Poznati broadwayski klasik izvodi se u Sarajevu: Aleksandar Nikolić o jazz operi Blue Monday
Na sceni Narodnog pozorišta u petak, 22. marta sa početkom u 19:30 sati, premijerno će biti izvedena jazz opera Blue Monday kompozitora Georgea Gershwina, u režiji Aleksandra Nikolića, uz pratnju Sarajevske filharmonije kojom će dirigovati maestro Bakir Samardžić.
Uoči premijere brodwayskog klasika reditelj Aleksandar Nikolić odvojio je nekoliko trenutaka za čitateljke i čitatelje portala Radiosarajevo.ba.
Naš sagovornik ispričao nam je nekoliko zanimljivih detalja o predstavi, radu s članovima ansambla Opere i Baleta i otkrio zašto trebamo pogledati Blue Monday.
Mještani zabrinuti: Stijena i kamenje se ponovo odronili na putu u BiH. Saobraćaj blokiran
Radiosarajevo.ba Ovo nije Vaša prva saradnja s Narodnim pozorištem Sarajevu, kakve su utiske na Vas ostavili članovi anasambla Opere i Baleta?
Nikolić: Ovo je moja četvrta saradnja s Narodnim pozorištem Sarajevo, posebno mi je bio dirljiv rad na ovoj predstavi jer je na neki način zaokružio mojih deset godina rada ovdje. Prvi veliki debi van Srbije imao sam u Sarajevu, promijenio sam se i razvio, kao i umjetnici s kojima sam radio.
Broadwayski klasik: Jazz opera Blue Monday 22. marta premijerno na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo
Dirljivi su naši susreti, ansambl sarajevske Opere i Baleta je specifičan po tome što su izrazito glumstveni, ne znam da li je u pitanju mentalitet ili sjajna selekcija ljudi koji su ulazili u ovu Kuću. Kad radim u Sarajevu uvijek se spremim da ansamblu Opere i Baleta zadam najviše glumačke zadatke, oni nisu samo pjevači, oni su ideal kompletnog umjetnika, Stanislavski je za takvog kompletnog operskog pjevača koristio termin pjevajući glumci.
Radiosarajevo.ba: O kakvoj je operi riječ, po čemu je specifična predstava Blue Monday?
Nikolić: U pitanju je jedan kuriozitet, radi se o prvoj jazz operi Georgea Gershwina. On je stvarajući ovo djelo pokušao da ujedini operu i jazz, jazz je imao ozbiljno razvijenu scenu 1920-ih godina u Americi, a s druge strane tad su velike američke operske kuće tipa Metropolitan počele da preuzimaju vodeća mjesta u svijetu po raskoši produkcija.
Međutim, upravo ta inovacija spajanja jazza i opera se pokazala vrlo uspješnom i njegovo prvo djelo će biti tlocrt za njegovu kasniju karijeru i operu Porgy i Bess. Naravno, nisam mogao da ne insertujem najpoznatiju numeru iz tog djela Summertime, malo ljudi zna da je to zapravo operska numera. Ona je na neki način čini prolog i epilog naše predstave u Sarajevu.
Radiosarajevo.ba: Gdje je smještena radnja Blue Mondaya, o čemu progovara predstava?
Nikolić: Novi Babilon, mi smo u New Yorku dvadesetih godina, atmosfera je kao u Velikom Gatsbyu, luksuzni lokali, kocka, ogromne sume novca, alkohol, zabava, strast, uzbuđenje, prije svega niske strasti. Gledamo kockare, žigola, lake žene i muškarce, jedan svijet u kojem izgleda da svako može da se kupi. Svako ima svoju cijenu, istovremeno, to je grad koji nikad ne spava, to je jedna daleka slika Zapada. Jednog hiperkapitalističkog svijeta. Pitanje ovo predstave je integracija u sve ono što je tekovina modernog svijeta, međutim, da li je normalno da grad nikad ne spava, da li je normalno da luda zabava traje 24 sata sedam dana nedjeljno? Da li je normalno imati bezbroj novih kontakata, a nijedan stvarno dubinski, da li je normalno potpuno prekinuti kontakte sa porodicom?
