Stara dobra Jadranska magistrala: Kako je nekad izgledala vožnja do mora
Zahvaljujući povoljnom kreditu Svjetske banke Jadranska magistrala završena je 1965. godine. Već 1976. cesta je bila ozbiljno oštećena. Evo kako je to izgledalo 1989. godine, u javljanju Ante Ivankovića, na šta podsjeća HRT.
"Upravo ovim dijelom Jadranske turističke ceste, a mi se javljamo negdje na sredini puta između Splita i Omiša, u jeku ljetne sezone prođe preko 17 hiljada najraznovrsnijih vozila ostavljajući na kolniku najvažnije jugoslavenske turističke ceste razna oštećenja.
Kako je poznato, kolnička konstrukcija građena je za znatno manji broj vozila i za prosječno opterećenje 5 do 8 tona nosivosti po osovini. Sada se po njemu kreću kamioni sa preko 15 tona iako je zakonom dozvoljeno opterećenje samo 10 tona nosivosti.
Republički inspektor za ceste utvrdio je da je 113 km kolnika u izrazito kritičnom stanju. kojeg treba najhitnije obnoviti. Ovaj neodgodivi posao traži investiciju od 150 miliona dinara. U popis crnog inventara dalmatinskog dijela Jadranske ceste ulazi i 56 opasnih klizišta te 145 kritičnih mjesta na kojima se moraju postaviti elastični odbojnici.
Crnih točaka ima 63, od kojih su 32 izrazito opasne. Čitav niz kosina i usjeka traži oblaganje žičanom ogradom. Za obnovu kolnika i saniranje opasnih mjesta na dalmatinskom dijelu Jadranske ceste mora se osigurati oko 400 miliona dinara.
Ko je u stanju prikupiti toliko sredstava i pokrenuti ovu akciju. Odgovor je jedan - svi zainteresirani počevši od SIZ-ova za ceste, do općina i mjesnih zajednica. Jedino bi njihovo zajedničko ulaganje osiguralo sigurnost i udobnost prometa i, što je najvažnije - smanjilo bi broj prometnih nesreća po kojima naša najznačajnija turistička prometnica, nažalost - postaje sve poznatija", govori Ante Ivanković u prilogu.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.