Zemljotres u Japanu potresao industriju širom svijeta

Radiosarajevo.ba
Zemljotres u Japanu potresao industriju širom svijeta

Posljedice zemljotresa i tsunamija u Japanu su se odrazile širom svijeta. Mnoge tvornice u Japanu proizvode ključne elektronske komponente za automobile i proizvodnja automobila je privremeno zaustavljena dok se zemlja nosi sa posljedicama prirodne katastrofe koja je dovela i do krize sa nuklarnom elektranom. Ukoliko se stanje u Japanu ne unaprijedi to bi se uskoro moglo odraziti na kupce širom svijeta.

Od transporta i komunikacija, do zabave i gotovo svakog aspekta suvremenog života - širom svijeta osjećaju se posljedice zemljotresa u Japanu.

"Mnoge od tvornica koje proizvode ključne elektronske komponente su oštećene. Neke su pretrpjele direktne štete, a druge su u teškoćama zbog nedostatka električne energije", kaže Dale Ford iz kompanije HIS ISUPPLI.

Kriza sa japanskom nuklerakom je izazvala lančanu nestašicu struje. Analitičar snabdjevanja električnom energijom Dale Ford kaže da zemljotresom oštećene japanske tvornice proizvode četvrtinu silikonskih poločica u svijetu. One se koriste za pravljenje poluprovodnika koji se ugradjuju u današnju elektroniku - od kompjutera i mobilnih telefona do digitalnih kamera i konzola za igre. Čak i ABS kočnice i prenosni sistem u automobilima koristi slikonske ploče bez obzira gdje se oni proizvode.

"Neke tvornice automobila su prestale raditi jer ne mogu dobiti potrebne dijelove za elektroniku koja se ugradjuje u vozila", kaže Dale Ford.

Toyota i Honda u Japanu, pa čak i tvornice General Motorsa u Sjedinjenim Državama su imali privremene prekide u proizvodnji.

Andy Coyle, generalni direktor Honde u Los Angelesu procjenjuje da bi se uskoro mogla smanjiti ponuda automobila na tržištu: "Nedostatak dijelova može uticati da kupac ne dobije vozilo željene boje na primjer, ili opremu koju je želio."

Ovi trendovi se još uvijek nisu odrazili na cijenu automobila. Ukoliko se situacija u Japanu uskoro ne promjeni na bolje već u aprilu bi se mogla osjetiti manja ponuda automobila na tržištu.

Analitičari kažu da elektronske kompanije i proizvodjači automobila sada nastoje naći proizvodjače u drugim zemljama, za dijelove koji su im potrebni, ali da će trajati više dana, i do šest mjeseci dok japanske tvornice ponovo počnu raditi punim kapacitetom.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije