Nikad ne odugovlačite posjetu ljekaru nakon ovih aktivnosti

0
Radiosarajevo.ba
Nikad ne odugovlačite posjetu ljekaru nakon ovih aktivnosti
Foto: Pexels / Ilustracija

Sportaši, ljubitelji fitnessa i početnici u vježbanju dobro poznaju izreku 'Bez boli nema uspjeha', a to je donekle i tačno.

Kako znati je li bol koju osjećate nakon vježbanja normalan ili pozitivan znak dobro obavljenog posla na treningu, odnosno vježbi koje ste obavili kako treba, ili ste doista napravili nešto te se ozbiljno povrijedili?

U svakom slučaju, možete pripaziti na određene stvari kako biste saznali razliku između boli koja proizlazi iz produktivne tjelovježbe i one koja je posljedica povrede, piše Cleveland Clinic.

Poznati meteorolog odgovorio na sva pitanja o vrućinama: 'Nemojmo se zavaravati, ovo nije normalno‘

Poznati meteorolog odgovorio na sva pitanja o vrućinama: 'Nemojmo se zavaravati, ovo nije normalno‘

Naprimjer, prema akupunkturistici, dr. Thuy Kim Nguyen, uobičajeno je to da vježbanje s utezima i kardiovaskularne aktivnosti opterećuju naše tijelo na pozitivan način. Sve ove aktivnosti pozitivno utječu na kondiciju te nam povećavaju snagu i izdržljivost.

"Sve to gotovo uvijek dolazi s cijenom u vidu osjećaja određene razine boli. Ali to je drugačija vrsta boli od one koja vam govori da nešto nije u redu", rekla je.

Dr. Nguyen objašnjava koje su to važne razlike između boli zbog koje se trebamo manje brinuti i one koju nikako ne bismo trebali ignorirati.

Bol zbog koje ne biste trebali brinuti

Dobra bol je osjećaj žarenja u mišićima kada npr. dižete utege te nije nešto zbog čega biste trebali biti zabrinuti.

Ukoliko primijetite ove promjene na prstima hitno se javite doktoru: Mogu biti znak opasne bolesti

Ukoliko primijetite ove promjene na prstima hitno se javite doktoru: Mogu biti znak opasne bolesti

"Da, 'dobra bol", vjerovali ili ne, postoji. Najčešća vrsta dobre boli je 'goruća' bol u mišićima koja se najčešće osjeća tokom izvođenja vježbi kao što je dizanje utega. Osjećaj 'pečenja' nestaje odmah kada spustite utege, a to je uzrokovano nakupljanjem mliječne kiseline, prirodnog nusproizvoda koji proizvode mišići.

Odgođena bol u mišićima (DOMS, odnosno delayed onset muscle soreness) zapravo je samo bol nakon vježbanja mišića. Uobičajena je te se opisuje kao generalizirana bol koja počinje nekoliko sati do nekoliko dana nakon treninga. DOMS se često javlja kada započnete s novom vježbom na koju tijelo nije naviklo ili ako ste povećali intenzitet vježbanja.

Povreda mišićnih vlakana i vezivnog tkiva, vidljiva samo pod mikroskopom, događa se zbog stresa prilikom vježbanja, krivca za ovu generaliziranu bol. DOMS obično nestaje za 24 sata i ne ometa sposobnost obavljanja normalnih dnevnih aktivnosti ili pokreta udova i zglobova', kaže dr. Nguyen.​

Kada posjetiti doktora za bolove nakon vježbanja

Prema dr. Nguyen, iako postoje slučajevi kada možete zaključiti da je bol posljedica vježbanja, svakako pripazite na njeno trajanje ili mijenja li se iz tupe u oštru, pulsirajuću ili slično. Ako potraje duže od nekoliko dana nakon vježbanja, posjetite doktora.

Na ovim mjestima osip i akne mogu otkriti vaš zdravstveni problem

Na ovim mjestima osip i akne mogu otkriti vaš zdravstveni problem

Uvijek biste trebali biti oprezni u vezi s boli, osobito ako je jaka ili potraje jer uzrok tome mogu ozbiljne povrede, upozorava dr. Nguyen. To uključuje stresni prijelom ili razderotinu ili može biti znak drugih zdravstvenih problema. Ako se radi o nečem ozbiljnijem, bit će vam potrebna ljekarska pomoć.

Vrste boli koju nikada ne smijete ignorirati

Postoje mnoge vrste boli koje ukazuju na to da nešto nije u redu. Nemojte ignorirati nijednu od sljedećih vrsta boli i u tom slučaju svakako posjetite doktora:

Smanjuje vam obim pokreta: oštra bol koja vas sprječava da pomaknete dio tijela, smanjuje vam opseg pokreta ili vas sprječava da se uopće pomaknete.

Bol se nalazi na mjestu prethodne ozljede ili operacije: bol na područjima na kojima ste već imali zahvat može biti znak da nešto pokreće drugi problem na tom mjestu.

Kako pravilno reagovati kada vam curi krv iz nosa? Savjeti i uzroci koje trebate znati

Kako pravilno reagovati kada vam curi krv iz nosa? Savjeti i uzroci koje trebate znati

Povezano je s deformacijom ili velikim oticanjem: svaki put kada nešto izgleda drugačije od normalnog, trebate se posavjetovati s doktorom.

Ne prolazi unatoč njezi: ako ne osjetite olakšanje nakon nekoliko dana odmora, leda ili protuupalnih lijekova koji se izdaju bez recepta, nazovite svog doktora.

Stalna bol: ako bol nikada ne prestaje ili se pogoršava, uvijek to trebate provjeriti.

Uključuje pritisak i modrice: pripazite na to kad se to događa, osobito ako se često pojavljuje, jer modrice su znak drugog problema koji zahtijeva doktorsku pomoć.

Intenzivna je: ako je bol toliko jaka da uzrokuje mučninu i/ili povraćanje, posjetite doktora.

Povezana je s vrućicom i zimicom: postoje mnoge bolesti koje se mogu implicirati ako je bol popraćena vrućicom i zimicom, a njih je često potrebno liječiti uz doktorsku pomoć.

"Ako osjetite bilo koje od ovih vrsta bolova, trebali biste potražiti savjet doktora. Što prije riješite problem s boli, možda ćete spriječiti daljnje povrede i prije ćete se moći vratiti normalnom funkcioniranju", zaključuje dr. Nguyen, piše Tportal.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije