Jesu li naučnici našli rješenje za bolest koja godišnje uzme 10 miliona života

Jesu li naučnici našli rješenje za bolest koja godišnje uzme 10 miliona života
Foto: Science Alert / T ćelija

Završeno je četverogodišnje ispitivanje početne faze personalizirane vakcine protiv raka kože, a njeni rezultati pokazuju obećavajuće učinke  u borbi protiv melanoma, piše IFLScience.

Vakcina, nazvana NeoVax, stimuliše imunološki sistem da napada tumorske ćelije kod pacijenata s visokorizičnim smrtonosnim melanomom.

Imunološki odgovor javio se kod svih osam pacijenata koji su ga primili. Svi su preživjeli probno razdoblje, a šestero njih u posljednje četiri godine nije ni oboljelo, piše RTL.hr

Ilustracija - undefined

Foto: Medical News: Ilustracija

Personalizirane vakcine protiv raka jedan su od najperspektivnijih načina za borbu protiv karcinoma koji u svijetu uzme gotovo 10 miliona života godišnje. Ne postoji univerzalan lijek za sve karcinome- svaki od njih je poseban spoj genetskih ili okolišnih faktora, u smislu različitih molekule protiv kojih neke terapije mogu biti efikasne, a neke ne.

Da bi napravili vakcinu za borbu protiv melanoma, naučnici s američkog Instituta za karcinome Dana-Farber u Massachusettsu tražili su antigene koji se nalaze na površini stanica karcinoma. Ova vrsta antigena, nazvana neoantigen, mutirana je i postoji samo na stanicama tumora. Ako bi imunološki sustav mogao naučiti da ih prepozna i napada, zloćudne ćelije mogle bi biti uništene.

T ćelija - undefined

Foto: Science Alert: T ćelija

Vakcina NeoVax sadrži dijelove tih neoantigena koji potiču imunološki odgovor. Međutim, njih treba prilagoditi svakom pacijentu lično. Kada osoba dobije vakcinu, T-stanice u tijelu prepoznat će neoantigene i zapamtiti ih te u najboljem slučaju spriječiti razvoj melanoma.

U prvoj fazi studije provedenoj na osam ispitanika, nakon vakcinacije, znanstvenici su uz pomoć analize krvi ustanovili da T-ćelije reaguju na neoantigene melanoma.

"Ova otkrića pokazuju da osobno neoantigenska vakcina može potaknuti trajni imunološki odgovor kod pacijenata s melanomom", rekla  je jedna od voditeljica studije Catherine J. Wu i dodala da imaju dokaze da se početni, ciljani imunološki odgovor tijekom godina širio te je na taj način pružio pacijentima kontinuiranu zaštitu od bolesti.