Bh. blok(n)ade
Odlukom većine u Glavnom odboru Socijaldemokratske partije BiH, ta partija je ostala uz Našu stranku u stavu da neće koalirati sa «(etno)nacionalnim» strankama. Očekuje se određenje Demokratske fronte.
Nikšić objasnio zašto SDP neće ući u vlast na entitetskom i državnom nivou
Glavni odbor Stranke demokratske akcije nadao se drugačijem mišljenju SDP-a, ali je istakao spremnost da nađe druge partnere. Na toj stranci je sad posebna odgovornost i otud valja prvo posvetiti pažnju njenim statovima.
SDA patriotizam – Unutar 19. zaključaka posvetimo pažnju onim dijelovima koji se tiču konstituisanja vlasti i odnosa prema drugim strankama: «Nasrtaji na stabilnost i euroatlantski put Bosne i Hercegovine (...) nalažu jedinstvo svih bosanskohercegovačkih političkih patriotskih snaga (...) Glavni odbor sa indignacijom odbacuje tezu dijelova grupacije “BH bloka” kojom pokušavaju izjednačiti državotvornu Stranku demokratske akcije sa antidržavnim nacionalnim strankama (...) SDA nikada nije u presudnim trenucima lutala niti bježala od odgovornosti, te će i ovaj put braniti».
GO SDA ne navodi koje su to antidržavne nacionalne stranke i tu dolazimo do pitanja koja su, ponajprije, iz sfere proste logike. Kako je moguće da antidržavne stranke imaju politički legitimitet i izborni legalitet? Zna se, što dejtonski Ustav BiH sadrži snažne antibosanskohercegovačke elemente i zato što visoki predstavnik međunarodne zajednice ne radi svoj posao, a Sjedinjene Američke države i Evropska unija, kao odlučujuće potpisnice Mirovnog sporazuma to tolerišu.
Drugo, zašto uopšte ići u vlasti sa antidržavnim strankama? Jer, zbog navedenog drugačije ne može. I treće, kako to SDA misli «braniti interese Bosne i Hercegovine, njenu cjelovitost i jednakost svih ljudi na cijeloj teritoriji države, sa svim partnerima koji su spremni na saradnju», kad su joj već partneri SNSD koja otvoreno djeluje protiv institucija pa i opstanka bh. države i HDZBIH koji je strateški partner SNSD-a?
Dalje, GO SDA zalaža za formiranje «stabilnih parlamentarnih većina na svim nivoima vlasti u BiH, koje će osigurati snažnu podršku vladama i provođenje reformi na putu prema NATO i evropskim integracijama BiH. Budući partneri u vlasti moraju ispunjavati kriterij poštovanja ustavnih nadležnosti i vladavine prava što podrazumijeva i provođenje važećih zakona i donesenih odluka u vezi sa NATO integrisanjem BiH».
SNSD ne ispunjava ni jedan od tih suštinskih kriterija, HDZ uvaža otpor te stranke prema integraciji u NATO mada je to obaveza utvrđena zakonom i odlukama Predsjedništva BiH kao prvonadležnog organa za međunarodne odnose i spoljnu politiku.
SDA i u ovoj prilici poziva na patriotsku odgovornost tzv. probosanskih snaga. A prethodno je SDA nazvala kukavicama ljude iz rukovodstva i članstva stranaka Bh.bloka koji su u ratu i oružjem branili bh. državu. Slijedila je i krajnje zabrinjavajuća tvrdnja o «sumnjivim strukturama iz Naše stranke i dijelova SDP-a». To je u maniru vladajuće stranke kojoj nije strano etiketiranje ljudi bez navođenja bilo kakvog argumenta, po pravilima paraobavještajnog djelovanja i medijske manipulacije.
U obrazloženju odbijanja koaliranja, iz SDP-a ukazuju da SDA igra dvostruku igru, te da je «SDA urušila svaku mogućnost za ulazak SDP u vlast jer je dala podršku izboru delegata HDZ-a i SNSD-a u Domove naroda, čime im je omogućila apsolutnu kontrolu i blokadu svih procesa u BiH».
Uostalom, koliko je politika SDA proteklih godina doprinijela da HDZ i SNSD mogu da rade što rade i prijete time čime prijete? SDA je zatekao i rezultat njenog političkog djelovanja gotovo tri decenije. SDA je birala društvo u kojem je i sada, a ne neko drugo. Ko s đavolom, sotonom, satanom iliti šejtanom tikve sadi, nažalost, ne obijaju se samo njemu o glavu.
Dva kantona i principi – SDP je ostao privržen širokoj koaliciji u Kantonu Sarajevo, koja je isključila SDA. Međutim, stabilnost tog saveza zavisi i od DF-a i Stranke za bolju budućnost BiH i drugih članica.
Sa druge strane, SDP je daleko najviše glasova dobio u Tuzlanskom kantonu a sad je izgubio mogućnost da uspostavi većinu sa SDA. Koliko god je važno da se sačuva većina u KS toliko je šteta ako se ne nađe načina da SDP kapitalizira pobjedu u TK-u.
DF i njen osnivač Željko Komšić - nakon dogovora o nekoaliranju sa SNSD, HDZ i SDA na federalnom i državnom stupnju - tražili su dosljednost u opozicionom položaju na sva tri nivoa vlasti. To dovodi u pitanje novu vlast u Kantonu Sarajevo. Razbijanje vladajuće koalicije tamo bio bi pretežak gubitak. Većina u KS-u otvara mogućnost i za stvaranje šireg bh. bloka za naredne izbore. Odustajanje od nove vlasti u KS značilo bi odustajanje od politike demontiranja vladanja osnovanog na korupcionaštvu, klijentelizmu, nepotizmu i neodgovornosti.
Ako DF ostane kod tog stava, onda bi bilo logično da Komšić odstupi s položaja člana Predsjedništva BiH. Prema tome, treba imati u vidu da su konstelacije i implikacije na kantonalnom, federalnom i državnom nivou sasma različite.
Neizvjesnost i odgovornost – Bosna i Hercegovina je u najtežoj političkoj situaciji od kraja rata. Kakva god vlast bila uspostavljena na državnom nivou, teško da može biti obećavajuća za najveći broj građana i BiH u cjelini. Kako sada stvari stoje, ucjenjivačka sprega SNSD-a i HDZBiH – osnovana na težnjama da se ratni ciljevi ostvare zahvaljujući dejtonskim pogodnostima – biće odlučujuća politička i zakonodavna snaga. Već samim tim bh. država je institucionalno oslabljena.
To snaži odgovornost članica Bh. bloka da na federalnoj i državnoj razini djeluju odlučno, konstruktivno i incijativno u korist građana i države, i, da se sa drugim strankama suprotstavljaju demontaži BiH i opstruiranju njenog evroatlantskog puta. I najzad, krajnje je vrijeme da SDA i EU učine sve što mogu da se zaustavi destruiranje bh. države, blokiranje njenog evroatlantskog puta i svakovrsna razgradnja bh. društva.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.