Kako se rade specijalni efekti: Gospodar prstenova III
Posljednji nastavak u trilogiji Gospodara prstenova, Povratak kralja, je izašao 2003. godine u režiji Petera Jacksona. Specijalne efekte za film su radili tim sastavljen od Jym Rygiela, Joe Letteria, Randall William Cooka i Alexa Funkea.
Većina scenografije korištene u filmu su bili sastavljeni od kompozitnih modela i slika. Kasnije su se modeli i slike komibinirali koristeći CGI. Bilo je nužno koristiti različite kompjuterske tehnike i kamere kako bi se precizno uklopile fotografije minijaturnih modela sa glumcima i scenom.
Ono što odlikuje serijal Gospodara prstenova su i razna bića iz fantastičnih i mitoloških okruženja. Spomenuta bića poput Trollova, Sheloba, Mumakila i drugih su kreirani koristeći kompjuter. Mjeseci su bili utrošeni na dizajne i skice, a potom su se gradile obojene skulpture bića. Skulpture su se onda fotografirale i skenirale u kompjuter.
Druga tehnika koja se koristila je da su se pravili realistični duplikati pokreta glumaca i onda su se animirali sa odjelima za snimanje pokreta. Tom metodom je rađen Gollum.
S kamerom se pokušavalo približiti realizam scene. Ako je u pitanju scena bitke, trebalo je da se stvori osjećaj da ste u bitci. To se pokušavalo dočarati tako što se kameri davalo malo pokreta, da bi se stekao dojam da se krećete skupa sa kamerom.
Drugi trik je bio za Mumakile, ratne slonove. Kako bi se dočarala težina svakog njihovog koraka, kamermani su tresli kamere. Kad god bi Mumakili dotakli zemlju korakom, kamera bi se protresla – što su bili bliže kameri, to se više kamera tresla.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.