Facebook na čelu nove muzičke revolucije
Sada kada streaming ubija klasični mp3, jasno je da će društvene mreže – na čelu s najvećom – zauvijek promijeniti način slušanja muzike, ali i sve od promoviranja novih bendova do posjeta koncertima
Današnje doba obilježava i nevjerovatno ubrzani evolucijski proces razvoja tehnologije. Zapravo, tehnologija, sa svim svojim rapidnim inovacijama, osnovica je ovog procesa, pa ne treba da čudi ni to što danas, kada se govori o muzici, gotovo da se zaboravlja na njen nekadašnji život u kavezu fizičkog medija.
Generalno, opći konsenzus glasi ovako nekako – mp3 je ubio, a Apple zatim i spasio tradicionalnu muzičku industriju, onoliko koliko je to bilo moguće, pretvorivši slušanje muzike u lifestyle, temeljen upravo na tehnološkoj razini fenomena. Naime, lifestyle se do sada vezao uz žanr, a sada se identitet, umjesto na tome šta slušam, formirao oko toga kako i na čemu slušam, a šminka i dodaci za uređaj postali su važni isto koliko i ono s čime je napunjen.
Situacija na našim prostorima
Na našim prostorima iPod revolucija nije bila toliko velika, iz jednostavnog razloga što iTunes nije želio službeno ući u biznis sa tako riskantnim tržištem pa ilegalno skidanje muzike i dalje ostaje primatom. Ne samo zbog tržišnog rasula, katastrofalne legislative i lošeg ekonomskog stanja potencijalnih kupaca, već i zbog potpunog nedostatka i izostanka ekspresnog razvijanja tradicije življenja u virtualnom.
Ipak, danas kada ogromni broj ljudi iz regiona pronalazi svoj virtualni habitat na Facebooku, očito je da se stvari mijenjaju. Naravno, trebat će još neko vrijeme da se cyber trgovina kulturnih dobara pretvori u ozbiljniji ekonomski sektor, ali ako već ne kupujemo muziku na webu, na njemu se svakako družimo tako da se nova muzička industrija polako širi i u domaćem virtualnom životu.
Rastuća uloga Facebooka
Facebook danas na globalnom igralištu ima oko 800 miliona registriranih korisnika. A svaki od njih ima oko 150 prijatelja – nazirete li sada ogromni trgovinski potencijal?
Potencijal 'starog Facebooka' pokazao je svoju snagu na nekoliko frontova, primjerice, kada je u pitanju promocija već etabliranih izvođača, poput Jay-Z-ja i Kanyea Westa, koji su generirali ogromnu pažnju za svoj zajednički projekt Watch The Throne, najuspješnijim besplatnim streamingom na Facebooku, sa čak 3,4 miliona preslušavanja singla H.A.M. Facebook je sve agresivnije počeo uranjati u multimediju, na mnogim stranama (od sportskih prijenosa do koncerata), a u avgustu je čak objavio i Musician playbook, 40-ak stranica debeli priručnik za iskorištavanje njegovih 'muzičkih potencijala', zapravo savjete muzičarima koji žele postavljati pjesme, pojačavati prisutnost, osigurati solidne brojke preslušavanja svojih uradaka, ali se i boriti protiv zloupotrebe materijala zaštićenog autorskim pravom.
Udar na Amazon i eBay
Nakon što je Zuckerberg slavodobitno predstavio Open Graph, otvorio se niz novih prilika za širenje muzičkog djelovanja, a juriš na mrežu se drastično pojačao.
Kompanije kao što su RootMusic, Fanbridge i ReverbNation specijalizirale su se za marketing mladih bendova preko Facebooka. Ticketmaster, bez kojeg u SAD danas gotovo da i ne možete na koncert, prilagodio je svoje aktivnosti društvenim mrežama, pa sada ne samo da prodaje ulaznice za koncerte preko weba i telefona, već korisnicima Facebooka omogućava pogled u to kakve su karte i koja tačno sjedišta kupili njihovi prijatelji. Osim toga, u procesu je uvođenje prodaje ulaznica unutar same platforme Facebooka.
Ticketmaster, ali i konkurencija u obliku Ticketfly, Eventbrite i StubHub, među prvima su prigrlili Open Graph, a slijede ih Moon Toast, Topspin Media i Nimbit, servisi koji omogućuju korisnicima Facebooka da na njemu otvore svoje vlastite online trgovine, ne samo muzike, zbog čega se predviđa bi Facebook uskoro mogao ugroziti i gigante poput Amazona i eBaya.
Servis muzičke pretplate
Najveći doprinos Facebooka novim korisničkim navikama očekuje se na području servisa muzičke pretplate, novog oblaka koji omogućuje neograničeni pristup praktički neograničenoj količini muzike – zasad je u tom oblaku oko 15 miliona pjesama, sasvim dovoljno za prvu bitku s iTunesom, a Open Graph već je asimilirao servise poput Spotify, Soundcloud, Rhapsody, Turntable.Fm, omogućivši vam da bacite uho na muzičke ukuse i trenutne playliste svojih 'prijatelja'.
Muzika je, ukratko, odavno prestala biti objekt (ploča i CD), no sada prestaje biti i file (klasični mp3 na vašem hard disku) te postaje link – tj. temelj cijele 'filozofije oblaka'. Naravno, načekat ćemo se da sve tu uzme maha i na našim prostorima.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.