Jasenka Ostojić, dirigentica koja spaja Sarajevo i Zagreb

0
V.A.Z.
Jasenka Ostojić, dirigentica koja spaja Sarajevo i Zagreb
Foto: Oficijelna fotografija / Jasenka Ostojić, dirigentica

Predstojeći koncert Sarajevske filharmonije donosi jedno od najljepših djela scenske muzike - San ljetne noći, a publika će mu se moći prepustiti u subotu 1. aprila s početkom u 20.00. 

Čuveni njemački kompozitor Felix Mendelssohn skladao je ovo djelo u dva navrata - najprije uvertiru 1826. godine, a potom 1842. godine i kompletnu muziku za poznatu Šekspirovu komediju.

Za sarajevsku izvedbu se, osim filharmonijskog orkestra, pripremaju dva ženska hora, te dvije vokalne solistice, a dirigentica koja će voditi ovaj koncert je Jasenka Ostojić. 

Ogromne gužve na hrvatskoj granici: Kolona duga oko 19 kilometara

Ogromne gužve na hrvatskoj granici: Kolona duga oko 19 kilometara

Poznavaoci muzičkih prilika u regiji znaju da je ova muzička umjetnica aktivna u dva grada, kao profesorica dirigiranja na dvije muzičke akademije, u Zagrebu i Sarajevu. Dirigenticu Ostojić poznajemo i kao vrsnu voditeljicu horova i poznavateljicu vokalne muzike, što predstavlja njenu užu specijalnost. Manje je poznato da je Jasenka Ostojić svoju ranu muzičku naobrazbu stekla u Sarajevu.

Na početku razgovora molimo dirigenticu da nam približi muzički koncept večeri koja je pred nama. Mendelssohnovo djelo, naime, bit će izvedeno kao cjelovečernje, jedino na programu. 

"Jako zanimljivo djelo počinje uvrtirom koju je Felix Mendelssohn napisao kad je imao 17 godina. To je jedna od njegovih uspješnica. A i sve što je napisao kasnije, kako bi oplemenio taj Shakespeareov tekst, vrlo je zanimljivo i koncepcijski raznoliko, a opet se u motivističkom smislu stalno provlače njegove zanimljive ideje. U glazbenom smislu, sve vrijeme je prisutna neka vrsta napetosti. 

Iako je prvobitno bilo namijenjeno scenskim izvedbama, treba reći da djelo nimalo ne gubi kada se izvodi na koncertni način. Dapače, tek tada se vidi i čuje kako je ta glazba dobro koncepcijski posložena i stječe se dojam kao da je to neka vrsta suite. 

Shakespeare u ovoj verziji nije zaboravljen, on se pojavljuje kroz tumačenja dvije solistice i ženskoga zbora i to je još jedan briljantni dodatak ovoj glazbi koja je, i sama po sebi, vrlo poletna i optimistična, budući da se radi o komediji. Čini mi se da i za nekoga ko ne poznaje to djelo, glazba govori sama po sebi. A tu je i čuveni "Svadbeni marš" kojeg svi poznaju... a onda kraj koji je eteričan i koji nestaje u mašti. Vjerujem da će svi koji dođu na koncert primiti jako puno ljepote", kaže Jasenka Ostojić.

Na sceni će, osim orkestra Sarajevske filharmonije, biti ženski horovi Glazbene akademije Zagreb i Muzičke akademije Sarajevo, te sopranistica Josipa Lončar i mezzosopranistica Emilia Rukavina, gošće iz Hrvatske. 

"Radi se o suradnji dviju muzičkih akademija. Pošto vodim zbor na zagrebačkoj akademiji, sa velikom radošću sam prihvatila tu inicijativu Sarajevske filharmonije, jer mi se čini to odličnom prilikom da članice steknu što više koncertnog iskustva. Sarajevski dio zbora pripremio je asistent dirigent Emanuel Josić. Imat ćemo ujedinjene mlade ljude koji će zajedno iznijeti to djelo i bit će to jako lijepo iskustvo za sve. 

A kada je riječ o solisticama, to su mlade profesionalne pjevačice koje su izuzetno profilirane i angažirane u predstavama nacionalnih kazalilšta u Hrvatskoj. Za Emiliju je ovo prvi dolazak u Sarajevo, što mi je neobično drago, jer znam da će joj se svidjeti ne samo muzičko okružje nego i grad". 

Kao osobi odrasloj u Sarajevu, zanimalo nas je šta za nju znače dolasci u ovaj grad.  

"Sarajevo ima posebno mjesto u mom životu, srcu i emocijama. Živjela sam jedan dio života tu, jedan dio školovanja provela u gradu. Ono što me za Sarajevo uvijek veže, to je da me uvijek, iznova, neki ljudi oduševe. Zato se uvijek s velikom radošću vraćam. Grad je grad, ali ljudi su ljudi, a u Sarajevu ih uvijek nađem i evo me opet. I zanimljivo je, kada god dovedem nekog u Sarajevo, uvijek se svi žele vratiti, grad ih osvoji", kaže dirigentica. 

Jasenka Ostojić je u posljendjih nekoliko godina aktivna i kao profesorica dirigiranja na Muzičkoj akadmeiji u Sarajevu, a pomenuti dirigent Emanuel Josić je njen doktorant. Kako je došlo do saradnje sa sarajevskom akademijom? 

"Prije pet godina sam pozvana da dođem na Muzičku akademiju UNSA usred akademske godine, u trenutku kada nije bilo profesorskog kadra. Došla sam pomoći da studenti završe započetu godinu. Ali sam tada upoznala mlade ljude koji su bili željni znanja, a to je za nekoga tko se opredijelio za pedagogiju važan moment. Mladi su prepoznali da ima nešto što im mogu prenijeti, i to je lijep osjećaj. Vidim da im je to jako važno, te sam odlučila da i dalje radim sa studentima", ističe naša sagovornica. 

Zamolili smo našu sagovornicu da se osvrne i na izgradnju sopstvene umjetničke karijere, na što kaže kako je to bio mukotrpan put pun odricanja. 

"U dirigiranju je veoma važna specijalizacija i stalno stjecanje iskustava. Stalno se graditi i unapređivanja. Nakon što sam diplomirala orkestralno dirigiranje shvatila sam da, kada diplomirate, ne možete odmah biti jako dobar dirigent - vi ste samo dobar potencijal. Sve što slijedi nakon toga je usavršavanje i stjecanje iskustva. Radila sam s vokalnim ansamblima i shvatila da moram neke stvari učiti ispočetka. Usavršavala sam se  u vokalnoj tehnici, čak sam prije nekoliko godina završila i solo pjevanje, ne da bih bila pjevač, već da bih bolje radila posao kojim se bavim, da bih bila kompetentnija. Znači u kontinuitetu, zandjih dvadeset i pet godina sam se usavršavala, uz sve poslove koje sam radila", otkriva Jasenka Ostojić.

Osim što je istaknuta kao dirigentica u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini, ova umjentica nedavno je izabrana i za prorektoricu Zagrebačkog sveučilišta za kulturu. 

Koncert Sarajevske filharmonije pod ravnanjem Jasenke Ostojić održat će se u subotu 1. aprila s početkom u 20,00 sati u dvorani Narodnog pozorišta Sarajevo.

Ulaznice se mogu kupiti na platformmi Kupikartu.ba.  

Jasenka Ostojić, službena biografija

Jasenka Ostojić, dirigentica, diplomirala je dirigiranje na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu gdje je završila i stručno usavršavanje kao stipendistica Fonda Lovro & Lilly Matačić.

Redovita je profesorica na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Vodi Zbor i Komorni zbor Muzičke akademije s kojima ostvaruje izvrsne operne i vokalno - instrumentalne projekte pohvaljene od strane javnosti i glazbene kritike u zemlji i inozemstvu, te suradnje s eminentnim umjetnicima današnjice (M. Horvat, V. Gergijev, R. Muti itd). Predavač je i voditelj seminara i stručnih usavršavanja, te gost predavač na sveučilištima u SAD-u, Poljskoj, Austriji, Sloveniji i Srbiji. Od akademske 2018./2019. godine profesor je i na Muzičkoj akademiji u Sarajevu (Bosna i Hercegovina) gdje predaje dirigiranje i srodne stručne predmete.

Umjetnička je ravnateljica World Choir Festival on Musical, Thessaloniki, Grčka.

Članica je stručnih ocjenjivačkih sudova na natjecanjima dirigenata, orkestara i zborova u Hrvatskoj (Zadar, Zagreb, Split, Novigrad, Primošten itd.) i inozemstvu u Italiji (Arezzo), Poljskoj (Wrocław), Sloveniji (Celje), Bosni i Hercegovini (Tuzla i Prijedor), Crnoj Gori (Herceg Novi), Makedoniji (Ohrid) i Bugarskoj (Varna).

Kao dirigentica zborova i orkestara osvojila je desetke državnih i međunarodnih nagrada, među kojima su i dva Grand Prix-a. Bogatu koncertnu djelatnost ostvaruje na uglednim festivalima u Hrvatskoj i inozemstvu (Velika Britanija, Francuska, Belgija, Austrija, Italija, Slovenija, Srbija, Bosna i Hercegovina, Makedonija, Grčka i Sjedinjene Američke Države). Ravnala je praizvedbama brojnih skladatelja (A. Marković, N. Njirić, P. Gotovac, J. Magdić, T. Uhlik, I. Josipović, D. Bobić, D. Bukvić, S. Drakulić, M. Tarbuk, A. Knešaurek, F. Đurović, I. J. Skender, V. Čop, B. Vlahek i drugi), za čije je izvedbe u nekoliko navrata nagrađena posebnim priznanjima.

Kao dirigentica surađivala je sa Zagrebačkim solistima, Hrvatskim komornim orkestrom, Varaždinskim komornim orkestrom, Simfonijskim puhačkim orkestrom OSRH, Samoborskim gudačima, Zagrebačkim omladinskim komornim orkestrom, Zborom Hrvatske radiotelevizije te Komornim i Baroknim orkestrom Muzičke akademije. U sklopu CEMAN projekta dirigirala je orkestrom sastavljenim od studenata s jedanaest muzičkih akademije iz devet europskih zemalja u KD Vatroslava Lisinskog (Zagreb) i Teatro Verdi (Trst, Italija) 2018. godine.

Autorica je zadanih skladbi za sve kategorije zborova koje su izvedene na Glazbenim svečanostima hrvatske mladeži u Varaždinu 2019. godine.
Specijalizirala je vokalnu izobrazbu pjevača mladalačke dobi kod Bečkih dječaka, Austrija. Bila je dirigentica je Zagrebačkih dječaka, čiji su solisti u posljednja dva desetljeća redovito nastupali u produkcijama nacionalnih opernih i koncertnih kuća. Godine 2006. osniva Hrvatsko društvo Collegium pro arte pri kojem djeluju priznati i nagrađivani zborovi Cappella Zinka i Cappella Odak, čiji je rad okrunjen izdavanjem nosača zvuka Mir/Peace izdavačke kuće Croatia Records.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije