Kineski automobili bugarske proizvodnje

Radiosarajevo.ba
Kineski automobili bugarske proizvodnje

Iz pogona u bugarskom Loveču počeli su izlaziti prvi automobili kineskog proizvođača Great Wall Motors. Probni primjerci su navodno već prodani, a cilj je za evropsko tržište proizvesti 50 hiljada vozila na godinu.

Još 2009. godine je ovaj kineski proizvođač potpisao ugovor o saradnji sa bugarskim Litexom o prvoj proizvodnji kineskih automobila u Evropskoj uniji. Predviđena je ukupna investicija od oko 97 miliona eura i zapošljavanje preko 1.800 radnika u pogonu u bugarskom gradiću Loveču, ali za sada samo 120 radnika sklapa dijelove koji stižu iz Kine. Probna proizvodnja traje već nekoliko mjeseci i navodno je oko 200 automobila modela Voleex C10 i Steed 5 već pronašlo svoje kupce, piše Deutche Welle, a prenosi Danas.hr.

Great Wall Motors ima velikih ambicija za evropsko tržište. Prvi modeli proizvedeni u Bugarskoj su namijenjeni za tamošnje tržište, ali već 2014. bi se u Loveču trebalo proizvoditi punim kapacitetima do 50 hiljada vozila godišnje. Glavni prodajni argument trebala bi biti cijena - između 16 hiljada i 25.000 bugarskih leva (odnosno 8.200 i 12.800 eura).

Naravno, postavlja se pitanje koliko su takvi jeftini automobili sigurni. Ferdinand Dudenhöfer iz Centers Automotive Researcha za DW je komentirao da su Kinezi brzo naučili iz svojih grešaka nakon što su automobili kineskog partnera BMW-a, kompanije Briliance, neslavno propali na evropskom testu za sigurnost vozila. Preuzimanjem propalih evropskih proizvođača odlučili su doći do potrebne tehnologije da bi proizvodili siguran, ali još uvijek jeftin automobil, pa Dudenhöfer procjenjuje da će za 15-ak godina na evropskim cestama modeli Geelya, Great Walla ili Cherya biti isto što su danas korejski modeli poput Hyundaija ili Kie.

Naime, kineski proizvođači poput Lifana i Cherya u Rusiji bilježe rekordne poraste prodaje koji iznose i po 150 posto, a posebno su za njihove automobile zainteresirani građani zemalja poput Srbije, Makedonije, Crne Gore ili Albanije. Već je Dacia je pokazala kako su kupci u Evropskoj uniji zainteresirani za automobil koji košta tek nešto manje nego malo skuplji rezervni dio nekog prestižnog automobila.

 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije