Radionice za nadarenu djecu
Radiosarajevo.ba
Radionice za nadarenu djecu su novi poduhvat koji je okupio učitelje i profesore sa područja opštine Novi Grad. Za mališane koje ne moraju nužno biti odlikaši, već su nadareni za pojedine oblasti, organizovane su posebne radionice, na kojima pored druženja sa svojim vršnjacima imaju priliku da nauče korisne i zanimljive stvari i na pravi način usmjeravaju svoje talente.
„Radi se o projektu koji je dio sistema reforme socijalne zaštite. Jedan je od posebno usmjerenih projekata koji sufinansiraju UNICEF, općtine i IFHI (Institute For Human Individuality), a nosilac i implementator projekta je društveni centar Herman Gmajner, sa općine Novi Grad. Jedan od ciljeva ovog projekta je i pokretanje inicijative za stvaranje sistema za nadarene mališane s obzirom da u našoj državi još uvijek ne postoji čak ni pravilnik za ovu populaciju.“, objašnjavaju koordinatori projekta.
Biti nadaren znači imati visoke intelektualne sposobnosti - lakoća učenja, pamćenje, smisao za humor, uočavanje uzroka i povezanosti pojava ili prisutnost specifičnih sposobnosti: likovnih, muzičkih, psihomotornih ili socijalnih. Nadarena djeca često ne razviju svoje talenta, jer se njihovim potrebama ne poklanja dovoljna pažnja.
„Sa nadarenom ili potencijalno nadarenom djecom niko se ne bavi isključivo. Školski programi nisu prilagođeni i često nam se dešava da se među djecom koja pokazuju probleme u ponašanju kriju posebno nadarena djeca i djeca sa visokom IQ-a i upravo zbog dosade nastavnih planova i pristupa oni prave probleme“, podijelili su s nama svoja iskustva učiteljice osnovnih škola uključene u ovaj projekat.
Radionica Kulturnog centra na Dobrinji (Foto: radiosarajevo.ba)
Takva djeca su kreativna, kažu njihovi učitelji, uče brže i na kvalitativno različit način, tvrdoglavi su i buntovni, te nerijetko odbijaju metode koje prolaze na prosječnom dijelu populacije. Zbog svega toga, takva djeca gotovo u pravilu nisu miljenici niti svojih vršnjaka, niti svojih nastavnika. Zbog toga se pojedinci mogu susresti sa nemalim brojem socio-emocionalnih problema, koji mogu postati i veoma ozbiljni. Stoga je ovakvu djecu neophodno pravilno usmjeravati, posvećivati im posebnu pažnju, ali istovremeno usavršavati njihove potencijale.
“Cilj aktivnosti koji se provodi kroz radionice u sklopu projekta jeste razvijanje analitičkog, kreativnog i praktičnog mišljenja. Kroz različite aktivnosti nastojimo da djeca nauče neke osnovne stvari te steknu određene vještine“, kaže Nermin Đapo, profesor Filozofskog fakulteta, koji je od početka uključen u ovaj projekat.
Bitno je naglasiti da je pomenuti poduhvat Nadarana djeca, jedini u BiH koji se bavi isključivo ovom populacijom. Uključeno je tu oko 90 učenika iz 14 osnovnih škola sa područja opštine Novi Grad. Mališani su podijejeljeni u pet grupa od čega su dvije likovne - za razvijanje kreativnosti, a tri radionice imaju za cilj razvijanje logičkog mišljenja.
„Ovo je tek prvi korak koji nije sadržajan i specificiran. Od septembra planiramo da se aktivnosti usmjere na konkretne probleme iz prirode. Ukoliko se projekat nastavi plan nam je da djeca na drugačiji način analiziraju prirodne fenomene i da kroz bavljenje tim fenomenima razvijanju kreativne, analitičke i praktične sposobnosti i inteligenciju“, dodao je profesor Đapo.
“Cilj aktivnosti koji se provodi kroz radionice u sklopu projekta jeste razvijanje analitičkog, kreativnog i praktičnog mišljenja. Kroz različite aktivnosti nastojimo da djeca nauče neke osnovne stvari te steknu određene vještine“, kaže Nermin Đapo, profesor Filozofskog fakulteta, koji je od početka uključen u ovaj projekat.
Bitno je naglasiti da je pomenuti poduhvat Nadarana djeca, jedini u BiH koji se bavi isključivo ovom populacijom. Uključeno je tu oko 90 učenika iz 14 osnovnih škola sa područja opštine Novi Grad. Mališani su podijejeljeni u pet grupa od čega su dvije likovne - za razvijanje kreativnosti, a tri radionice imaju za cilj razvijanje logičkog mišljenja.
„Ovo je tek prvi korak koji nije sadržajan i specificiran. Od septembra planiramo da se aktivnosti usmjere na konkretne probleme iz prirode. Ukoliko se projekat nastavi plan nam je da djeca na drugačiji način analiziraju prirodne fenomene i da kroz bavljenje tim fenomenima razvijanju kreativne, analitičke i praktične sposobnosti i inteligenciju“, dodao je profesor Đapo.
Radionica Kulturnog centra na Dobrinji (Foto: radiosarajevo.ba)
Do sada je ovaj projekat nailazio na same pohvale, a podstakao je i pojedine ustanove, da se vođeni njihovim primjerom, barem zamisle pred ovim mališanima, kojima je zaista neophodna posebna pažnja i usmjerenje. Pedagozi i roditelji nadaju se da će i ostale institucije prepoznati značaj rada sa nadarenom djecom, te a bi uskoro mogli imati bolje uslove za rad u centrima koji održavaju ovakve radionice, kao što je slučaj sa Kultturnim centrom na Dobrinji.
Vezano: I nadarena djeca trebaju posebnu pažnju
anesa, radiosarajevo.ba
Vezano: I nadarena djeca trebaju posebnu pažnju
anesa, radiosarajevo.ba
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.