Sarajevski pijanist Peđa Mužijević koncertom otvorio 17. izdanje festivala Majske muzičke svečanosti

0
Radiosarajevo.ba
Sarajevski pijanist Peđa Mužijević koncertom otvorio 17. izdanje festivala Majske muzičke svečanosti
Foto: Muzička akademija Sarajevo / Peđa Mužijević

Otvaranje 17. izdanja festivala Majske muzičke svečanosti upriličeno je u subotu, 11. maja, u Domu Oružanih snaga BiH. Ovim povodom nastupio je Peđa Mužijević, sarajevski pijanist s američkom adresom, koji se publici u rodnom gradu predstavio prvi put nakon tri decenije.

Njegovom nastupu prethodilo je obraćanje prof. mr. Ališera Sijarića, dekana Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu, koji je odao počast Dževadu Šabanagiću, uvaženom violinisti i dugogodišnjem profesoru Muzičke akademije koji nas je napustio 10. maja 2024. godine. Njegov višedecenijski umjetnički, pedagoški i društveni angažman dao je neizmjeran doprinos razvoju ove i institucije, ali i bosanskohercegovačkom kulturnom životu u cjelini.

Kao pijanist i kustos koji je poznat po nesvakidašnjem spoju historijske i savremene muzike, Peđa Mužijević je u subotu, 11. maja, predstavio programski koncept "Homage to Mixtapes", zamišljen kao omaž kasetofonu i periodu presnimavanja muzike sa LP ploča i radio stanica. Time je svakom pojedincu omogućeno snimanje raznolikog muzičkog sadržaja, kreiranje posebnih kompilacija i osmišljavanje vlastitog iskustva slušanja. Ispreplitanjem stilski raznolike muzike iz različitih perioda, Mužijević se ovim programom poigrava percepcijom publike o (ne)očekivanom, čime istovremeno u prvi plan isplivava i jedan od ključnih predmeta njegovog umjetničkog i kustoskog rada – ispitivanje koncerta kao formata.

Kupci u BiH izgubili milione: Prevareni, ostali bez stana i novca

Kupci u BiH izgubili milione: Prevareni, ostali bez stana i novca

Koncert koji se izvodio bez pauze podijeljen je u četiri dijela. Okosnicu svakog činila je jedna višestavačna kompozicija koja je interpretirana "razbijanjem" ustaljene konvencije, tako da se pojedinačni stavovi razdvajaju stilski kontrastnim komadima, pri čemu se svaki od četiri "paragrafa" svira povezano, kao jedinstvena muzička cjelina.

"Kostur" prvog dijela koncerta bila je Sonata, G dur, Wq. 55/6 (1765) C. P. E. Bacha koja je ovom prilikom isprepletena sa stavom "Tempo di valse (poco vivace – a l’orgue de Barbarie)" iz ciklusa Musica ricercata (1953) G. Ligetija i dva komada Serenade i Waltz of the Moment iz djela Four Pieces op. 305 (2021) V. Silvestrova.

Peđa Mužijević

Okosnica drugog paragrafa bili su komadi iz ciklusa Seven Days (2020) američkog kompozitora G. Spearsa, nastalog u periodu pandemije Covid-19 s idejom preispitivanja načina na koje slušanje u različito doba dana utiče na percepciju muzike. Iz ove zbirke od 21 minijature, Mužijević je izveo Thursday Morning, Friday Afternoon i Saturday Evening prožete izborom iz La femme 100 tete (1933) G. Antheila i Oiseaux tristes iz Miroirs, M. 43 (1905) M. Ravela.

Kao poseban paragraf izvdojena je kompozicija Dreaming Awake (2003) P. Glassa, nakon čega je uslijedila završna cjelina u čiji se temelj, Sonatu, Es dur, Hob. XVI/52 (1794) J. Haydna, između prvog i drugog stavara inkorporira Pastorale (from the Kingdom of Atlantis, ca.10,000 B.C.)" iz prve sveske Makrokosmos (1972) G. Crumba, dok drugi i treći stav dijeli komad Aeolian Harp (1923) H. Cowella. Uplitanje savremenih tehnika sviranja kontrastiralo je prozračnom toku interpretacije ove klasičke sonate.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije