Vozili smo / Peugeot 208 1.2 PureTech 100: Isprobali smo europski automobil godine

11. 04. 2020. u 07:15:00 J. M.

Shares: 9

Predstavnici Peugeota sigurno su drugačije zamišljali lansiranje druge generacije Peugeota 208. Mali automobil, koji dijeli platformu s novom Opel Corsom i Citroenom DS3 Crossback, dobio je mnogo pohvala od premijere u Ženevi u martu 2019. No, samo što je stigao na tržište svijet je zahvatila pandemija virusa COVID-19.

Umjesto uz fanfare, Peugeot 208 je titulom europskog automobila godine krunisan u praznim prostorima otkazanog Ženevskog sajma automobila. I planirana testna vožnja zamalo se izjalovila, ali smo uspjeli, skoro u posljednjoj sedmici "normalnog funkcioniranja života", preuzeti i isprobati malog lava.

Izgled

Novi 208 izgleda znatno agresivnije od prethodnika iako je dostupan isključivo u 5-vratnoj izvedbi. U poređenju s prvom generacijom "208-ice" novajlija je čak 9 centimetra duži, ali i tri centimetra niži.

test_peugeot_208_0007.jpg - undefined

Foto: J.M. / Radiosarajevo.ba

Prednji dio krasi impozantna rešetka s kromiranim elementima, tanka i uspravna LED dnevna svjetla, dok "rep" određuju crna sjajna traka sa po tri elementa LED lampi. Jasna je sličnost s novim Peugeotom 508 na što ukazuje oznaka modela, koja nije samo na poklopcu prtljažnika, već i na prednjem dijelu automobila, odmah iznad logotipa.

Unutrašnjost

Čim se otvore vrata, u oči upada i-Cockpit, digitalni instrumenti podignuti u visinu očiju vozača, što je postao zaštitni znak Peugeota. No, kada se zauzme mjesto u udobnim prednjim sjedištima i pokrene motor, vozača impresioniraju digitalni ekran u 3D optici, umjesto klasičnih instrumenata. Dolazi standardno u Allure i GT nivou opreme i omogućava da se važni elementi poput navigacijskih informacija, brzine ili sistema pomoći približe oku vozača. Prema Peugeotu, odziv i mogućnost reakcije vozača tako se povećava za pola sekunde.

test_peugeot_208_0005.jpg - undefined

Foto: J.M. / Radiosarajevo.ba

I pored rasta dužine, međuosovinski razmak ostao je nepromijenjen što znači da se prostornost slična prethodniku. To znači da ne treba očekivati čuda na stražnjoj klupi ako se naprijed nalaze krupne osobe koje pomaknu sjedala unazad. U tom slučaju postat će tijesno za koljena saputnika, no Peugeot 208 bio je i ostao automobil B-segmenta.

test_peugeot_208_0021.jpg - undefined

Foto: J.M. / Radiosarajevo.ba

Pomalo čudi da višak dužinskih centimetara nije vidljiv u prtljažniku. Naprotiv, prtljažnik osnovne zapremine 265 litara čak je smanjen 20-ak litara u poređenju s prethodnikom što je još jedan dokaz da su u Peugeotu igrali na kartu "umjetničkog dojma". Ipak, preklapanjem naslona zadnje klupe dobije se prostor zapremine 1106 litara (+30 litara), dok bi utovarni prag mogao biti i niži, a pristup lakši.

Motor / mjenjač

Peugeot 208 je dostupan kao benzinac, dizelaš i električni automobil. Dizelaš je ekološki nepopularan, električni model (još uvijek) skup, pa ostaje jedna od tri verzije 1,2 litarskog 3-cilindričnog benzinca (75, 100 ili 130 KS). Krajnji rezultat "igre eliminacije" je optimalna motorizacija novog Peugeota: 1.2 PureTech u "srednjoj" verziji sa 100 "konja".

test_peugeot_208_0010.jpg - undefined

Foto: J.M. / Radiosarajevo.ba

Performanse mnogo hvaljenog turbobenzinca su dovoljne za sve situacije, međuubrzanja su dobra (prijelaz 60-100 km/h ostvaruje za 6,4 sekundi). Zapravo, motor iznenađuje toliko odzivom koliko kultiviranošću, barem za standarde brundavih 3-cilindraša. Veliki dio zasluga za dobre performance pripadaju i odličnom 6-stepenom manuelnom mjenjaču iako bi hod ručice mogao biti kraći.

Jak adut je niska potrošnja: Proizvođač navodi 5,3 litara na 100 km, a potrebno je dosta truda i agresivnosti da se uveća iznad brojke 6.

Vožnja / upravljivost

Peugeot 208 postavljen je na novu modularnu platformu (CMP) što je smanjilo težinu 30 kg, poboljšalo dinamiku i aerodinamiku, smanjilo nivo buke i vibracija. Automobil je siguran u vožnji, stabilan, a neravnine s ceste ga teško mogu izbaciti iz ravnoteže. Iako se poželi malo direktnija reakcija upravljača, u svakom trenutku se može dobro kontrolirati.

test_peugeot_208_0009.jpg - undefined

Foto: J.M. / Radiosarajevo.ba

Provocira li se naglo oduzimanje gasa i promjena opterećenja, reakcija ESP-a je pravovremena, automobil se bez problema održava u traci. Najviša ocjena za dobro dozirane i kočnice: Zaustavni put 100-0 km/h jedva da premašuje 33 metra!

Oprema / cijena

Peugeot 208 u BiH startuje po cijeni od 25.322 KM za baznu opremu (Active) i početnu motorizaciju (1.2 PureTech 75 KS). Testni Peugeot 208 1.2 PureTech 100 Allure košta 31.558 KM i donosi bogat popis opreme na kojem se, između ostalog, nalaze: Automatski klima uređaj, 3D instrument tabla, prepoznavanje znakova ograničenja brzine i preporuka brzine, aktivni sistem za alarmiranje kod nenamjernog prelaska vozne trake, automatsko kočenje u hitnom slučaju Active Safety Break, ESP, ABS, ASR, AFU, sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici (Hill Assist), varijabilni multifunkcionalni servo volan podesiv po visini i dubini, pokretanje motora pritiskom na dugme, 16-inčne aluminijske felge, 7-inčni touch-screen ekran (uz doplatu 10-inčni), audio sistem sa šest zvučnika…

Zaključak

Najdinamičniji mali automobil u historiji Peugeota stigao je u nezgodnom trenutku, kada kupovina novog automobila nije prioritet, na mnogim mjestima nije ni fizički moguća. Šteta, jer novi 208 zaslužuje pažnju dok je "vruć", no nema sumnje da će dobiti zasluženi status kada se stvari vrate u "normalu". Dodatni impuls desit će se kada vlade zapadnoeuropskih zemalja skoro izvjesno daju poticaje za spas ekonomije i automobilske industrije kao što se to desilo tokom prethodne krize prije 11-12 godina.

test_peugeot_208_0024.jpg - undefined

Infografika: Radiosarajevo.ba


Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacija za Android | iPhone i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

NEMA KOMENTARA