Korištenje električnih romobila više neće biti besplatno

0
Radiosarajevo.ba
Korištenje električnih romobila više neće biti besplatno
Foto: EPA-EFE / Ilustracija

Nakon više od dvije godine korištenja na hrvatskim cestama, električni romobili će biti pod određenim zakonskim pravilima.

Ministarstvo unutrašnjih poslova Hrvatske u javnu raspravu uputilo je izmjene i dopune Zakona o sigurnosti prometa na cestama kojim se u Hrvatskoj vozilo bez sjedećeg mjesta definiše kao 'osobno prijevozno sredstvo', a čija radna zapremina nije veća od 25 cm³ ili čija trajna snaga elektromotora nije jača od 0,25 kW i koja na ravnoj cesti ne može razviti brzinu veću od 25 km/h.

Riječ je o električnim romobilima, monociklima s motornim ili električnim pogonom. Ali, šta je s el. romobilima koji postižu brzinu veću od 25 kilometara na sat? Naime, na ulicama možete naići na sve više el. romobila koji razvijaju brzinu i do 70 kilometara na sat. Prema pojašnjenju iz MUP-a, svi ti električni romobili, prođe li ovaj prijedlog, kao i oni sa sjedećim mjestom, morat će biti homologirani i registrovani da bi mogli učestvovati u saobraćaju na cestama.

Ista je stvar i s električnim biciklima. Svi oni kojima je snaga veća od 0,25 kW i razvijaju brzinu veću od 25 km/h također će morati biti homologirani i registrirani. U MUP-u smatraju kako će ova odredba dovesti do pada prodaje vozila sa sjedećim mjestom, a građani koji već imaju takve el. romobile imat će povećanje troškova. Uz to, mikro i mali poduzetnici koji se bave iznajmljivanjem električnih romobila sa sjedećim mjestom neće se moći baviti djelatnošću ako ta vozila ne registriraju.

Prema prijedlogu MUP-a, el. romobile bi mogle voziti osobe starije od 14 godina. Korisnik bi ga mogao voziti po biciklističkoj stazi ili traci. Ako toga nema, mogao bi ga koristiti po trotoaru, ali u tom slučaju bi morao ići brzinom pješaka. Odnosno maksimalno 5 kilometara na sat. I tu dolazimo do važne razlike između bicikla i el. romobila. U slučaju kada nema biciklističke staze, biciklist se mora spustiti na cestu, a korisnik el. romobila mora ići na trotoar. Ako se neće držati te naredbe, može biti kažnjen s 500 kuna.

Tu može doći do problema jer je vozilicu poput električnog romobila teško kontrolisati pri brzini od 5 km/h odnosno teško je držati ravnožeu na njoj.

Oni koji su iščitali prijedlog izmjena Zakona smatraju kako se njima jedino želi usvojiti zakonski alat kojim će se u slučajevima saobraćejnih nesreća moći krivično procesuirati vozače el. romobila što do sada nije bilo moguće.

Zakonodavac također propisuje da korisnik el. romobila noću koristi reflektirajući prsluk, a mlađi od 16 godina koji voze el. romobil morat će nositi zaštitnu kacigu.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije