Zaslužene ovacije za Tijanu Vignjević i Sarajevsku filharmoniju
Nakon više od trideset godina, koncertna publika u Sarajevu imala je priliku čuti neku od simfonija Antona Brucknera, austrijskog kasnoromantičara. Ovaj značajan programski iskorak za najveći bh. simfonijski orkestar desio se sinoć, pred maksimalno popunjenim gledalištem Narodnog pozorišta u Sarajevu i pod suverenim ravnanjem Tijane Vignjević.
Treća Brucknerova simfonja je iznimno kompleksno i za izvedbu zahtjevno muzičko djelo u trajanju od pedesetak minuta. Zapisi s njene praizvedbe u Beču 1877. kazuju da se desio pravi debakl. Publika je nervozno napuštala koncert, pa čak i neki muzičari iz orkestra. Bruckner je, naime, u svom izlaganju muzičkih ideja bio prilično slobodan i progresivan. Izlazio je iz konvencija u korištenju potencijala simfonijskog orkestra, po uzoru na muzičkog istomišljenika Richarda Wagnera, kojemu je i posvećena ova simfonija. Mnogi su Bruckneru savjetovali da svoje djelo revidira, što je on nakon praizvedbe i uradio. Danas postoji nekoliko verzija ove simfonije od kojih je Sarajevska filharmonija izvela treću.
Razlog za tadašnji debakl vjerovatno leži i u činjenici da je praizvedbom dirigovao sam autor koji, kao dirigent, nije bio dorastao sebi kao kompozitoru. Ova simfonija u tehničkom smislu, na dirigentskom postolju zahtijeva generala koji će sigurno voditi orkestar kroz nepredvidivi muzički sadržaj i uzburkanu orkestraciju.
Sestra preminule Džejle Drapić u teškom stanju zbog zuba: 'Liječila se kod istog stomatologa'
Tijana Vignjević do sada je publici bila poznata kao voditeljica gudačkog orkestra Muzičke akademije i osnivačica vokalnog ansambla Corone. Kao uspješnu studenticu Teodora Romanića i bečku postdiplomku Uroša Lajovica, možemo je smatrati velikim muzičkim resursom. Ali ono što je sinoć pokazala, među stalnom koncertnom publikom pobudilo je žal što je orkestar Sarajevske filharmonije nije ranije angažirao.
Ova dirigentica demonstrirala je iznimne kapacitete za dirigovanje velikog simfonijskog djela, jer 3. Brucknerova simfonija to uistinu jeste. Treba pozdraviti odluku novog rukovodstva filharmonije da orkestar brojčano i izražajno pojača instrumentalistima sa Muzičke akademije Sarajevo. Uz dodatno angažirane limene duhače, na pozornici je sinoć predstavljeno najbrojnije poslijeratno izdanje orkestra.
Čulo se to u volumenu zvuka koji se prolamao dvoranom, dobrom timskom nastupu i jedinstvenoj energiji koju je dirigentica uspjela pobuditi među muzičarima. Publika je prepoznala svaki individualni napor orkestarskih muzičara da kolektivni umjetnički ishod koncerta dovedu do maksimalsnog nivoa.
Muzički materijal Treće simfonije to naprosto zaslužuje. Radi se o muzici koja je očaravajuća u svojoj hirovitosti i višeslojnosti.
Pubika je to nagradila, iskazujući tako i spremnost da nas i u budućnosti ovaj orkestar počasti sličnim programskim iskoracima.
Potaknuti ovacijama publike, muzičari i dirigentica podarili su nam čak dva bisa: Ponovo su izveli odlomak iz trećeg stava simfonije, a nakon toga i popularni "Morning mood" Edwarda Griega, na čemu smo im i dodatno zahvalni.
Foto: Dž. K. / Radiosarajevo.ba: Sarajevska filharmonija pod ravnanjem Tijane Vignjević
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.