Spajalice, ironija i razbijanje kao umjetnost
Francuski umjetnik Baptiste Debombourg i njegovi radovi na intrigantan, jednostavan i duhovit način „običnom“ će čovjeku približiti sve ono suvremena umjetnost može biti. Njegove prostorne instalacije, skulpture, koncepti i elaborirani stavovi koji iza svakog od radova stoje, propituju osrednjost, svakodnevnicu i standardizaciju. Najosnovnija stvarnost i njezina prenamjena ili poigravanje sa temeljima iste, čimbenici su koji djela Debombourga čine svjedocima vremena u kojem živimo.
Latentna opsesija stiroporom, zlatom dotjeran redizajn šoping kolica, slike od spajalica ili prostorne instalacije kojima dominira dekonstrukcija, kratki su opisi njegovog izričaja koji će vas, nadamo se, zaintrigirati da čitate dalje.
Svojom instalacijom Turbo, koja je bila postavljena i u sarajevskoj galeriji 10 m², Debombourg propituje natjecateljski testosteronski duh karakterističan za zemlje istočne Europe. Prezentacija snage i muškosti, kako je vidi umjetnik, pretočena je u drvenu instalaciju koja simulira „prejaki“ segment zida, toliko snažan i moćan da želi iskočiti iz svoje osnovne plohe.
U svom radu Articles Codes umjetnik je sjekirom raskomadao nekoliko kataloški običnih neupotrijebljenih komada namještaja, koje je potom rekonstruirao i zalijepio. Drveni elementi, nekad impersonalno jeftino pokućstvo, kroz ovu skulpturu sada reflektiraju frustraciju, krivnju te eventualno kajanje koje ponekad ipak možemo imati spram proizvodima kulture serijske proizvodnje.
Dekonstrukcija, materijalizirana u razbijenim staklenim elementima, dominira i njegovim projektima Crystal Palace i Volte Face. Debombourgova “kristalna palača” urbana je ulična skulptura, a riječ je o uništenoj autobusnoj stanici koja izgleda kao posljedica neke prirodne katastrofe ili pretjeranog vandalizma. Kako umjetnik naglašava, pažnju izaziva konačna estetika skulpture, a ne čin destrukcije. U radu Volte face umjetnik gradi provokativnu i dinamičnu skulpturu s porazbijanim vjetrobranskim staklima automobila.
Projekt Aggravure čine zidne slike Air Force One i Air Force Two, koje prikazuju biblijski lik Ikara, inspirirane su slikama manirističkih majstora, a sastavljene od nevjerojatnih 35.000 spajalica.
Kolica za šoping običan su svakodnevni objekt koji svako od nas koristi, a već pedesetak godina njihov relativno nepromjenjiv oblik simbolizira konzumerizam i masovno tržište.
Super shoping trolley Baptistea Debombourga redefinira izgled ovog dosadnog, ali praktičnog objekta te formalno i kontekstualno pretvara u sasvim drugačiji objekt. Na postojeću strukturu najobičnijih kolica zavareni elementi perfektno dorađeni u nekom draguljarskom obrtu, a cijela su kolica prebojena u sjajnu zlatnu boju. Ironična poruka skrivena iza koncepta implicira vrijednost i važnost neprikosnovene košare na kolima, bez koje danas gotovo nitko više ne može.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.