Sučić i Hadžihalilović otkrili kako su nastali plakati i poštanska marka za Sarajevsku filharmoniju

0
D.S.
Sučić i Hadžihalilović otkrili kako su nastali plakati i poštanska marka za Sarajevsku filharmoniju
Foto: A.K./Radiosarajevo.ba / Tesa Sučić i Bojan Hadžihalilović

U Narodnom pozorištu Sarajevo danas, 20. decembra, održala se svečana promocija poštanske marke povodom 100. godišnjice Sarajevske filharmonije koju izdaje BH pošta.

Autor marke je grafički dizajner iz Sarajeva i kreativni direktor bosanskohercegovačke dizajnerske kompanije Fabrika Bojan Hadžihalilović, a štampana je u tiražu od 10.000 primjeraka.

Na markici se nalazi logotip Sarajevske filharmonije i jubilarni tipografski logo sa "stojom", a koliko je izazovno za dizajnera raditi u malom formatu za portal Radiosarajevo.ba otkrio je i sam autor marke - Bojan Hadžihalilović.

Danas temperature do 27 stepeni: Pogledajte kakvo će vrijeme biti za 1. maj

Danas temperature do 27 stepeni: Pogledajte kakvo će vrijeme biti za 1. maj

"Riječ je o malom formatu, to je minijatura koja je izazovna za dizajnere, na malom prostoru nalazi se jedna grafička energija koja aludira na pisane note i zapise. Uglavnom, markica je mali format na kojem treba da se suzbiju sve informacije. Mislim da je to u ovom slučaju uspješno urađeno, a sve je posvećeno stogodišnjici Filharmonije i tom jako bitnom jubileju.

Kroz cijelu godinu plakatima koje je radila agencija Fabrika stalno se provejavala energija slogana 'Slušaj drugačije' i pokreta gdje su svi koncert obilježeni generičkim kodom kažiprsta koji smiruje kad pogledate plakat, kad trebamo da malo uzmemo mira, uživamo u muzici, pobjegnemo od svijeta kakav jeste...To je mala filozofija koju smo radili", objasno je dizajner Bojan Hadžihalilović.

Filatelistički ambasador BiH: Predstavljena poštanska marka '100 godina Sarajevske filharmonije'

Filatelistički ambasador BiH: Predstavljena poštanska marka '100 godina Sarajevske filharmonije'

Za period opsade Sarajeva 1992. -1995. veže se kulturni otpor građana glavnog grada Bosne i Hercegovine. Tokom opsade su se, prema podacima umjetničkih radnika, realizovala 3.102 umjetnička djela, 48 koncerata, te preko 170 izložbi. U sarajevskim teatrima postavljene su 182 premijere koje je vidjelo preko pola miliona Sarajlija. Među pomenute koncerte ubrajaju se i koncerti Sarajevske filharmonije.

"Prije 30 godina kada je krenula agresija na Bosnu i Hercegovinu i Sarajevo, prvo što su agresori uništavali je ubijanje bilo čega što čini naš kulturni identitet. Tokom rata kulturna snaga radnika bila je neovisna, puna energije. Svi se sjećamo koncerata i malih i velikih Filharmonije tokom rata, upornosti ljudi da u najtežim uslovima uzmu instrumenete u ruke što je alegorija spasa čovječanstva. Ono što je tužno jeste da su današnje vlasti, naročito u posljednjih 25 godina stavile kulturu u sramni položaj", izjavio je dizajner Hadžihalilović.

O položaju kulture i umjetnosti danas najbolje govori činjenica da se na promociji poštanske markice Sarajevske filharmonije nije pojavio niko iz Ministarstva kulture i sporta Kantona Sarajevo, iako je to ranije najavljeno.

"Tužno je da su današnje vlasti stavile kulturu u sramni položaj. Mislim da borba kulturnih radnika nikad nije prestala nit će ikada stati, apelujem na državne i kantonalne političare, evo danas se niko nije pojavio, što je meni bilo očekivano, ali apelujem da je njihova dužnost da pomažu najbolje reprezente, a to je kultura i sport, a ne da mešetare s novcem i ubacuju politiku gdje joj nije mjesto. Političari snose odgovornost što ignorišu i ne razvijaju sport i kulturu", zaključio je dizajner Bojan Hadžihalilović za portal Radiosarajevo.ba.

Izložba plakata Gledaj drugačije
Foto: A.K./Radiosarajevo.ba: Izložba plakata Gledaj drugačije

U foajeu Narodnog pozorišta otvorena je i izložba plakata koji su obilježili 100. godišnjicu djelovanja Sarajevske filharmonije pod nazivom "Gledaj drugačije".

Plakata ima 12, a kako nam je objasnila dizajnerica Tesa Sučić za izložbu su izabrani oni najupečatljiviji koji su rađeni ove i prethodne godine.

"Kolega Dino Hujić i ja smo se podijelili, prvi plakat je napravio on. Radili smo plakat za svaki koncert Sarajevske filharmonije, drugačije je to izgledalo na društvenim mrežama, a drugačije kad imamo isprintani plakat. Drago mi je da danas imamo ovu izložbu", kazala je dizajnerica.

"Ideja plakata je 'Slušaj drugačije', taj prst na plakatima šalje poruku da poštujemo prekrasnu muziku koju slušamo i da pustimo magiju u pozorištu da napravi svoje", zaključila je Sučić.

Izložba plakata Gledaj drugačije
Foto: A.K./Radiosarajevo.ba: Izložba plakata Gledaj drugačije

Sarajevska filharmonija djeluje od 1923. godine što je čini jednom od najstarijih institucija kulture u Bosni i Hercegovini. O uspjehu orkestra svjedoče brojna domaća i međunarodna priznanja, kao i gostovanja slavnih imena iz svijeta umjetničke muzike. Jedini je profesionalni simfonijski orkestar koji djeluje na području Bosne i Hercegovine njegujući simfonijsku muziku domaćih i inostranih kompozitora, te kao takav predstavlja kulturološki simbol naše zemlje. Svojim djelovanjem i kontinuiranim koncertnim sezonama uveliko obogaćuje kulturni život grada i države.

U svojoj 100. obljetnici nastavlja težiti ka ciljevima postavljenim u začetku svoje djelatnosti ostajući tako jedan od svjetionika kulturne scene i svakako jedna od najvažnijih karika u lancu sarajevskog i bosanskohercegovačkog muzičkog života.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije