Izbor iz retrospektive festivala: Postkolonijalne priče i kratkovidost industrije

Radiosarajevo.ba
Izbor iz retrospektive festivala: Postkolonijalne priče i kratkovidost industrije
Foto: Promo / Filmovi

Međugeneracijska odgovornost i odgovornost prema svekolikom životu na zemlji – na ovoj ideji počiva retrospektivni program 14. Pravo Ljudski Film Festivala.

"Filmovi koje vam donosimo različite su poetike i godišta, te različito i pristupaju globalnoj temi Antropocena, geološke epohe koju definira ljudska djelatnost – uglavnom razorna", naveli su organizatori.

Retrospektiva 14. PLJFF ima snažan postkolonijalni karakter, jer eksploatacija prirode nikada ne ide bez porobljavanja ljudsih zajednica. Fausto (Andrea Bussmann) spaja stara domorodačka vjerovanja Amerike: đavole, transformaciju, telepatiju, sa kolonizacijom i kontrolom prirode, otkrivajući njihovu međusobnu neodvojivost. Otkriće potonulog broda trgovaca robljem potaknulo je autore filma Zmijska kiša (Arjuna Neuman i Denise Ferreira Da Silva) na eksperiment u zajedničkom radu i zamišljanje budućnosti: postljudskog svijeta bez tehnologije. 

Pravo Ljudski: Kad Sarajevo postaje najzagađeniji grad, mi pričamo o okolišu

14. Pravo Ljudski film festival otvoren je u srijedu navečer u sarajevskom kinu Meeting Point čuvenim filmom "Vrijeme za igru" Jacquesa Tatija. Tim povodom u emisiji „Četvrtkom o kulturi" na Radiju Sarajevo gostovale su direktorica festivala Kumjana Novakova i Maja Abadžija, koordinatorica komunikacijskog tima.

Ekološka katastrofa koja je zasigurno obilježila posljednju deceniju je eksplozija nuklearne elektrane u Fukushimi. Ona je tema kratkog filma Ah čovječanstvo! (Ernst Karel, Véréna Paravel i Lucien Castaing-Taylor) koji evocira apokaliptičku viziju modernosti, kao i našu sklonost ka historijskoj amneziji i futurističkim uzletima mašte. Istom temom bavi se i Poluživot u Fukushimi (Mark Olexa i Francesca Scalisi), dok prati usalmljenog japanskog farmera koji se, suočen s tihom opasnošću radijacije, bori da izgradi novi život.

Sva kratkovidost ljudskih industrijskih poduhvata najbolje simboliziraju kineski 'gradovi duhova' kao što je Yumen, koji je nakon iscrpljenja obližnjeg naftnog polja i iseljenja stanovništva ostao gotovo potpuno prazan. Film Yumen (J.P. Sniadecki, Huang Xiang, Xu Ruotao) nezaboravna je priča o gladnim dušama, nemirnoj mladosti, lutajućem umjetniku i usamljenoj ženi – svima koji su u potrazi za ljudskim dodirom, te kolektivnom prošlošću unutar narušenog gradskog pejsaža. Hljeb naš nasušni (Nikolaus Geyrhalter), s druge strane, prikazuje prehrambenu industriju u Evropi bez komentara, nudeći monumentalne prizore, nadrealne pejzaže i industrijsku hladnoću koja ostavlja malo prostora individualizmu. 

14. Pravo Ljudski Film Festival održava se od 27. novembra do 2. decembra. Ulaz na sve festivalske projekcije je slobodan.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije