Kad prisjedne odmor: Ugostitelj s Mljeta naplatio bocu vina 3000 eura

Kad prisjedne odmor:  Ugostitelj s Mljeta naplatio bocu vina 3000 eura
/ Foto: Slobodna Dalmacija
Petero inozemnih turista dugo će pamtiti večeru u konobi Bourbon na Mljetu. Slučaj su prepustili svom advokatu

Malo mjesto Polače u sklopu Nacionalnog parka Mljet u Hrvatskoj, raj je za nautičare. Toga su svjesni i ugostitelji koji su ovoj 'bogatoj' vrsti turista prilagodili cijene u svojim objektima. 

Ipak, račun koji je dobilo jedno petočlano društvo s jahte, prevazilazi maštu: za bocu crnog vina uzgojenog na susjednom Pelješcu, morali su platiti 21.000 kuna (5.600 KM). 

Da bi stvar bila još gora, gostima nije unaprijed pokazana vinska karta, niti ih je konobar obavijestio da se radi o vinu takve cijene. 

Konobar ih je pitao žele li piti vino, na što su odgovorili potvrdno i dobili preporuku za dva različita domaća bijela vina, od kojih im se jedno svidjelo, drugo nije. Konobar im je potom preporučio i domaće crno vino – no cijene se, prema kapetanovim riječima, uopće nije spominjalo.

Radi se o Stagnumu pelješkog vinara Frane Miloša, sorte plavac mali, koje u trgovinama košta oko 25, u restoranima oko 50 Eura, a u mljetskoj konobi su je morali platiti 2800 Eura. 

Cijela priča, kako piše Slobodna Dalmacija,  ima još jedan vrlo zanimljiv element: račun. Gosti "Bourbona" dobili su, naime, nešto vizualno nalik na račun, s imenom konobe i operatera, vremenom izdavanja, naručenim jelima, jediničnim i skupnim cijenama te konačnim iznosom, no bez izdvojenog PDV-a, bez JIR-a (jedinstvenog identifikatora računa) ili bilo kakvog podatka koji bi govorio o provedenoj fiskalizaciji. Dapače, da su gosti znali hrvatski, mogli su na dnu pročitati doslovno: „Ovo nije račun. Služi samo za uvid u iznos za plaćanje“.

Kod sebe nisu imali dovoljno gotovine da plate cjelokupni zatraženi iznos, pa se kapetan (podaci poznati redakciji) vratio na brod da bi donio još novca. Na koncu, gotovinom je plaćeno 15.000 kuna, a karticom 11.604 kune.

Te večeri bilo je kasno, pa gosti s jahte ni s kim nisu razgovarali o astronomskom iznosu, a sutra su već otišli s Mljeta, ali ipak s "bubom u uhu", pogotovo zato što su ih i drugi upozorili da s tolikom cijenom vina nešto doista nije u redu, zbog čega sve otada oštećena mušterija pokušava od vlasnika konobe dobiti odgovor i objašnjenje o tako velikom iznosu za bocu koja, usput rečeno - ako je riječ o vinu iz redovitee berbe - u restoranu košta 380 kuna. Drugim riječima, za 21.000 kuna kapetan je mogao platiti ravno 55 boca Stagnuma.
 

Slučaj prepustili advokatu

 

Kako su njegovi pokušaji ostali neuspješni, kapetan se obratio splitskom advokatu Hrvoju Alajbegu. On je rekao kako njegov klijent traži povrat novca plaćenog za vino Stagnum Miloš, a vlasniku restorana spreman je uručiti bocu istog vina istoga godišta. Sve to navedeno je u dobronamjernom pismu koje je odvjetnik Alajbeg preporučenom poštom uputio na ime vlasnika konobe Vicka Sršena.

"Kapetan jahte htio bi izbjeći gnjavažu i završiti ovu priču na najbezbolniji način. Mogao je, naravno, otići i sve zaboraviti, no jednostavno ne pristaje biti nasamaren.

Na  advokatovo pismo vlasniku konobe nije bilo odgovora.

„Ukoliko se na ovo dobronamjerno pismo oglušite, moja će stranka biti prisiljena pokrenuti adekvatne sudske kako civilne tako i kaznene postupke radi zaštite svojih interesa, te izvijestiti porezne i druge organe radi zaštite prava potrošača.“

Vicko Sršen, vlasnik mljetske konobe "Bourbon", na pitanje novinara o naplati astronomske cijene za bocu Stagnuma rekao je da se radi o arhivskom vinu iz 93. godine, da je od Miloša otkupio sedam boca, te da su u "Bourbonu" ponosni što su uspjeli prodati takvo vino. 

Vlasnik vinarije MIloš izjavio je da njegovo arhivsko vino iz 1993. ima nabavnu cijenu 2200 Kuna  (oko 300 Eura) 

Na primjedbu gostiju da im nije predočena vinska karta Sršen kaže kako "Bourbon" ima urednu vinsku kartu s istaknutim cijenama (no nije bio spreman, postupkom vrlo jednostavnim uz današnje tehnološke dosege, poslati novinarima kopiju. Ne može vjerovati, kaže, da gosti traže povrat novca, nazivajući to „neozbiljnim stvarima“.

Kapetan broda je preko advokata izjavio da ne zna kojeg je godišta bilo gotovo tri hiljade eura plaćeno crno vino, niti im je ko to naglasio; također, niko im nije skrenuo pažnju na iznimno važan podatak da se radi, kako to kaže Sršen, o arhivskom vinu. Pogotovo im nitko nije naglasio astronomsku cijenu, zbog koje bi, kaže kapetan, svakako odbili ponuđeno vino, piše Slobodna Dalmacija.

 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije