Oda nasilnim životima bajkerskih bandi: Tom Hardy i Austin Butler oživljavaju moto kulturu 60-ih
Svijet motociklističkih bandi već dugo je privlačno područje za filmske stvaraoce. Filmovi s tom tematikom imali su svoj vrhunac popularnosti 60-ih i 70-ih godina, a sada se vraćaju na veliko platno zahvaljujući nagrađivanom reditelju (i scenaristi) Jeffu Nicholsu.
Nicholsov dugogodišnji strastveni projekat Bajkeri (The Bikeriders) je nostalgična posveta motociklističkoj kulturi 60-ih godina s harizmatičnom glumačkom postavom koju predvode Tom Hardy, Austin Butler i Jodie Comer.
Knjiga fotografija kao inspiracija
Nichols je ostvario svoj san o snimanju motociklističkog filma (kriminalističke drame), bazirajući ga na knjizi fotografija Dannyja Lyona iz 1967. godine.
Uživo iz Zagreba s utakmice kvalifikacija za Eurobasket: Hrvatska - Bosna i Hercegovina 57:52
Lyonova knjiga govori o najstarijoj motociklističkoj bandi osnovanoj 1935., Chicago Outlawsima, koja je u to vrijeme izrasla u drugu po redu najveću motociklističku bandu na svijetu. Kako bi se odmakao od biografske priče prikazane u knjizi, Nichols je kao inspiraciju osim fotografija uzeo i neke izrečene stvari od strane Outlawsa te stvorio vlastite likove i priču.
Nicholsovi Bajkeri prate razdoblje kroz nekoliko godina kako su se od kluba entuzijasta Vandali (The Vandals) pretvorili u opasnu bandu. Ono što je isprva počelo kao motociklistički klub gdje su se vozači mogli okupiti, voziti, povezivati i osjećati slobodno, eskaliralo je u haotično nasilje i mafijaške strukture, gubeći svoje prvobitno značenje.
Nichols stavlja u središte glas Kathy (Jodie Comer) koja se prisjeća evolucije Vandala nakon što se zaljubila u divljeg i bezobzirnog motociklistu Bennyja (Austin Butler). Ona daje sve od sebe kako bi se snašla usred neukroćene prirode svog supruga i njegove odanosti vođi bande Johnnyju (Tom Hardy) za kojeg ima osjećaj kao da se mora takmičiti za Bennyjevu pažnju. Kako se klub pretvara u opasan podzemni svijet nasilja, Benny mora birati između Kathy i svoje odanosti klubu.
Kathy je sekundarni pripovjedač i prenosi svoje iskustvo mladom reporteru/fotografu Dannyju (Mike Faist). Njena ljubav prema Bennyju stoji u tvrdoglavom sukobu s prioritetima Vandala, koji se kreću od besposličarenja do nasilja. To je izbor koji podsjeća na rad legendarnog Martina Scorsesea, posebno Dobre momke (Goodfellas), iako Nichols ima nešto blaži pristup.
Comer se ističe s ključnim ženskim glasom u filmu kojim dominiraju muškarci. Vrlo je slična Lorraine Bracco iz filma Dobri momci, a sličnosti su u tome što se i jedna i druga upuštaju u opasan, ali uzbudljiv život s jednako lošim ukusom za ljubavne partnere.
Tom Hardy glumi Johnnyja, osnivača kluba, koji je inspirisan da formira svoju bandu gledajući Marlona Branda u filmu Divljak (The Wild Ones). On pruža jednu od svojih zapaženijih uloga s vrlo zabavnim akcentom. Unatoč svojoj odlučnosti i borbenom karakteru, osjetljiv je i često vidite da izbjegava pogled s ljudima, što ga čini zanimljivim likom.
Nakon što je nominovan za Oscara za ulogu Elvisa, Austin Butler se dobro uklapa u lik buntovnika u stilu Jamesa Deana. Njegov Benny je također najenigmatičniji od svih, momak čije lice nikada nije prikazano u Lyonovoj knjizi i koji nikada nije intervjuisan, samo se o njemu priča. Kad sretnemo Bennyja, on je na ivici problema, što će postati ponavljajuća tema. Butler predstavlja Bennyja kao klasičnog buntovnika bez razloga, koji čak i publiku drži na distanci.
Njihovu strukturu učvršćuju sporedni likovi koji uključuju Zipca (Michael Shannon), Cala (Boyd Holbrook), Brucieja (Damon Herriman), Wahooa (Beau Knapp), Cockroacha (Emory Cohen), Funny Sonnyja (Norman Reedus) i Corkyja (Karl Glusman). Svaki od njih ima jedinstvenu ličnost koja se dobro uklapa u priču, ali Hardy i Butler dobijaju najveći dio naše pažnje.
Spor tempo
U današnjem svijetu filma koji se oslanja na specijalne efekte i pretjeranu akciju, Nichols se fokusira na glumu, što je osvježavajuće.
Harizmatične izvedbe glumačke ekipe nesumnjivo su ključ šarma Bajkera.
Oldtimeri i motocikli iz tog perioda su dodatno obogatili doživljaj, praćen odličnim soundtrackom sa soul i rock muzikom 60-ih.
Međutim, uprkos intrigantnoj temi, u filmu se ne događa mnogo toga. Umjesto striktne radnje, dobijamo uvid u svakodnevne odnose unutar grupe, fokusirajući se na Johnnyja i Bennyja, dok prvi pokušava oblikovati drugog u svog štićenika.
Ovaj spor tempo može se činiti u suprotnosti s visokooktanskim svijetom motocikala, ali definitivno je u skladu s Nicholsovim prethodnim radom (U zaklon/Take Shelter, Mud, Ponoćni specijal/Midnight Special).
Iako su Bajkeri smješteni u vremensko razdobolje tokom gotovo jedne decenije, na kraju nismo puno bliži tome da poznajemo Bennyja. Nichols nam umjesto toga pokazuje Kathyjinu nježnu, romantičnu perspektivu njega.
Pritom imamo poprilično konfuzne scene u dijalozima koje nastaju prilikom preskakanja vremenskih perioda, gdje smo u nedoumici o čemu akteri tačno govore.
Bajkeri su film s dobrim estetikom. Nažalost, nedostaje mu suština. Film je samo premisa motociklističkog kluba i ne puno više. Nema eskalacije, napetosti koja vodi prema sukobu riješenom u vrhuncu.
Priča je gotovo djelovala kao dokumentarac o vremenu, mjestu, kulturi bajkera i njihovom svijetu.
Čak i kada događaji postanu napetiji, to nema snagu da pokrene priču naprijed zanimljivim tempom.
Stičemo dojam da nije bilo dovoljno priče za 120 minuta filma, dok je glumačka postava imala potencijala za mnogo više.
Film je na IMDb-u ocijenjen sa 7.3/10, dok na Roten Tomattoesu ima 82% pozitivnih ocjena kritičara, a 74% od publike.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.