Meni se čini da mi na našim prostorima ipak držimo do svojih korijena, držimo do svojih roditelja, braće i sestara, prijatelja. Zapadni svijet je svijet pojedinca, ne svijet kolektiva i zajedništva. Novi Babilon koji imamo u predstavi je svijet ekstremno usamljenih ljudi. Ljudi koji se dobro zabavljaju, ali je taj život strašno prazan. Šta se desi kad se ugase svijetla, kad na trenutak stane zabava i kad jedna rupa kreće da vrišti iz svakog od junaka?
Predstava počinje u zoru kad je glavni junak sanjao svoju mrtvu majku, za koju ni ne zna da je mrtva, to će tek kasnije saznati tokom predstave. On sanja sebe kao dječaka i usnio je svoju mrtvu majku koju nije ni čuo ni vidio pet godina, od kad je napustio svoj mali grad i otiša u New York. On osjeća veliku težinu tokom predstave i potrebu da se vrati i pobjegne od svega, međutim, vrtlog ga uvlači i toliko je zadovoljiv da mu ne da da ode. Prelijepe žene, uzbuđenje kocke, zabava, muzika, ples, a kad poželi da ode bude prekasno.
Radiosarajevo.ba: Po čemu ćete pamtiti rad na predstavi, možete li izdvojiti neku anegdotu?
Nikolić: Zanimljiv je način na koji smo radili predstavu, prvo smo uradili centralni dio predstave koji govori o životu, usponu i padu kockara i žigola Joea u New Yorku. Dio predstave koji se dešava u tom ekskluzivnom casinu je pun komike i smijeha, erotike, ansambl se navikao na takvu predstavu, brzu, uzbudljivu, sa smijehom, pucanjem, kartanjem, koreografijama. Atmosfera je kao mjuzikl Chicago, tek na samom kraju sam odlučio da uradim prolog i epilog predstave.
Nisam im otkrio kako će to izgledati i oni su navikli na taj furiozni tempo, međutim kada smo uradili prolog i epilog, odnosno scene kad Joe sanja svoju mrtvu majku i sebe kao dječaka, te kad ga na samom kraju majka odvodi u drugi svijet, zanimljiva je bila reakcija ansambla. Svi su imali suze u očima, a to je pokazalo da smo na dobro putu. A s druge strane, čini se da smo svi mi kao zajednica sposobni da reagujemo i osjetimo toplinu, dom, ljubav, bliskost, vraćanju sebi i to nas je usrećilo. Ipak ljubav pobjeđuje, nikad neće pobjediti Babilon.
Radiosarajevo.ba: Zašto je važno da publika pogleda Blue Monday?
Nikolić: Osim dobre zabave, glume i koreografije, najvažnija je ta teza: Neće pobijediti Babilon, pobijedit će ljubav, toplina, odnosi. Mi kao ljudska bića ipak prirodno inkliniramo ljubavi, ljubav je psihičko zdravlje. Odnosi – topli, bliski oni su u stvari slika psihičkog zdravlja i gdje god otišli ili nam se možda čini da se svijet mijenja, ipak imam optimističan pogleda na to da je nama u prirodi ljubav.
U jazz operi Blue Monday uloge će ostvariti: Ileš Bečei, Melisa Hajrulahović -Tomić, Tomislav Perić, Siniša Markanović, Nedim Bašić, Adis Ismić, Željka Katavić Pilj, Dorijan Marić i članovi baletnog ansambla NPS.
Koreografkinja je Belma Čečo-Bakrač, scenograf Josip Lovrenović, kostimografkinja Senka Ranosavljević, dizajner svjetla Moamer Šaković.
U sklopu premijernog izvođenja jazz opere Blue Monday bit će izvedena i opera buffa Telefon kompozitora Gian Carla Menottija, u režiji Aleksandra Nikolića uz pratnju Sarajevske filharmonije kojom će dirigovati maestro Fuad Šetić.
U naslovnim ulogama gledat ćemo Aidu Čorbadžić i Nedima Bašića, te članove baletnog ansambla Narodnog pozorišta Sarajevo.
Scenografiju potpisuje Josip Lovrenović, kostimska rješenja uradila je Ata Omerbašić, a koreografiju Aleksandar Ilić. Prvo reprizno izvođenje je 23. marta sa početkom u 19:30 sati.
Ulaznice se mogu rezervisati putem zvanične web stranice Narodnog pozorišta Sarajevo.
Radno vrijeme blagajne:
-Na dan izvođenja predstave u dva termina od 9:00-11:30 i 15:30-19:30 sati.
-Ostalim radnim danima od 9:00 do 15:00 sati.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.