Strašni: Željeli smo samo mir

Radiosarajevo.ba
Strašni: Željeli smo samo mir


Nakon izložbe fotografija Titovih portreta, uhvaćenih u izlozima sarajevskih radnji 1989., te nakon fotografija koje prikazuju izbornu kampanju 1990., Milomir Kovačević Strašni u Sarajevu izlaže novu seriju odličnih i zanimljivih fotografija, starih dvije decenije.

Od 29. februara do 23. marta, u Umjetničkoj galeriji BiH u Sarajevu, biće izložene fotografije napravljene na mirovnim protestima građana u Sarajevu, u aprilu 1992., pod nazivom Željeli smo samo mir.

„Izložba nije samo kronika vremena, već se njom želi ukazati i na pojedinačnu i kolektivnu odgovornost. Također, izložba direktno aludira na svijest i važnost djelovanja civilnog društva“, stoji u najavi izložbe.


Većina fotografija je razvijena po prvi put za ovu izložbu i ovom prilikom će biti prikazane ekskluzivno.

Sam Strašni kaže da je ova izložba za njega prilika da da doprinost svjedočanstvu o ovim skupovima koji danas mogu pasti u opšti zaborav, kada se na rat gleda kao na nešto neizbježno.

„Ipak, istupi građana su bili veoma snažni, a izrazi nevjerice na njihovim licima, pred događajima koji će uslijediti, vrlo vidljivi. Dok su nacionalistički lideri okrenuli leđa zemlji prije nego da su našli način da izbjegnu konflikte kojima su i sami bili uzrok, brojni su bili oni i one koji su željeli izraziti svoje neslaganje sa ovima koji su došli na vlast 1990“, kaže Strašni.


U ovim trenucima kada je rat izgledao neizbježan, odnosno kada se već i dešavao u nekim dijelovima bivše Jugoslavije, u Sarajevu, glavnom gradu Bosne i Hercegovine, kulminiraju mirovne manifestacije, organizovane od strane većine nenacionalističkih partija, te ono na neki način postaje centar.

„Kao mučeni nekim lošim predosjećajem, svi su reagovali u ime zajedničkog života, ne znajući šta će se tačno desiti njihovoj zemlji i njihovom gradu. Pomalo naivno, mladi i stari, radnici i intelektualci, žene i muškarci skupljali su se, međusobno se ohrabrujući i tješeći kako se ništa strašno ne može dogoditi i kako će se njihovi glasovi čuti“, objašnjava ovaj proslavljeni fotograf.

Pokušao sam, kroz svoj objektiv, da uhvatim ovu jedinstvenu atmosferu sveprisutne tjeskobe, ali i iskrene i duboke nade građana svih vjeroispovijesti ujedinjenih u posljednjem pokušaju da ih se čuje u njihovoj želji za životom u miru, zaključuje Strašni.


Milomir Kovačević Strašni, po mnogima jedan od najboljih ne samo bh., nego i ex-yu fotografa, rođen je 1961. godine u Sarajevu. Fotografijom se počeo baviti već kao tinejdžer, a pred kraj rata odlazi u Pariz gdje i danas živi i izlaže.

Od samog početka njegov opus posvećen je životu na ulicama, kao i kulturnim događanjima u Sarajevu. Devedesetih postaje jedan od najzapaženijih fotohroničara grada. Angažman fotoreportera u različitim revijama nije doprinio da njegov rad poprimi senzacionalistički karakter niti su njegove fotografije imale kratak rok trajanja. Naprotiv, njegov rad pokazuje interes za najrazličitije teme tadašnjeg društva.

Početkom devedesetih Kovačević svjedoči dubokim društvenim promjenama u zemlji: odumiranju jednog sistema - epohe komunizma i stvaranju novog. U tom periodu nastaju serije posvećene prvim demokratskim izborima, stranačkim mitinzima, stvaranju novih partija, nove vlasti, mirovnim manifestacijama... Paralelno bilježi i svakodnevni kulturni, politički i sportski život grada.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije

Podijeli članak