Šta se promijenilo u sistemu ocjenjivanja sarajevskih učenika
Kako smo i ranije pisali, iz Ministarstva za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo istaknuli su da se Novim pravilnikom regulira načine vrednovanja i ocjenjivanja učenika osnovnih i srednjih škola, te načine provjeravanja njihovog znanja i vještina.
Šta zapravo donosi Novi pravilnik? Tehnike ocjenjivanja dijele se na opće i specifične.
Opće tehnike ocjenjivanja su usmena provjera znanja u kojoj do izražaja dolazi sposobnost verbalnog izražavanja učenika i svakako, pisana provjera znanja vrši se iz predmeta za koje je to predviđeno nastavnim planom i programom.
Kod pisane vrste provjere usvojenog znanja učenika, broj osvojenih bodova pretvara se u brojčane ocjene prema sljedećoj skali:
- 0 – 40 posto nedovoljan (1);
- 41 – 55 posto dovoljan (2);
- 56 – 70 posto dobar (3);
- 71 – 85 posto vrlo dobar (4);
- 86 – 100 posto odličan (5).
Kada je riječ o ocjenjivanju grupnog rada učenika - ocjenjuje se grupa ili pojedinac. Ovakvom načinu ocjenjivanja treba prethoditi jasan zadatak i kriteriji ocjenjivanja unutar grupe.
Također, uvodi se ocjenjivanje projektnog zadatka koji rješava učenik ili grupa učenika, a uvodi ih u istraživanje i pronalaženje, te pisano ili verbalno izvještavanje o urađenom.
Ocjenjivanjem učeničke sveske, u koju učenik unosi bilješke i vježbe iz određenog predmeta, ocjenjuje se učenikova marljivost, kreativnost, preglednost, odgovornost i postupnost. Ocjenjivanjem domaćih zadaća ocjenjuje se učenikova tačnost, odgovornost i trud.
Ocjenjivanjem praktične nastave, u onim predmetima gdje je to predviđeno Nastavnim planom i programom, ocjenjuje se nivo teoretskog znanja potrebnog za provođenje tehničkih radnji, manuelne vještine, sposobnost za individualni i timski rad.
A, kako piše u Pravilniku o ocjenjivanju učenika, ovo su specifične tehnike ocjenjivanja:
- Dnevnik rada predstavlja individualne bilješke u kojima učenici opisuju svoje iskustvo učenja po modulima. Upotrebljava se za evidenciju praktične nastave učenika stručnih i tehničkih škola.
- Zadatkom se vrši provjera usvojenih znanja onoga što su učenici stekli tokom nastave u školi s onim što su oni sposobni uraditi bez pomoći nastavnika, doprinosi razvijanju mišljenja, mogućnost provjeravanja i primjene znanja u samostalnom radu, objektivno pokazuje stepen samostalnosti učenika, s ciljem utvrđivanja: tačnosti, analitičkog pristupa (postupka), kreativnosti, poštovanja vremena izrade, urednosti i preglednosti, sposobnosti prezentacije.
- Portfolio je zbirka koja sadrži radove koje je učenik napravio u nekom modulu uz nastavnikov nadzor, a uključuje: dokumentaciju postignuća, samoevaluacije, procese izrade radova, analize iskustva učenja. Portfolio predstavlja primjere rada koji pokazuju napredak ili izostanak napretka u određenim oblastima.
- Test praktičnih vještina - ocjena iz ove tehnike je dokaz razumijevanja i sposobnosti demonstracije određenih vještina učenika.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.