Otvorena izložba Andreja Đerkovića: Portret pionira konceptualne savremene umjetnosti

14
Radiosarajevo.ba
Otvorena izložba Andreja Đerkovića: Portret pionira konceptualne savremene umjetnosti
Foto: N. G. / Radiosarajevo.ba / Izložba Andreja Đerkovića u Sarajevu

U saradnji sa "Centre de la photographie Genève" i Muzejem savremene umjetnosti Ars Aevi Sarajevo, u petak, 12.01. u Galeriji Manifesto otvorena je postavka "Braco Dimitrijević I met at 11.21 am, Sarajevo 2002", sarajevsko-ženevskog umjetnika Andreja Đerkovića.

Ovaj 'site-specific' rad se odnosi na čuvenu seriju Slučajni prolaznici Ðerkovićevog poznanika i sugrađanina Brace Dimitrijevića, jednog od pionira konceptualne savremene umjetnosti.

Suštinom ljudskog ponašanja i čitanja svakodnevnog okruženja, u Đerkovićevom radu dolazimo do propitivanja mehanizama promocije određenih ideja/osoba, koji su kulturološki instalirani u prilično zatvorenom i kalvinističkom ženevskom savremenom društvu.

Zagrebački obavještajac ponovo djeluje u BiH: "Ne treba obraćati pažnju na američka rješenja"

Zagrebački obavještajac ponovo djeluje u BiH: "Ne treba obraćati pažnju na američka rješenja"

Proces ove intervencije u javnom prostoru se u stvari odvija u suprotnom pravcu od izvornog rada Brace Dimitrijevića, čija je ideja bila da analizira određena ponašanja javnosti koja je portretirane subjekte automatski 'čitala' kao poznate ličnosti iz politike i medija, što isti izvorno nisu.

U ovom radu odnosne estetike, ženevskoj se javnosti na čitanje dalo baš suprotno, jer je portretni subjekt u ovom slučaju, niko drugi do sam Braco Dimitrijević.

Andrej Đerković: O Braci Dimitrijeviću, muzeju Ars Aevi, ratu u Gazi i opsadi Sarajeva

Andrej Đerković: O Braci Dimitrijeviću, muzeju Ars Aevi, ratu u Gazi i opsadi Sarajeva

Ðerkovićev portret jednog od najpoznatijih savremenih svjetskih umjetnika, pod komesarijatom uglednog likovnog kritičara i tadašnjeg direktora ženevskog Centra za fotografiju Joerga Badera, postavljen 2021. godine na fasadi zgrade "Le Commun", kompleksu u kojem se uz Centar za fotografiju, nalaze Muzej i Centar za savremenu umjetnost (Musée d'art contemporain MAMCO / Centre d'art contemporain CAC), zapliće monumentalno sa svakodnevnim, kroz ideju medijske dogme i (predra)suda prema umjetničkom djelu u izravnoj i snažnoj maniri.

Istovremeno, on propituje (actio et reactio), stanje kulturološke svijesti lokalnog kulturnog miljea o nukleusu radova ženevskog Muzeja moderne i savremene umjetnosti (MAMCO) u čijoj se kolekciji među autorima, nalaze oba sarajevska umjetnika. Ovim primjerom pretvaranja umjetnosti u ponašanje, dolazimo do toga da isto postaje ekvivalent umjetnosti, tj. vlastito samoposmatranje postobjektne umjetnosti.

Sarajevskom postavkom ovog rada u Galeriji Manifesto, kao i u ženevskom slučaju, isti ima zadatak da demistificira stanje kulturološke svijesti sarajevskog kulturnog miljea o nukleusu radova lokalnog Muzeja savremene umjetnosti Ars Aevi u čijoj se kolekciji također među autorima, nalaze ova dva sarajevska umjetnika.

Muzej Ars Aevi bi nakon tri desetljeća, ove godine, trebao dobiti svoju zgradu.

Biografija Andreja Đerkovića

Andrej Đerković rođen je 1971. godine u Sarajevu, gdje je završio Školu primijenjenih umjetnosti. Više od dvadeset godina, član je Udruženja Likovnih umjetnika primijenjene umjetnosti Bosne i Hercegovine (ULUPUBIH).

Uz umjetnike kao što su Pistoletto, Kounellis, Abramović, Kapoor, Viola, Kosuth, Dimitrijević, IRWIN, jedan je od osnivača Kolekcije ARS AEVI Muzeja Suvremene umjetnosti Sarajevo, koji je pod komisarijatom Brune Corà i Asje Mandić, predstavljao na Europskom Bijenalu Vizualne umjetnosti u La Speziji 2002. godine. Radovi mu se nalaze u kolekcijama Fototeca de Cuba La Habana, MACBA Barcelona, Museum für Kunst und Gewerbe Hamburg, Gruzijski Nacionalni muzej Tbilisi, Museo sperimentale di arte contemporanea MUSPAC Aquila, Vijeće Europe u Strazburu, Old arts Museum Belfast, Arhiv Haralda Szeemanna / Getty Research Institute Los Angeles, Museo de la Solidaridad Salvador Allende (MSSA) Santiago de Chile, Umjetnička galerija Bosne i Hercegovine Sarajevo, Muzej nevinosti Istanbul, Centre de la Photographie Genève, Historijski muzej Bosne i Hercegovine Sarajevo, Narodni muzej Crne Gore Cetinje, Musée Olympique - Međunarodni olimpijski komitet (MOK) Lausanne, Muzej novejše in sodobne zgodovine Ljubljana, Međunarodna komisija za nestala lica (ICMP) Den Haag, SCCA Sarajevo Centar za savremenu umjetnost, Muzej Jugoslavije Beograd, United States Information Agency (USIA) Washington D.C., Muzej ratnog djetinjstva Sarajevo, Centre national du cinéma et de l’image animée (CNC) Paris, Muzej Sarajeva, Union Internationale du Cinéma (UNICA) Filmarchiv Zürich, BM Centar suvremene umjetnosti Istanbul, Jewish Historical Museum Amsterdam, Memorijalni centar Srebrenica, Musée d'art moderne et  contemporain (MAMCO) Genève, Casa della Memoria Milano i drugi.

Uradio je portrete David LaChapelle, Jeff Koons, Marina Abramović, Alfonso Cuarón, Michelangelo Pistoletto, Emmanuelle Béart, David Byrne, Jean-Luc Godard, Isabelle Huppert, Bono Vox, Michel Hazanavicius, Sinéad O'Connor, Braco Dimitrijević, Catherine Deneuve, Jean-Hugues Anglade, Richard Galliano, Enki Bilal, Rachid Taha, Bizhan Bassiri, Michèle Laroque, Sebastião Salgado, Michael Lonsdale, Yann Arthus-Bertrand, agnès b., MC Solaar, Vincent Perez, Harald Szeemann, Christine and the Queens, Joël Dicker, Milo Manara, Arthur H, Bato Čengić, Aslı Erdoğan, Davor Janjić, Philippe Geluck, Zoran Bečić, Costa-Gavras i drugi.

Surađivao sa Benetton, McCann, agnès b. i Swatch. Za dostignuća na polju kulture tokom opsade Sarajeva, nagrađen sa "The Certificate of Appreciation" Agencije Američke Vlade za informisanje (USIA). U povodu 100 godina rada Švicarske asocijacije fotografske umjetnosti izabran je u monografsku knjigu "PHOTO SUISSE 1906-2006". Uvršten je u "Sarajevski leksikon". Jedan je od odabranih autora u platformi "Aftermath / Promjena kulturnog pejzaža (Tendencije u postjugoslovenskoj savremenoj fotografiji 1991-2012)". U okviru svoje 25 obljetnice postojanja, Internacionalna Komisija za nestale osobe (ICMP), objavila je "Globalno izvješće o nestalim osobama 2021/2022" sa ekskluzivnim djelima Josepha Beuysa, Ai Weiweija i Andreja Đerkovića. Živi u Ženevi.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (14)

/ Povezano

/ Najnovije