Sedam drastičnih promjena Facebooka
Ne sviđa vam se novi izgled najpopularnije društvene mreže? Pripremite se - to je tek početak. Facebook se mijenja, i to radikalno, a mi vam donosimo kratki pregled najvažnijih izmjena u izgledu i funkcionalnostima, prema portalu Venturebeat.
Profil postaje Timeline
Zaboravite na kolonu sa statusima. Naslovnica vašeg uskoro će postati više vizualna i nuditi brzi uvid u privatnu historiju. Barem onako kako je Facebook vidi.
Na vrhu je velika, horizontalna fotografija (koju nazivaju 'cover'), a koja se može birati po volji. Poznata Face fotografija preklapa se s njom na lijevoj strani, a sve informacije o vama (mjesto boravka, zaposlenje, bračni status i slično) nalaze se ispod.
Postovima, fotografijama i drugim sadržajima može biti prilagođena veličina, a mogu biti i skriveni od pogleda javnosti, uz pomoć postavki privatnosti. Stariji sadržaj rjeđe se prikazuje što više idete prema dnu stanice.
Timeline sadržaj slaže automatski, koristeći algoritme, a vi možete popuniti praznine kad god vam se svidi.
Like (i slične aktivnosti) sele u Ticker
Facebook je uklonio automatske obavijesti različitih aplikacija i aktivnosti te ih smjestio u odvojeni prostor na desnoj strani - Ticker - koji u realnom vremenu prikazuje aktivnosti svih ljudi čije profile pratite.
Na istom mjestu prikazivat će se i vaše aktivnosti, kao i promjene na korisničkom profilu.
Open Graph: Ne napuštajte Facebook
Open Graph je dodatak koji vam omogućava da lakše pratite šta je popularno među vašim prijateljima.
Jednom kad otkrijete nešto vrijedno istraživanja, nećete morati otići s Facebooka kako bi to iskusili. Npr., ako neko poželi pogledati novu epizodu neke serije na Netflixu, moći će to napraviti u okvirima same društvene mreže.
Muzika, TV i filmovi postaju dio Facebooka
Iako nije ponudio vlastiti muzički servis, o čemu se nagađalo, Facebook nije ni otišao daleko od toga. A nije se ni ograničio samo na muziku.
Open Graph omogućava servisima koji nisu dio Facebooka stvaranje aplikacija koje će se povezati s News Feedom.
Tako Netflix može napraviti aplikaciju pomoću koje će njegovi korisnici gledati filmove i serije u sklopu Facebooka. Isto vrijedi i za muziku.
Hoće li to, kada i kako raditi kod nas, s obzirom na (ne)dostupnost stranih servisa sa sadržajem te vrste, ostaje da se vidi.
Informativni sadržaj na zahtjev
Ako većina korisnika Facebooka neće potražiti vijesti i informacije izvan društvene mreže, mediji će im ih donijeti.
Mark Zuckerberg najavio je partnerstvo sa brojnim medijskim kućama koje će napraviti aplikacije za isporuku svoga sadržaja. Opet putem Open Grapha, naravno. Wall Street Journal svoju je već napravio.
Kad korisnici požele vijesti u svom News Feedu, bit će upućeni na'Canvas Page.
Lifestyle Apps: Aplikacije nove generacije
Riječ je o aplikacijama koje korisnicima omogućavaju razmjenu informacija o svojim različitim aktivnostima, poput vježbanja, kuhanja, gledanja serija na TV-u, kupovine odjeće i slično.
I one će se moći povezivati s vanjskim servisima putem Open Grapha. Facebook je već ušao u partnerstvo sa nekoliko kompanija poput Nike, Airbnb, StubHub i Foodspotting.
Social Games: Arkadna igraona za nove generacije
Servis Social Games zamišljen je kao virtualna verzija stvarne igraonice sa aparatima (kakve su harale '80-ih godina prošlog stoljeća). Igraju li vaša dva prijatelja neku Zynginu igru, moći ćete pratiti njihov napredak u Tickeru.
Ako kliknete na obavijest u Tickeru, pojavit će se pop-up prozor i prikazati vam kako napreduje igra. Ako kliknete na sam prozor, moći ćete pratiti tok igre u realnom vremenu.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.