Otišao je u historiju: Priča o BMW-u i8 koji je promijenio klasu sportskih modela

Radiosarajevo.ba
Otišao je u historiju: Priča o BMW-u i8 koji je promijenio klasu sportskih modela

BMW je kupcima isporučio posljednjih 18 primjeraka modela i8 koji je tako, nakon nešto više od 6 godina otišao u historiju. Podsjetimo se kako je nastao prvi plug-in hibrid bavarskog proizvođača, automobil koji je početkom 2014. uzburkao svijet naprednom tehnikom i futurističkim dizajnom.

Kako je sve počelo? Za BMW je i8 bio sportski automobil 21. stoljeća, model koji je trebao konkurente učiniti zastarjelim. Najvažnije sredstvo za postizanje tog cilja bio je dizajn.

No i8 mogao se, pored jedinstvenog dizajna, pohvaliti i inovativnim tehničkim konceptom. U središtu pažnje je pogonski sistem.

bmw_i8_009.jpg - undefined

Foto: BMW

Na prednjoj osovini postavljen je elektromotor koji snagom od 96 kW (131 KS) daje više nego dovoljan poticaj pri ubrzavanju. To je pogon za relacije koje vozač želi proći isključuvo energijom iz litij-ionske baterije. Vozni mod zove se "E-Drive", omogućava savladavanje dionice do 37 kilometara, uz maksimalnu brzinu 120 km/h.

Doduše, u gradskom prometu, uz rad klima-uređaja, već nakon 20-ak kilometara u igru je morao uskočiti motor sa unutrašnjim sagorijevanjem. To je 3-cilindrični benzinac sa twin-power-turbo tehnologijom (231 KS), postavljen iznad zadnje osovine.

U "Sport" modu oba motora rade zajedno i daju maksimalnih 362 KS. Pritom benzinac ima zadatak i da višak snage akumulira se u baterije kapaciteta 7,1 kWh.

bmw_i8_003.jpg - undefined

Foto: BMW

Benzinski motor rezultat je modularne konstrukcije agregata bavarskog proizvođača. Zapravo se radi prepolovljenom rednom 6-cilindrašu, no podaci o performansama ukazuju da se radi o "kompletnom" motoru, nikako "polovičnom".

Pogon je u svakom slučaju dorastao 2+2-sjedu težine 1485 kg koji mora ponijeti nimalo lagane baterije. Pritom masa baterija ima i pozitivnu ulogu jer snižava težište vozila. Maksimalna brzina elektronski je limitirana na 250 km/h, no mnogo impresivniji je sprint 0-100 km/h u 4,4 sekunde.

BMW se želio mjeriti sa zemljacima iz Zuffenhausena i takva usporedba ima svoju privlačnost. Porsche 911 uvijek izgleda dobro iako je osnovna karoserijska forma nastala 1963. godine. BMW i8 nije imao takvu tradiciju, nego ambiciju da se okrene budućnost.

bmw_i8_002.jpg - undefined

Foto: BMW

To je pokazao samo naizgled klasičnim dizajnom sportskog automobila, sa ravnim bubrezima, jedinstvenim farovima te isprepletenim stilskim elementima koje su u BMW-u nazvali "Layer-Design".

Čvrsta putnička ćelija sagrađena od CFK – plastike ojačane karbonskim vlaknima – po uzoru na monocoque bolida Formule 1. U BMW-u su željeli pokazati da mogu implementirati najmodernije i najlakše materijale i u serijski automobil.

Spektakularnije od Porschea: Krilna vrata koja se podižu uvis. I pored velikog otvora vrata, ulazak u vozilo zahtijeva malo vještine, dok je smještaj na zadnja sjedišta moguć samo osobama manjih "gabarita".

bmw_i8_008.jpg - undefined

Foto: BMW

BMW i8 je upravljiv zahvaljujući skoro uravnoteženoj raspodjeli opterećenja među osovinama (48:52), spontan u vožnji zbog male težine, ubrzava odlučno ako se na volanu namjenski koriste poluge 8-stepenog automatskog mjenjača.

A kad je riječ o potrošnji, BMW i8 postavio je standarde za vozila svoje klase. U Plug-in-Hybrid ciklusu zadovoljava se sa svega 2,1 litara goriva, što odgovara emisiji ugljendioksida od 49 g/km!

Sa energijom iz benzinskog rezervoara (30 litara) i baterija teoretski dostiže voznu autonomiju od 440 kilometara, dok uz opcioni 42-litarski "tank" radijus kretanja raste na 660 kilometara. Ko vozi na kratkim relacijama, između kojih ima pristup električnim utičnicama, uopšte nema potrebu za korištenjem benzinskog rezervoara.

bmw_i8_007.jpg - undefined

Foto: BMW

U unutrašnjosti je sve podređeno vozaču, čak toliko da se senzibilni suvozač može osjetiti zapostavljenim. Drugim riječima: Osoba na lijevom sjedištu je komandant, suvozač sa suprotne strane služi za - uravnoteženje težine.

Ukupno je napravljeno oko 20 hiljada primjeraka BMW-a i8 u Coupe i Roadster karoserijskoj izvedbi. Nema sumnje da će ubrzo postati jedan od vrijednijih primjeraka na tržištu polovnih automobila.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Povezano

/ Najnovije