Lana Trotovšek i Uroš Lajovic briljirali uz Sarajevsku filharmoniju (FOTO)
Dugo najavljivano gostovanje dvoje slovenskih umjetnika s međunarodnom reputacijom, mlade violinistice Lane Trotovšek i čuvenog dirigenta Uroša Lajovica, privuklo je u dvoranu Narodnog pozorišta u Sarajevu velik broj poštovalaca.
Piše: Vesna Andree Zaimović, Radiosarajevo.ba
Sarajevska filharmonija iznova nam je priredila večer visokog umjetničkog dojma, potaknutu ne samo dobrom interpretacijom, već i znalački odabranim repertoarom.
U prvom dijelu koncerta briljirala je Lana Trotovšek, jedna od najperspektivnijih mladih violinistica, trenutno nastanjena u Londonu, s agendom prepunom koncerata po cijelom svijetu. Na njenom prvom sarajevskom nastupu, publika je imala priliku čuti sjajno odsviran i duboko doživljen, znameniti Koncert za violinu i orkestar Petra Iljiča Čajkovskog.
Kako nam je povjerila u intervjuu koji smo objavili uoči koncerta, Lana svira na violini koju je u Trevisu 1750. godine izradio Pietro Antonio dalla Costa. Poznato je da je njegove violine koristio Mozart, a vrlo vjerovatno da je baš ovu, koju smo sinoć slušali u Sarajevu, austrijski genije držao u rukama. Dosljedno slavnoj prošlosti instrumenta, izvedba Lane Trotovšek, dragocjena je, raskošna zvukom i precizna. Njezini visoki tonovi i flažoleti odsvirani su s nevjerovatnom lakoćom i tačnošću, a zvuče mekano i prirodno. Njen dijalog s orkestrom zvučao je homogeno i komplementarno, a cjelokupni dojam pojačala je i dobra energija i radost sviranja koja se osjetila u komunikaciji s publikom.
Poznato je da Lajovic, drag gost sarajevske publike i muzičara, od našeg orkestra zna izvući ne samo maksimum nego i nemoguće. Kako je samo dobro zvučao drugi dio koncerta kada je Sarajevska filharmonija izvela poznato impresionističko djelo Poslijepodne jednog fauna, Claudea Debussyja. Ovu partituru nije svaki orkestar u stanju dobro odsvirati zbog specifične orkestracije, sporog tempa i razbijenih konsonanci. Sarajevska filharmonija pokazala je da je dorasla povjerenom zadatku. Ugođaj francuskog impresionizma nastavio se kroz Tri preludija istog autora, od kojih se u trećem pojavio i ženski hor Opere Narodnog pozorišta. Izvedbeno zahtjevne vokalne linije naš je hor u konačnici savladao, uprkos dekoncentriranosti na samom početku, što je rezultiralo nisko otpjevanom početnom frazom. Sveukupno, to nije pokvarilo dojam vrhunskog koncerta.
Sarajevska filharmonija najavila je i naredni koncert koji će u cijelosti biti posvećen tangu, a kao solo instrument slušat ćemo bandoneon.
Željno iščekujemo 26. mart.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.