"10.000 novih radnih mjesta ili idite": Ultimatum predsjednika proizvođaču automobila

J. M.
"10.000 novih radnih mjesta ili idite": Ultimatum predsjednika proizvođaču automobila
Foto: wiki / Ravon Nexia R3

Predsjednik Uzbekistana Šavkat Mirzijojev dao je ultimatum kompaniji General Motors Uzbekistan koja u njegovoj zemlji proizvodi automobile marki Ravon i Chevrolet.

"Fabrika automobila trebala bi stvoriti deset hiljada novih radnih mjesta, u suprotnom nam nije potrebna", poručio je Mirzijojev. 

Dodao je da kompanija GM Uzbekistan dugi niz godina ima privilegiran status na tržištu, ali ekonomija zemlje od toga nema koristi.

"Ovakva fabrika automobila nam uistinu ne pomaže. Moramo izgraditi pet takvih fabrika i učiniti ih konkurentnim. Onda će ljudi moći izabrati pravi automobil po realnoj cijeni", rekao je Mirzijojev.

Međutim, analitičari sumnjaju da se pogoni GM Uzbekistana mogu tek tako zatvoriti. Ionako velika brojka nezaposlenih bila bi dodatno povećana, a nedostatak lokalnih automobila izazvao bi kolaps na tržištu. 

Kompanija GM Uzbekistan proizvodi automobile marke Chevrolet i Ravon, uglavnom po licenci južnokorejskog Daewooa. U paleti se nalaze Ravon R2 (Chevrolet Spark), Ravon Nexia R3 (Chevrolet Aveo), Ravon R4 (Chevrolet Cobalt), Ravon Gentra (Daewoo Nubira), Chevrolet Lacetti, Chevrolet Tracker, Chevrolet Malibu i nekoliko lakih dostavnih vozila.

Na prvi pogled, rezultati GM Uzbekistana nisu loši. Tako je u periodu januar-april 2019. kompanija proizvela 79.600 vozila, što je skoro 50 posto više nego u istom periodu prošle godine. Po ovoj stopi, fabrika bi uskoro mogla da dostigne puni kapacitet – oko 250 hiljada automobila godišnje.

Potpuno drugo svjetlo baca problem slabe lokalizacije proizvodnje, odnosno činjenica da se svega 20-ak posto dijelova izrađuje u Uzbekistanu, a ostatak uvozi, uglavnom iz Južne Koreje.  Predsjednik Uzbekistana smatra da ove brojke nisu vrijedne monopolskog položaja na tržištu, ali analitičari podsjećaju da je i ranije prijetio GM-u. 

Inače, GM Uzbekistan je joint venture kompanija Vlade Uzbekistana i lokalnog OJSC UzAvtosanoata (zajedno imaju 75 posto vlasništva) i američkog General Motorsa (25 posto).

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije