Kolonijalni imperijalizam kroz prizore iz bajki
Chan-Hyo Bae rođen je 1975. u Busanu, Južnoj Koreji, a nakon što je diplomirao na tamošnjem studiju fotografije, preselio se u London gdje danas živi i radi. Fotografije je izlagao širom Sjedinjenih Država, Velike Britanije i Azije.
Ovaj umjetnik fokusiran je na kompleksne odnose između Istoka i Zapada, te na uticaj kolonijalnog imperijalizma na svakodnevni život. Njegov posljednji rad, Existing in Costume: Fairy Tales također se tiče ove tematike. Bae žene sa Dalekog Istoka stavlja u kostime i situacije kakve poznajemo iz života britanskih kraljeva od 13. do 19. vijeka, te sve zajedno smješta u slavne bajke: Pepeljuga, Zlatokosa, Ljepotica i zvijer, Snježana i sedam patuljaka, Uspavana ljepotica.
„Orijentalizam je rođen iz zapadnjačke predrasude o Aziji, pogrešne vizije stvorene usljed etnocentrične i samozadovoljne pozicije posmatrača. Budući da je moj identitet sastavljen od obje kulture, počeo sam tu konfuziju preispitivati svojim djelima, a počeo sam od analiza portreta Henryja VIII i Elizabeth I, na kojima se ogleda sva sila Britanskog Carstva. Moj posljednji rad bavi se tim osjećajem alijenacije i predrasudama koje primjećujem u srži zapadnjačke kulture, budući da se u ovim prizorima jasno vidi društvo podijeljeno prema klasama, te oznake slabog i jakog prema njihovom socijalnom statusu.“, kaže Bae o svom radu.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.