Edin Forto: Stvaranjem povoljnije klime u KS, stvorit ćemo i radna mjesta
Programski dokument sadrži 29 mjera, koje su usmjerene na poboljšanje života građana. Edin Forto iz Naše stranke predložen je za novog mandatara Vlade Kantona Sarajevo, a u intervjuu za Radiosarajevo.ba govori o predloženim mjerama, poslovnoj klimi u KS kao i o rješavanju drugih nagomilanih problema.
Radiosarajevo.ba: S obzirom na to da ste imenovani za novog mandatara za sastav Vlade KS, možete li konkretno navesti koji su prvi prioriteti Vašeg rada?
Forto: Prvi prioritet je gradnja koncenzusa i briga da se mjere iz programa sprovode u skladu sa principima. Iako nemam sumnje da će svi članovi vlade raditi upravo to, moj zadatak je da nametnem ritam i ubrzam stvari. Bolja ekonomska slika i zapošljavanje nisu stvari koje se postižu kratkoročnim mjerama. Postoji nešto što se zove klima za investiranje. E, u BiH je ta klima poput ledenog doba. Naše institucije nisu naklonjene investiranju. Procedure, parafiskalni nameti i korupcija koče investitore. Ako stvorimo povoljniju klimu za ulaganje, onda će se popraviti i ekonomska slika i zapošljavanje.
Radiosarajevo.ba: Prema Vašoj ocjeni, koji su to najveći problemi Kantona Sarajevo, da li je to nezaposlenost, loša infrastruktura, zagađenost, korupcija i nepozitzam?
Forto: Nabrojali ste puno podjednako bitnih stvari. Loša infrastruktura se rješava investiranjem, baš kao i zagađenost. Moramo investirati. Odakle nam novac? Morat ćemo smanjiti potrošnju nagomilane administracije i prekinuti praksu neefikasnosti i opuštenosti u javnom sektoru. To su jednostavne stvari, koje nije jednostavno riješiti. Ljudi priželjkuju promjenu, ali kada dođete na nečije radno mjesto i zatražite da rade na potpuno drukčiji način, odmah kreće otpor.
Radiosarajevo.ba: Građani KS već dvije decenije, unatoč brojnim donacijama, voze se u veoma lošim vozilima GRAS-a. Šta Vlada KS, kao vlasnik GRAS-a, u Vašem mandatu planira uraditi s ovom kompanijom?
Forto: Mnogi poistovjećuju javni prijevoz sa jednom firmom u državnom vlasništvu, ali to nije tako. Javni prijevoz je nešto što treba stanovnicima svakog modernog grada. Građanima je svejedno da li je prevoznik u državnom ili privatnom vlasništvu. Bitno im je samo da prijevoz mogu priuštiti, da je siguran i na vrijeme. Prvo moramo donijeti okvirni dokument, strategiju razvoja javnog prijevoza, kojom ćemo definisati na koji način ćemo zadovoljiti potrebe građana Sarajeva, ne samo danas, već i za 20 godina. Strategija će odrediti na koji način ćemo se razvijati.
Gdje treba položiti tramvajske šine, gdje trolejbusku mrežu, a gdje ćemo se osloniti na autobus i kombi. Tek kad to odredimo, onda možemo donijeti novi zakon o javnom prijevozu, kojim ćemo urediti odnose u ovom sektoru. Koji dio tržišta pokriva državna fima, a koji privatna? Struka će dati odgovore, ali meni izgleda kao da bi tramvaj i trolejbus zbog svoje infrastrukture morao ostati u državnom vlasništvu, dok bi ostalo mogli pokriti kombinacijom državnog i privatnog prijevoznika. Sve ovo, naravno, podrazumijeva i potpuno novu sistematizaciju radnih mjesta.
Radiosarajevo.ba: Planirate li urediti stanje i u ostala komunalna preduzeća poput ZOI, ViK, RAD?
Forto: Kanton Sarajevo pored svih svojih kriza ima krizu upravljanja. Mnoge od ovih firmi imaju odličnu poziciju, čak i monopol, ali iz nekog razloga nisu u kapacitetu da posluju na dobar način. Dobrim upravljanjem se može riječiti veći dio problema pobrojanih firmi.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.