu u hladnu prostoriju u vodoravan položaj, podignite joj noge i kukove, odstranite odjeću i počnite s vanjskim hlađenjem, kao što su hladni oblozi na vrat, pazuhe i prepone uz rad ventilatora, mahanje lepezom ili većom tkaninom i špricanje kože vodom temperature 25–30˚C
  • Mjerite temperaturu tijela i održavajte je ispod 39˚C. Nemojte toj osobi dati acetilsalicilnu kiselinu ili paracetamol. Osobe bez svijesti postavite u bočni ležeći položaj.

Kako spriječiti toplotni udar?

  • Izbjegavajte izlazak u najtoplijem dijelu dana (10 – 17 sati)
  • Tuširajte se ili kupajte u mlakoj vodi – druga mogućnost je zamotati se u hladne mokre peškire ili se rashladiti mokrom spužvom, kupkom za noge i sl.; djeci treba mokre peškire stavljati na noge i ruke
  • Nosite laganu široku svijetlu odjeću od prirodnih materijala; ako idete vani, stavite šešir širokog oboda ili kapu i sunčane naočale, a korisna su zaštita od direktnog sunca i kišobrani te lepeza za rashlađivanje zraka
  • Nastojte rashladiti prostor u kojem živite; idealno bi bilo sobnu temperaturu održavati ispod 32°C danju, a 24°C noću; to je posebno važno za djecu, osobe starije od 60 godina ili osobe s hroničnim zdravstvenim problemima

Važno je piti dovoljno tekućine, jer znojenjem gubimo više tekućine, čime dolazi do dehidracije i povećanog viskoziteta krvi, što može izazvati trombozu, inzult mozga ili infarkt srca.

Kako je FBI za manje od sat vremena uspio otključati mobitel Trumpova atentatora?

Kako je FBI za manje od sat vremena uspio otključati mobitel Trumpova atentatora?

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije