Koncertom 'U susret SVEM-u' počelo 27. izdanje festivala Sarajevske večeri muzike
Početak dvadeset sedmog izdanja festivala Sarajevske večeri muzike (SVEM) najavljen je koncertom U susret SVEM-u, koji je održan jučer u koncertnoj sali “Cvjetko Rihtman”.
Kao uvertira oficijelnom festivalskom programu, predstavili su se najbolji studenti Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu i Srednje muzičke škole Sarajevo.
Koncert je otvoren interpretacijom Sonate br. 4 ruskog kompozitora Aleksandra Pribilova kojom se predstavio Hazim Mehmedić, učenik u klasi Melite Čičić.
Dodik o održanom sastanku u Sarajevu: 'Nikšić je to najbolje 'zamotao' i nek ostane tako'
Ovaj mladi akordeonista izveo je i “Hommage a Paco” Francka Angelisa (r. 1962), djelo nastalo kao posveta čuvenom virtuozu na gitari Pacu de Luciji (1947-2014), afirmatoru stila “novi flamenko”.
Specifičnost muzičkog vokabulara, na koji simbolično aludira naziv kompozicije, dočaran je kroz spoj ritmičke i strastvene esencije flamenka, te improvizacijskih elemenata proisteklih iz jazza.
Na repertoaru se našao i ciklus Šest pjesama op. 48 Edvarda Griega (1843-1907). Sanjarski i melanholični duh ovog “mozaika”, sastavljenog od minijatura različitog senzibiliteta, evocirala je sopranistica Hana Salihović, studentica u klasi Vedrane Šimić, uz klavirsku pratnju višeg umjetničkog saradnika Milana Lucića.
Ana Petrović, studentica Azre Medić, izvela je 32 varijacije u c molu, WoO 80 Ludwiga van Beethovena.
Prvi stav Andante dolce – Allegro Moderato Sonate za klavir br. 8, op. 84, u B duru Sergeja Prokofjeva (1891-1953) svirao je Marko Stojanović, student u klasi Dragana Opančića.
Iris Granulo, studentica harmonike u klasi Belme Šarančić, svirala je Sonatu br. 2 ruskog kompozitora Anatolija Kusjakova (1945-2007). Interpretacijom stavova Lento dolcissimo i Presto drugačijih po temperamentu, ova akordeonistica demonstrirala je zvučnu raskoš svog instrumenta.
Program je finaliziran izvedbom djela “Remembering Esenin” za violončelo i klavir britanskog kompozitora Nigela Osbornea (r. 1948) u zajedničkoj interpretaciji Selme Hrenovice i Mirze Gološa.
Značaj događaja poput koncerta “U susret SVEM-u” je višestruk i prvenstveno se ogleda u konceptu kojim je prepoznata važnost ustupanja prostora mladim muzičarima na koncertnim podijima. Njihovo uvođenje u profesionalne tokove osnažuje samostalnost, individualnost i umjetnički rast, dok s druge strane, mladalačka stalna potraga i “smjelost” u odabiru programa koji sve češće zalazi u savremenije muzičke tokove, mogu doprinijeti “razbijanju” konzervatizma i proširivanju ustaljenih koncertnih repertoara, saopćeno je iz SVEM-a.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.