Ako sanjate novi Mercedes: Kineska kopija B-klase košta 14.000 KM
Bio je zadovoljan zbog još jednog uspjeha "socijalističke planske privrede" koja je 10-ak mjeseci ranije "osvojila" proizvodnju pomenutog terenca za potrebe kineske armije makar se radilo o najobičnijoj kupovini licence za sovjetski UAZ-469.
U narednih pola stoljeća desit će se mnogo toga: Nasljednici Mao Tse-tunga reformirat će kinesko društvo i privredu, ali ne brzinom koju su zahtjevali učesnici krvavo ugušenih studentskih protesta na onom istom trgu Tjenanmen 1989. godine.
A Beijing Auto? Mao Tse-tung vjerovatno nije mogao ni sanjati da će firma, čije je osnivanje pomogao svojim potpisom 1958. godine, danas biti najpoznatija po suradnji sa jednim od simbola kapitalizma – Mercedesom.
Naime, Beijing Automotive Group i Daimler AG osnovali su joint venture firmu Beijing Benz koja u fabrici u Pekingu izrađuje Mercedese C- E- i GLK-klase za kinesko tržište.
Beijing Automotive Group, ili skraćeno BAIC (po oficijelnom nazivu kompanije Beijing Automotive Industry Holding Co Ltd), poželio je veći dio kolača na stalno rastućem kineskom tržištu pa je krenuo u formiranje vlastitog branda.
Od General Motorsa je za 200 miliona dolara kupljena licenca za stare modele Saaba (tri platforme, dva motora te dva mjenjača), koji su redizajnirani i nastupaju pod imenom branda Senova.
Pošto se najveći potencijal krije u segmentu malih automobila, Kinezi su spoznali da je šteta ne "iskoristiti" znanje partnera iz Daimlera. Čelnici Mercedesa bili su šokirani kada su krajem 2010. godine vidjeli detalje promocije BIAC-ovog predserijskog modela BC301Z, jer su prepoznali flagrantnu kopiju njihove B-klase.
Odmah su poslali saopštenja da nemaju ništa sa kineskom B-klasom, ali nisu ni pomišljali na poduzmanje bilo kakvih pravnih koraka koji bi mogli ugroziti poslovanje Beijing Benza u Kini.
Beijing Auto je nešto više od godinu dana pripremao teren za početak proizvodnje kineske B-klase, da bi 2012. tržištu predstavljena serijska verzija koja nosi oznaku E-serija.
Dizajn je besramno kopiran od prošle generacije Mercedesa B-klase, iako je E-serija kraća za skoro 30 centimetara i mjeri 3998 mm između krajnjih tačaka.
Kinezi su se čak i malo potrudili ukusno dotjeravši "lice" koje ispod "grila" hladnjaka pomalo podsjeća i na novije Mazdine modele. Straga su izmijenili samo svjetla, a dosljednost u kopiranju prenijeli i u unutrašnjost.
Izmijenjeni instrumenti i kolo upravljača te upadljivo slabiji kvalitet korištenih materijala ukazuju da je E-serija daleko od B-klase. Sa druge strane, centralna konzola sa "mercedesovskim" prekidačima i monovolumenski koncept pokazuju da se radi o solidnom plagijatu.
Podatak da je E-serija postavljena na platformu Smarta ForFour (2004-2006) može izazvati sumnju u tvrdnju predstavnika Daimlera da nemaju ništa sa kineskom kopijom. Stvari postaju malo jasnije ako se zna da su Kinezi kupili Mitsubishijeve motore, preciznije benzince iz modela Colt.
Kako je Colt dijelio tehniku, čak i mjesto proizvodnje (nizozemski Born) sa Smartovim 4-sjedom, vjerovatno je u sporazum uneseno i preuzimanje platforme sa prednjim McPhersonom i zadnjom torzionom polugom.
Oko motora, dakle, nema nikakvih nedoumica: Radi se o Mitsubishijevim 4-cilindričnim benzincima sa MIVEC tehnikom varijabilnog podešavanja ventila.
Slabiju verziju E130 pokreće 1,3 litarski motor sa 99 KS i najvećim obrtnim momentom 124 Nm, dok jači E150 raspolaže sa 114 "konja" i 143 Nm. Oba motora spregnuta su sa manuelnim 5-stepenim mjenjačem ili opcionim 4-brzinskim automatikom kojeg isporučuje japanski Aisin.
Iako smo od kineskih proizvođača navikli na izvrstan odnos uloženog i dobivenog, porijeklo E-serije davalo je naznake da cijena neće biti dampinška. Međutim, početna verzija Beijinga E-serije košta 53.800 yuana što odgovara protuvrijednosti 14 hiljada maraka!
Pritom je standardna oprema više nego solidna i uključuje ABS+EBD (Bosch 9.0), manuelni klima uređaj, vozački airbag, elektro-podizače prednjih stakala, električno podešavanje vanjskih ogledala, putni računar, audio sistem sa USB/AUX priključkom…
Izborom snažnijeg motora, automatskog mjenjača i bogatije opreme (navigacija sa multifunkcionalnim monitorom, tempomat, kompletan elektro-paket, prednji i bočni zračni jastuci, parking-senzori i kamera za vožnju unazad, kožni upravljač i sjedišta…) cijena može narasti do maksimalnih 86.800 yuana (22.500 KM), što je još uvijek barem dvostruko jeftinije od "originala".
Kome ni to nije dovoljno može naručiti luksuznu ediciju Senova D20 - malo redizajniranu, bolje opremljenu, ali i dalje plagijat po dampinškoj cijeni.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.