Dunja Gelineo: Vjerujmo u djecu jer oni su rođeni istraživači
Neka od pitanja su i zašto nam odgajanje i obrazovanje djece u savremenom društvu postaje sve zahtjevnije te zašto se to čini kao nemoguća misija?
O ovoj temi govorit će Dunja Gelineo, diplomirana Montessori pedagogica.
"Zato što je način obrazovanja danas manje-više isti kao što je bio i prije stotinu godina, dok se svijet i način života drastično promijenio i razvio nošen progresivnim, prije svega tehnološkim napretkom. Zadatak koji smo imali tada, kao roditelji i učitelji, odgajatelji, nastavnici, a imamo i danas, je da pripremimo djecu da postanu samostalni i punopravni članovi društva, kao i da, razvijajući svoj puni potencijal, doprinesu njegovom daljem razvoju", kaže Kajević.
Kako?
Djeca su već samim rođenjem ispred nas, dvadeset, trideset godina. Na koji način onda mi možemo podržati razvoj njihovog punog, potpunog potencijala? Nastavni plan i program, kao i današnje obrazovne metode su "suhe" i svode se na prenošenje informacija, koje, u doba kad učenici postanu odgovorni odrasli ljudi, skoro da i neće imati nekog značaja. Umjesto toga, potrebno je podržati svako dijete ponaosob u razvoju karaktera, univerzalnih duhovnih vrijednosti, kreativnog razmišljanja i vještine rješavanja problema, razvoju samostalnosti, kao i razvoju poštovanja prema sebi i životnoj sredini.
Odgoju i obrazovanju neophodno je pristupiti sveobuhvatno, holistički, kreirajući kurikulum i adaptirajući metode prema samom djetetu, individualnim pristupom, jer svako dijete ponaosob ima svoj jedinstveni razvojni put. Umjesto da im prenosimo informacije i kreiramo "kutije", tj. jednake okvire za sve, mi smo dužni da otvaramo "vrata svijeta" za svako dijete i podržimo ih u istraživanju istih, osiguramo iskustva iz "prve ruke" i dozvolimo im samostalno pronalaženje rješenja i zaključaka, dozvolimo im greške i iznad svega vjerujemo u njih jer su djeca prirodni i rođeni istraživači i mi im ne smijemo stajati na putu ako želimo da oni izrastu u zadovoljne i ispunjene pojedince.
Jedna od metoda obrazovanja koja njeguje sve navedeno i koja egzistira i funkcionira već više od stotinu godina je svakako Montessori metoda čije su osnovne premise:
-podržati dijete kao aktivnog sudionika u procesu učenja
-vjerovati i podržati dječiju unutrašnju motivaciju
-osigurati slobodu unutar jasno određenih granica (izbora, kretanja, fleksibilno vrijeme učenja)
-ohrabriti i podržati razvoj samodiscipline,
uz sljedeće pedagoške principe:
-vertikalno grupiranje razreda
-neometan radni ciklus
-pažljivo pripremljena sredina (unutrašnja i vanjska) u kojoj dijete uči
-empatičan nastavnik/učitelj/odgajatelj
Na Forumu koji će biti održan u subotu 22. aprila na Akademiji 387 govorit će: Dženana Kuluglija psihologinja, psihoterapeutica iz Porodičnog savjetovališta Sarajevo, predsjednica Udruženja psihologa BiH Dženana Husremović, magistrica pedagogije Sabrija Mehmedović, Azemina Njuhović iz Ministarstva za obrazovanje Kantona Sarajevo, Dunja Gelineo diplomirana Montessori pedagogica, Tanja Tankosić psihologinja, porodična sistemska psihoterapeutica, i Vesna Andree Zaimović, jedna od urednica portala Radiosarajevo.ba.
Svi koji se pri svakodnevnom odgajanju djece susreću s izazovima, neodgovorenim pitanjima i dilemama, pozvani su da prisustvuju ovom događaju. Ulaz je slobodan uz prethodnu najavu putem e-maila. Svoje prisustvo možete potvrditi na kontakt@radiosarajevo.ba.
Događaj organizira medijska kuća Radiosarajevo.ba u suradnji s Fondacijom Konrad Adenauer.
Forum će se održati u subotu 22. aprila od 11 do 14 sati, uz pauzu tokom koje će biti posluženo osvježenje. Mjesto događaja je Konferencijska dvorana Academy 387 u Bosmal City Centru u Sarajevu (glavni ulaz, 3 sprat, mogućnost korištenja javnog parkinga pored Bosmala).
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.