Električni automobili su šik
Već smo pisali o maloj izložbi električnih vozila postavljenoj ispred Mašinskog fakulteta u Sarajevu. Činjenica da se neki od električnih automobila za tržište u Španiji proizvode u Vogošći, nadomak Sarajeva, još uvijek je nepoznata široj javnosti.
Za to vrijeme, na Sajmu u Frankfurtu svi veliki proizvođači automobila pojavili su se sa svojim vozilima na električni pogon, o čemu piše Deutsche Welle.
To su posebno iskoristili poznati koncerni, koji ranije nisu bili poznati kao dostavljači dijelova za automobilsku industriju. Među njima je minhenski Siemens. Njihova proizvodna paleta
proteže se od elektronskih uređaja za pogon automobila, preko punjača
akumulatora, do infrastrukture za uspostavu stanica za punjenje.
Geneza elektromobila
Hala 4 je posvećena cijelom procesu nastanka elektromobila: od proizvodnje dijelova do sklapanja automobila. Njemačka firma "German E-Cars" je na posljednjem Sajmu automobila u Frankfurtu 2009. predstavila prototip elektromobila. Ovo vozilo je u međuvremenu zrelo za serijsku proizvodnju, a kupci su itekako zadovoljni
"Dakle, postoje ljudi, koji se električnim automobilom voze na posao 100 km i vraćaju se. Usput imaju mogućnost da napune baterije. Imamo i kupce koji su u proteklih devet mjeseci sa elektromobilima prešli 20.000 kilometara. Oni kažu da im to nije bio sporedni već glavni auto i dodaju da su auto na benzin koristili samo kada su išli na duga putovanja", izjavio je predstavnik ovog proizvođača.
Proizvođač E-Volution iz Berlina predstavio je elektromobil posebnog tipa koji se zove "Jetflyer", za kojeg kažu da je to "u principu motor na četiri točka, koji se, hvala Bogu, ne može prevrnuti". Oni ovaj model uspješno prodaju, posebno u arapskom svijetu: "Naša vozila koriste javne službe u arapskom svijetu. Pri tome policija u Abu Dabiju i policija u Dubaiju ima vozila kao i firme za sigurnost, koje regulišu saobraćaj. Naši kupci žele da se brzo, neproblematično i bez buke voze po gradu", rekli su.
Baterije su još uvijek preskupe
Srce elektromobila je baterija (akumulator) koja još uvijek košta izuzetno puno para. Previše para, smatra Roland Mueller, ekspert za high-tech baterije od litijuma. "Kada proizvodnja bude veća, cijena će padati. Ali to nije dovoljno. Moraju se naći efektivni proizvodni putevi, jer masovne proizvodnje još nema".
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.