Indeks inkluzivnosti u sistemu obrazovanja
Kroz četiri godine, u preko 200 centralnih škola, rađeno je na jačanju kapaciteta nastavnika, školskih uprava, roditelja, djece i drugih aktera u lokalnim zajednicama koji su na osnovu edukacija o indeksu inkluzivnosti i obrazovanju za društvenu pravdu, radili procjene svojih škola da bi napravili akcione planove za unapređenje inkluzivnih praksi u školama i zajednicama.
Žeravčić je dodala da Indeks inkluzivnosti promatra školsku sredinu kroz pedeset različitih indikatora inkluzivnosti, nije fokusiran samo na obrazovanje djece sa posebnim obrazovnim potrebama, već je akcenat i na obrazovanju djece iz marginaliziranih i manjinskih skupina, siromašnih, ruralnih sredina. „ Ovo je proces, prakse su unapređenje prema evaluacijama koje su do sada rađene, ali i dalje obrazovne institucije, ministarstva, lokalne zajednice, nadležne institucije trebaju raditi kako bi se osiguralo ono čemu svi stremimo, a to je inkluzivno obrazovanje za svako dijete,“ rekla je Žeravčić.
Adnan Husić, pomoćnik ministra civilnih poslova BiH, rekao je kako na putu ka EU Bosna i Hercegovina mora prevazići poteškoće u savladavanju prepreka i suočiti se sa novim preprekama u osiguravanju socijalne i obrazovne isključenosti.
Misija OSCE-a i Save the Children, u saradnji sa nadležnim obrazovnim institucijama, od 2008. godine širom BiH provode Indeks inkluzivnosti.
„ Pojam inkluzivnog obrazovanja se referentno veže za obrazovanje djece sa poteškoćama u razvoju. Jedan od problema je i postojanje fenomena predrasuda za djecu sa raznim oblicima onesposobljenja, kao i prema pripadnicima nacionalnih manjina, posebno prema pripadnicima romske nacionalnosti. Inkluzija kao proces u svom središtu ima sistem i objedinjavanje svih elemenata koje obezbjeđuju i osiguravaju integraciju u BiH i u regionu i to je proces koji traje.“ Husić je podsjetio i na prepreke pri realizaciji inkluzivnih metoda. Među najvećim problemima navedeno je nedovoljno izdvajanje finansijskih sredstava za angažovanje stručnjaka različitih profila za pomoć nastavnicima pri izradi i realizaciji individualiziranih planova i programa.
Kao metodologija koja se uspješno primjenjuje u 30-ak zemalja svijeta, Indeks inkluzivnosti pomaže školama u smanjivanju prepreka učenju, te potiče učešće sve djece u školskom razvoju, kao i uključivanje lokalnih zajednica u rad i razvoj škola. Osnovni cilj primjene Indeksa jeste da obrazovne vlasti, prosvjetni radnici i odgovorni u općinama postanu posvećeni osiguravanju aktivnog učešća, odgovornosti, transparentnosti i inkluzivnosti u obrazovanju.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.