Naučnici došli do izvanrednog otkrića u tamnim dubinama: Ima ih više od 100, nikada ih nismo vidjeli

Foto: Schmidt Ocean Institute / Naučnici

Međunarodna grupa naučnika otkrila je više od 100 novih vrsta koje žive na podmorskim planinama u blizini obale Čilea.

Dubokomorski korali, staklene spužve, morski ježevi, jastozi, crvene ribe tek trebaju biti potvrđeni i opisani kao nove vrste, ali već sada fasciniraju znanstvenike.

"Daleko smo nadmašili naša očekivanja u ovoj ekspediciji. Uvijek očekujete pronaći nove vrste u ovim udaljenim i slabo istraženim područjima, ali količina koju smo pronašli, posebno za neke grupe poput spužvi, je nevjerovatna", izjavio je dr. Javier Sellanes, voditelj ekspedicije u kojoj su učestvovali naučnici Schmidt Ocean Institutea iz SAD-a i Universidad Católica del Norte u Čileu.

Potvrđeno za portal Radiosarajevo.ba: I Hrvatska je kosponzor rezolucije o genocidu u Srebrenici

Kako se navodi u saopćenju, tim je istraživao podmorske planine dužinom grebena Nazca i Salas y Gómez, u i van čileanske jurisdikcije, kako bi skupio podatke koji bi mogli poduprijeti određivanje međunarodnog zaštićenog morskog područja na otvorenom moru.

Greben Salas y Gómez je 2,900 kilometara dug podvodni planinski lanac koji se sastoji od više od 200 podvodnih planina koje se protežu od obale Čilea do Rapa Nuija, poznatog i kao Uskršnji otok. Osim toga, naučnici su istražili dva čileanska morska zaštićena područja, morske parkove Juan Fernandez i Nazca-Desventuradas. Tokom ekspedicije naučnika su koristili podvodnog robota, koji se može spustiti na dubine od 4,500 metara.

Riba

"Ovi uspješni i zdravi ekosistemi pokazuju da morski parkovi Nazca-Desventuradas i Juan Fernández učinkovito štite osjetljiva morska staništa", rekao je Javier Sellanes.

naučnici su mapirali 52.777 kvadratnih kilometara morskog dna, što je rezultiralo otkrićem četiriju podvodnih planina u čileanskim vodama. Četvrta podmorska planina prvi je put istražena i mapirana, a naučnici su je nazvali nazvali Solito.

"Potpuna identifikacija vrsta može trajati mnogo godina, a dr. Sellanas i njegov tim imaju nevjerovatan broj uzoraka s ove lijepe i malo poznate žarišne tačke biorazličitosti", rekla je izvršna direktorica Schmidt Ocean Institutea dr. Jyotika Virmani. Schmidt Ocean Institute partner je Zaklade Nippon – Nekton Ocean Census Program ima cilj pronaći 100.000 novih morskih vrsta u sljedećih deset godina, javlja Jutarnji.hr.